28 december 2009

Barcelona '10

Nog iets minder dan 4 maanden en dan is het zover.
v5 gaat naar Barcelona, aaah! =)
I'm too excited, but it's soo awesome!

Ik heb er belachelijk veel zin in en heb al een beeld geschapen van hoe die week eruit moet komen te zien. In het kort; zon, zee, strand, eten, spaanse jongens en veel lol :)
Ik weet dat als je er teveel van verwacht, het misschien tegen kan vallen.
Maar het gaat niet tegenvallen (a)

Ik zal eens een weekoverzicht geven:

Maandagochtend, rond 2 uur 's nachts staat heel v5 voor 3 bussen, en wij laden al onze koffers in. We gaan met z'n allen in de bus. Omdat we naar Barcelona gaan, ben ik helemaal hyper en kan ik niet slapen. Ik heb mijn portable dvd speler bij me en ga heel chill film kijken met degene naast me (of met niemand naast me, dan kan ik lekker liggen). Na een rit van 2 uur komen we aan op het vliegveld van Brussel. Alles wordt uitgepakt, we checken in, regelen alles met het vliegtuig, boarden in en gaan met 75 man het vliegtuig in. In het vliegtuig ben ik een beetje moe dus ga ik een beetje pitten. Of ik ben nog steeds superhyper omdat het ochtend wordt en we in het vliegtuig zitten en ga mensen hinderen of nog een film kijken.
Zodra we aankomen, checken we in in het hotel en gaan we naar onze kamers. We kunnen met ongeveer 9 mensen in een kamer, dus mijn entourage en delen een kamer. De kamers zijn niet zo groot, de doorgang is een halve meter, waardoor het belachelijk gezellig wordt.
Nadat we hebben uitgepakt gaan we rondkijken wat er allemaal te beleven valt in het hostel. Er is een keuken met wat hapjes en een gemeenschappelijke ruimte waar een paar vage types zitten. Ik ga uit het raam staren en zie het strand en raak helemaal blij. Ik kleed me om en ga samen met mijn entourage buiten de omgeving verkennen. We lopen over de Ramblas, over de pier, door de markt en zien allerlei straatartiesten. Rond zessen verzamelen we en gaan we samen eten bij een all you can eat. Daar gaan we ons allemaal samen volproppen tot we erbij neervallen en gaan terug naar het hostel, chillen met z'n allen.

Dinsdagochtend staan we vroeg op, en nadat we hebben ontbeten gaan we naar een fietsbedrijf, waar we 75 fietsen gaan huren voor een leuke fietstocht door Barcelona. Omdat het ochtend is, gaat het nog een beetje chaotisch en vallen mensen (lees: ik) nog half van fiets af op de grond en blijven liggen :) Als we eenmaal weer op weg zijn en er fietsend foto's worden gemaakt, komen we we bij het eindpunt en gaan we naar Parc Guëll om te picknicken in het park. In het park probeer ik nog Spaans te spreken met wat mensen die daar zijn, met behulp van mijn Hoe overleef ik mijn vakantie in Spanje boekje, wat voor geen meter gaat en wat alleen maar voor lachbuien zorgt. Na de gezellige picknick gaan we naar de Sagrada Familia, een gigantische onafgemaakte kerk. (Ik vind dat dit wel gewijzigd kan worden en dat we beter naar de Barri Gotic kunnen gaan, maar dat zien we dan wel). Als we daar klaar zijn gaan we naar Montjuïc, wat een hele mooie plek blijkt te zijn (met een kabelbaan, yeah, die zijn supervet :P), waar we ons diner gaan houden met z'n allen, gezelligz.

Woensdag ochtend is er een keuzeprogramma, wat ik allemaal regel :)
Ik twijfel nog wat ik zal kiezen. Het overgrote deel van de jongens zal waarschijnlijk kiezen voor Camp Nou. Ik weet niet, misschien wil ik daar ook wel naar toe. Ik wil sowieso naar het Chocolade Museum :) Als de Sagrada Familia en Barri Gotic omgewisseld worden, dan ga ik ipv Barri Gotic naar het Aquarium van Barcelona! Alhoewel, ik wil de Sagrada Familia ook wel zien. Nou ja, dan reis ik daar wel even heen in de lunch, komt goed. Ik hoop dat we in het Chocolade museum gratis chocolade mogen proeven, muahaha. In Camp Nou wil ik als een idioot over het voetbalveld rennen, freedom! In het Aquarium wil ik naar dolfijnen kijken en de mysteriën van de oceanen bekijken :) Hopelijk zien we ook kreeften, mijn sterrenbeeldmatties. Na de keuzeprogramma's is de lunch en mag je zelf kiezen waar je heen gaat. De rest van de middag besteden we op het strand! Volleybaltoernooi, frisbeeën, zwemmen, zonnen, yeah. Niet dat ik wat aan mijn kleurtje moet doen, hehe. Ik moet nog nieuwe zwemkleding en zonnebrillen.. Ik ben nu al aan het checken, muahaha, nu zijn ze goedkoper (a). Daarna gaan we barbecuën op het strand, misschien lokken we wat mensen met de heerlijke geuren. Misschien wandelt JB daar heeeeeeel toevallig (a). Keep on dreamin' En dan op het einde een beachparty. Ik weet niet wat ze daar eigenlijk van voorstellen. Ik wil gewoon uitgaan :) Ik heb al een leuke hotspot gevonden, niet zo gek ver weg. Duimen, duimen, duimen.


Donderdagochtend, beginnen we als eerste met de GPS citygames. Dat is ook mijn deel. Ik heb die gast die het regelt al gemaild en wat terug gehad :) Hij heeft al mijn vragen beantwoord en is heel aardig. Ook zegt hij dat we misschien een GPS treasure hunt kunnen doen, dat is wat educatiever omdat we met school gaan. Ik heb daar nog meer informatie over gevraagd, maar ze zijn gesloten t/m 4 januari, dus het contact zal wat langzaam verlopen.
However, we worden verdeeld in groepen van 16 (max. 20) en moeten achet een gangster aan. Die gangster wordt als het goed is gespeeld door iemand uit je eigen groep. Die moet allerlei opdrachten doen en als het hem lukt, krijgt hij er "geld" voor. Als hij een miljoen heeft verzameld zonder gepakt te worden, heeft hij gewonnen. Maar als de groep hem pakt voor hij een miljoen heeft, winnen wij :) Terwijl je bezig bent met het spel, race je door Barcelona, waardoor je de stad beter leert kennen, an awesome side-effect. Daarna kunnen we misschien naar de Sagrada Familia :D We zien wel wat we na het GPS spel doen, die overigens 2 uur duurt. Ik zie het al voor me. Eigenlijk moet alles gefilmd worden en wanneer ik met een tijgersprong op die gangster spring en dat moet dan natuurlijk in slow-motion, dat geeft een cool effect (De wijze woorden van Kevin Paul Jonas II)
Na die shit, gaan we naar de Spaanse school O.o
Ik kan geen spaans, olé. Long live Hoe overleef ik mijn vakantie in Spanje (die had ik woensdag besteld, en donderdag moest ik heb halen, maar ik moest werken. Dus ging ik vandaag ivm x-mas, hadden ze de verkeerde, die van Italië. Smart asses.) We zullen wel zien hoe dat ons zal vergaan. Als ik maar niet gedumpt wordt bij één of andere spaanse casanova en aan hem vast zit voor de rest van de dag O.o Al zal het wel chill zijn, als ik hem achter me aakrijg, want dan...

Vrijdag: St. Jordi. Een soort van Valentijnsdag in Barcelona, waarbij de jongens de meisjes rozen mogen geven. En dan zou ik er eentje krijgen! (Grappenmaker. In my dreams.)
Vrijdag, onze laatste dag in Barcelona. We zijn de hele ochtend vrij, en in de middag vertrekken we, terug naar Nederland. (Na Barcelona hebben nog een f*ing week school, wth? Ik eis vrij :)! ) Dus we gaan rondlopen door Barcelona, laatste keer.. Laatste keer... En dan weer terug, naar het gure Nederland. O ja, natuurlijk inpakken enz. etc. It's going to be tough. But we will survive it.

Zo zie ik Barcelona voor me :) It's going to be great. Dat moet wel, want net nu ik klaar ben, komt mijn favoriete JB lied Paranoid! <3

cunexttime!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)