29 december 2009

the American Dream

Gisteren was ik op msn en vroeg C. me om mijn blog url. Die gaf ik aan haar en ze lees dus alles en zegt zo van: je moet je blog echt naar het engels vertalen! :)
Dus ik denk, okay. Ik ben dat ook van plan om te doen, maar la problem is, geen inspiratie voor de URL... Ik heb wel een titel: The way I roll.
Mooi verzonnen, ik weet het, ik weet het ^^. Nu nog een titel, ik zal de hulptroepen maar inschakelen (sms, sms, sms.)


Terwijl ik wacht op antwoord, schrijf ik wel waarom ik zo houd van Amerika.
Ten eerste: New York, Los Angeles, Las Vegas & Florida. Dat zijn van die steden waar ik echt een keer naartoe wil! En waarom? Shoppen, shoppen en zonnen :)
Ten tweede, de Amerikaanse scholen.
Als je op tv kijkt, zien ze er zo vet uit, vooral in de series.
Vergelijk die scholen eens met onze scholen O.o

  1. Kluisjes
    De kluisjes zijn daar 5x groter dan die wij hebben op onze dooie school. Als het buiten koud is én we moeten gymmen, kan ik niet eens mijn jas én mijn tas kwijt in mijn kluis, nee. Ik moet mijn jas op de verwarming en mijn tas ernaast, omdat het geen ruimte is. Terwijl ze daar zelfs mensen in hun kluisjes kunnen proppen! Come on, onze kluis is 20 x 20 x 30, dus mij erin proppen, dat ga
    at niet lukken vrees ik. Ook maken ze daar van hun kluisjes een eigen persoonlijke tweede kamer. Versierd met foto's, wat eten erin, tassen erin, en alle ruimte voor de boeken en als de bel gaat, zitten ze niet met z'n allen gepropt op één rij te vechten om bij hun kluis te komen, nee. Ze gaan gewoon naast elkaar staan, terwijl bij ons 5 mensen op dezelfde rij moeten O.o Gekke shit. Als ik mijn eten in mijn kluis stop en mensen komen langs, denken ze: wth? als ik mijn eten vergeet, kom ik bij jou, muahaha. Als ik zo'n Amerikaans kluisje had, zou ik gewoon een koelbox meenemen en alles daarin zetten :)
  2. Competities
    Op de scholen daar hebben ze altijd van de compitities tussen de scholen. De ene school tegen de andere dus, om te strijden wie het beste is. En dan heb ik het over ALLES. Enige competitie die ik hier op school heb gezien, is debat. En rugby geloof ik. Maar ik bedoel van die competities waar de halve school op de tribune staat te schreeuwen met spandoeken, niet van die vage wedstrijden met 20 man die op eigen houtje naar een of ander gat reist. Dat zou zo cool zijn, hier. Je wordt gewoon aangemoedigd door je hele school, dan voel je toch de kick, de adrenaline? Wonderful.
  3. Schoolbus
    Ja, in NL is ook een schoolbus, maar die is een beetje vaag. Soms daagt hij gewoon niet op, en wisselt vaak van bus. Soms is het zo'n krakkemikkige die bijna uit elkaar valt, dan de gewone blauw-wit GVB bus, en dan weer die nieuwe GVB bus. Ik zou eigenlijk een kenmerkende bus willen, net zo cool als die typisch gele schoolbussen in amerika. Mja, keep on dreaming.
  4. Schoolfeesten
    Haha, de schoolfeesten op onze school zijn echt dood. Van de 600 bobo leerlingen komen er meestal maar 80 ofzo. En dan is het toch zo'n dooi feest, waarvan de helft buiten staat, een kwart danst op vage muziek en de andere kwart staat te drinken (als er alcohol geschonken wordt). In Amerika heb je 3 belangrijke feesten, Homecoming, Winterbal en de prom. Daar moet je als scholier gewoon bij zijn, de happening! En daar komen ze ook met grote aantallen en hebben goede muziek. No offence, maar bij ons draaiden ze een keertje KUS. (Ik zong wel mee, hehe. Maar op een dansfeest wil ik zulke shit niet horen)
  5. Schoolse activiteiten
    Ze hebben ook van die gangsteractiviteiten :) Gitaarles, sportteams van school, theater, dans etc. Volgens mij hebben wij ook zulke vage dingen, maar daar heb ik één keer over gehoord, toen ik in de onderbouw zat. Long time ago.

Gezeur, gezeur:P No offence, ik vind mijn school ook wel leuk hoor. Maar als je naar tv kijkt en ziet hoe cool ze al die dingen eruit laten zien, *kwijl kwijl*. Ik zou eigenlijk wel als uitwisselingsstudent daar naar toe willen, maar het is niet zo goedkoop (a). En ik zou sowieso niet mogen van mijn ouders. En misschien valt het wel heel erg tegen als je daar zelf op school zit voor 6 jaar :P However, wie het kleine niet eert, is het grote niet waerdt ofzo. Wees blij met wat je hebt :)

cunexttime! x

ps. nog steeds geen inspiratie...

1 opmerking:

Dankje voor je reactie :)