08 december 2009

gedachten lezen

Wat nou als je zou kunnen gedachten lezen?
Mijn eerste gedachte (haha) zou zijn: coool! O.o
Aan de andere kant, wil je wel weten wat er in iemands hoofd rondspookt? Wie weet wat daar allemaal zit. Ik bedoel, stel je voor dat IEDEREEN gedachte zou kunnen lezen.
It would be a total disaster.
Niemand zou geheimen kunnen hebben. Je hoeft er maar even aan te denken, iemand leest je gedachten, weg geheim.
Niemand zou kunnen liegen, wat eigenlijk ook wel een pluspunt is. Dat zou veel makkelijker zijn in de gevangenis bijvoorbeeld (:

Polizei:
Jij bent schuldig bevonden aan de diefstal op het ABN Amro Bank.

Overvaller:
What the ***?! Dat was ik helemaal niet! Zomaaar O.o
Ondertussen, in zijn/haar gedachten: Ontkennen, ontkennen, blijven ontkennen.

Police:
Je ontkent het? Ontkennen is bekennen. Geef het op, dude.

Overvaller:
Kom op, zie ik eruit of ik een bank zou beroven?
*Shit, ze hebben me door. In kan maar één ding doen. Ik duw die gast omver, pak zijn knuppeltje en pepperspray en ren dan naar die mooie Cabrio daar. Ik smijt die gast daar eruit en ga ervandoor naar Texas. Ja, dat ga ik doen!*

Overvaller loopt met een schijnheilige kop naar de politie en wilt hem omverduwen. Agent zag het aankomen, pakt zijn arm en draait hem op.

Polícia:
O ja, ik had misschien moeten melden dat ik gedachten kan lezen. No Texas for you, mate ;)

Haha, smerig. Busted.

Alleen soms wil je de waarheid gewoon niet weten. Een leugentje op bestwil bijvoorbeeld.
Bijvoorbeeld, vriendjes die meegesleurd voor urenlang shoppen. Na 5 uur vraag je aan hem: Hoe staat dit me? Hij is het helemaal zat, en omdat je beloofd hebt dat dit de laatste winkel is, wilt hij er zo snel mogelijk uit. Het boeit hem dus niet hoe je eruit ziet. Dus:

Girlfriend & Boyfriend staan in de 26e winkel en ze ziet een geweldig shirt. Ze rent naar de rekken, pakt het eruit en huppelt naar de kleedhokjes. Boyfriend gaat opgelucht op een poef zitten, met alle tassen om zich heen. Van de 8 tasjesdie ze he hebben, zijn er 7 helemaal volgepropt. De achtste is praktisch leeg er zit alleen een paar sokken in, van hem. Na ongeveer één minuut komt Girlfriend vrolijk haar kleedhokje uitgesjeesd.

En? vraagt Girlfriend, terwijl ze voor hem poseert als een echt model. Hoe staat het?
Boyfriend denkt: Voetbal begint over een half uur, we moeten hier z.s.m. weg!
Hij zegt: Het staat je geweldig!

Girlfriend vertrouwt het niet en gebruikt haar gedachtelezende krachten op hem. Ze merkt op dat hij helemaal van de wereld is.
Gedist roept Girlfriend uit: Je kijkt niet eens!
Boyfriend kijkt glimlachend op en ziet dat ze een belachelijk ordinair shirt aan heeft. Zijn blik verandert direct naar wanhopig. Wanhopig op zoek naar een manier om dat shirt te verwoorden.
Uiteindelijk zegt Boyfriend: Eeh, ja. Apart, maar leuk.
Girlfriend zag dat zijn blik in één oogwenk was veranderd en scant zijn hersens weer.
Weet je het zeker? vraagt ze.
Boyfriend denkt: o my goodness ze ziet eruit als een del O.o maar we moeten hier zo snel mogelijk weg, ik ben het spuugzat.
Hij staat op, knuffelt haar en zegt: Je ziet er geweldig uit. Koop hem maar, dan kunnen we gaan.
Girlfriend weet dat hij het shirt maar niks vindt, maar gewoon zo snel mogelijk weg wilt. Als wraak zegt ze dat ze het shirt maar niet koopt en nog even naar een andere winkel gaat. In your face.

Wat ook wel handig zou zijn, is tijdens de toets als je het niet weet, gewoon iedereen hersens kraken en achter de antwoorden van iedereen komen :) Da's best wel chill. Dan hoef je nooit meer te leren. Alhoewel, bij wiskunde zal het vast lastig zijn. Bijvoorbeeld mijn hersenen tijdens een wiskunde toets.

Okay, klaar met die som. Hoelaat is het? O, ik heb nog een half uur. Even kijken, welke sommen had ik nog niet. O ja, die som. Kutsom. Hoe ging het ook alweer? Het stond op die ene pagina en mr. de V. had het nog uitgelegd op het bord. O ja, die ene keer toen N. en ik die banaan gingen vermoorden. Ik weet het weer! Je kijkt in de eenheidscirkel, sinus is 1 is 1/2 pi + k x 2 pi. Okay, gelijk maken. Ja zo, okay en dan dat daar aftrekken, daar optellen. Nee niet optellen, aftrekken. Eeeh, o ja, ik moet de breuken gelijk maken. Geen zin, rekenmachine :) Ja, ja, zo. Yes! Dit is het antwoord, hehe eindelijk. Ik heb een goed gevoel over deze toets. Nog maar 2 sommen. Wth, is hij nu al klaar? Hoe kun je nu al klaar zijn met de toets? O, nog 20 minuten. Snel, snel. Som 6b. Shit man, die toets is te lang. Haters. Aargh. J. seint naar me. Ze maakt stab gebaren xD Girl, you're totally right. Okay, focus. Nog maar 18 minuten. N. is al klaar. Ze lipzingt een liedje. Nee O.o Shit, nu krijg ik dat stomme Lelly Kelly liedje in mijn hoofd. Drama O.o

Jaa, mijn hoofd is een chaos. Dus, ALS je gedachten kunt lezen, spiek vooral niet in mijn hoofd ;)
Ik denk dat we niet kunnen gedachtenlezen met een reden. Privacy. Je zou niks meer voor jezelf kunnen houden als iedereen in je hoofd kon rondsnuffelen.
Al zou het soms wel heel handig zijn...

cunexttime! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)