24 december 2009

schaatsen

Dinsdag ga ik schaatsen met mijn entourage, hehe :P

Maar gisteren was mijn zusje jarig en zij wilde per se schaatsen. In Amsterdamse Poort is er kermis en ook een ijsbaan, dus gingen we daar naar toe, lopend vanaf huis. Aangezien het weer niet zo is, ging het lopen wat moeizaam. Ik was net een astronaut, zonder grap.

Kijk, ik houd van sneeuw. De dag dat het sneeuwde was ik kapot blij. Maar ik houd niet van dat neppe sneeuw van maar één millimeter, wat je niet op kunt pakken omdat het te weinig is en dat nat wordt en je smerig op je bek gaat. I don't like that kind of snow. Geef mij maar dikke 10 cm. Of normale sneeuw, of geen sneeuw. Maar het heeft een tijdje niet gesneeuwd, al is door de hevige sneeuwval wel wat blijven liggen so it's going to be a white Christmas :)

Ik en mijn zusje hadden geen geld, maar haar vriendin had wel geld, een briefje van 20. Omdat we niet wisten hoeveel het kostte, had ik mijn pinpas voor de zekerheid meegenomen, zodat we konden pinnen. Maar ja, als die 20 euro niet genoeg zou zijn, moesten we helemaal naar de andere kant van de Amsterdamse Poort moeten lopen, om daar te pinnen.
Na 1,4 km lopen kwamen we daar aan. Het was eigenlijk best wel goedkoop, 6.50 voor entree en schaatsverhuur. Goedkoper dan Jaap Eden dan. We waren met z'n drieën, maar mijn zusje had van school een muntje gekregen waarmee je korting krijgt :) Dus in plaats van 18.50 hoefden we maar 13 euro te betalen, jottemsz. Alleen had ze geen wisselgeld dus mocht ik met mijn mooie hoofd naar de andere kassa for some change. Daarna gingen we onze schaatsen huren, kom ik aan met mijn bigfoot, lalala. Maar het was mijn zusje die de schoenen niet aankreeg. Die schaatsen waren wel lastig man. En het knelde een beetje, maar mijn voeten waren toch al bevroren en verdoofd dus ik voelde er geen moer van. Nadat we een maatje groter hadden gehaald voor mijn zusje gingen we op het ijs.

Ik was eerst bang toch, want ik moet altijd even inkomen. Dus na een beetje schaatsen aan de rand met de hekken, kwam ik er in en ging ik beetje wel relaxt (a) Het was wel chill :) Ik zag wel sommige mensen smerig op hun bek gaan, niet normaal. Maar ja, dat waren kleintjes. Ik ben trouwens niet gevallen, hehe. Wel twee keer bijna. Een keer stond mijn zusje 1 meter voor me en ik wilde naar haar schaatsen en opeens leek het of ik ergens aan bleef haken, alsof ik tegen een loskomende tegel schaatste en viel bijna naar voren. Tegelijkertijd viel mijn zusje ook bijna, maar dan naar achter. Awkward.
De tweede keer was toen ik van het ijs af ging xD Ik ben soms zo'n sukkel, alleen ik ga bijna op mijn bek als ik van het ijs af ga, niet eens wanneer ik erop ben:P
Daar op het ijs was ook nog zo'n jongen die bij mijn zusje op school zat, beetje opschepper, dat hij kon schaatsen. Maar ja, hij ging ook een paar 1234900x op zijn bek en bleef meestal even 5 minuten liggen.
Voor de rest was er een jongedame (in her twenties?) die achteruit ging schaatsen en dat wilde ik ook :D
A no-go. Het ging voor geen meter :P Ik wilde nog even de moonwalk doen (what a coïncidence! Michael Jackson komt net voorbij op mijn mp4-speler :) Blood on the dancefloor.) Maar dat ging voor geen kilometer :) Met één been schaatsen ging ook niet, tenzij je "je ene been 2 cm van de grond af" met één been schaatsen vind :P Anders niet.
We zaten wel aan een tijd gebonden, omdat ik nog moest werken die avond. Dus hebben we van ongeveer kwart voor 3 tot half 4 geschaatst.
Op het einde wilde mijn zusje en haar vriendin nog in de achtbaan, dus gingen ze. Ze kochten hun kaartjes en ik vroeg hoeveel wisselgeld ze nog hadden, van de 7 euro (we hadden 20 euri - 13 van het schaatsen). Bleken ze nog 1 euro te hebben O.o Ik dacht: wtf, 3 euro voor een ritje? Gierigheid mann. Maar ja, ze vonden het wel leuk, behalve dat ze er bijna uitgeflikkerd waren.

Ik weet nog toen ik met mijn zusje vorig jaar in die achtbaan ging, ik was er ook bijna uitgevallen, maar ik hield mijn zusje heeel stevig vast, zodat zij niet zou vallen. Al denk ik niet dat je kunt vallen, maar bij die scherpe bochten voelt het wel zo.
Whatsoever, mijn zusjes vriendin, C. wilde nog een kado voor mijn zusje J. Dus ging ze naar zo'n graaimachineding en ik zei nog: Je wint neverrr. Maar ze wilde niet luisteren toch. Ha, nu is haar geld weg :)
Ze had niet gewonnen, what a surprise. Dus gingen we hops naar huis aangezien ik me nog om moest kleden voor werk. Maar ze kreeg haar 20 euro wel terug van onze ouders, duh.

Het was wel een relaxte dag, behalve dat het belachelijk druk was op mijn werk :P Kerstinkopen, duh.

That's all folks!
Cunexttime! x

ps. O ja, mijn zusje kreeg een mobieltje voor haar verjaardag. Haar oude (die was vroeger van mij en daarvoor weer van mijn pa) heeft het begeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)