03 december 2009

Muziek

Er zijn heel veel soorten muziek: pop, rock, techno, heavy metal, jazz, classic etc. Het is denk ik wel overduidelijk van welke band ik houd :) Meestal is het de bedoeling dat muziek een boodschap overbrengt. Een boodschap als in: Make love, not war. Enjoy enz. Maar ik denk dat er ook hypnotiserende muziek kan zijn!
Laatst zat ik zo en dacht ik aan een filmpje wat ik ooit had gezien. Er waren zeg maar mensen als proefpersonen die voor de televisie zaten, een reclame te zien kregen en toen opeens onbewust iets gingen doen. Maar ik het geen flauw idee hoe ze dat doen O.o Dat zou eigenlijk wel handig zijn...
Example:

Come on let's sweat, baby Buy our new CD!
Let the music take control Or else you'll regret it
Let the rhythm move you Buy it!
Sweat, sweat You know that I know that you want it
Let the music take control Come on, buy it, buy it
Let the rhythm move you Or i'll haunt you for the rest of your life, muahahaha.


Dat schuingedrukte is dus de boodschap die ze niet letterlijk met de tekst willen doorgeven maar onbewust. Ik heb een theorie verzonnen:
Je luistert dus een liedje, met bass, gitaar, harp, drums weet ik veel. Als je muziek luistert, luister je eigenlijk naar het geheel. Je focust je niet alleen op de gitaar of op de drums (tenzij er zo'n interval met alleen muziek is) maar op het geheel :) Als je dan heeeeeeeeeeeeeeeeeel zacht dat schuingedrukte tekst eronder doet, dan wordt je er onbewust door beïnvloed. Je wéét dat het er is, alleen let je er niet op. Je denkt dan dat je het zelf wilt, als in: Buy our new CD. Hah? Hun CD kopen? Waarom dacht ik dat? Hm, waarschijnlijk omdat ik het wil, ach wat, ik koop het wel.
Okay, dat is een beetje grof gezegd, maar als je dat liedje 343049204x luistert en elke keer denk je dat je dat denkt, dan ga je het wel kopen toch?

Geef toe, dit idee is gewoon geniaal. Maar waarschijnlijk is het niet toegestaan van de wet xD Ik zou wel heel veel dingen voor elkaar kunnen krijgen, haha. En dan moet je echt van die catchy songs gebruiken, van die hinderlijke liedjes die nooit je hoofd uitgaan, zoals:
Lelly Kelly schoenen staan je zo goed, het is een glamour voor aan je voet, oh yeah!
Of: Bounce, just bounce! Let me see that body bounce!

Of die andere hinderlijke liedjes die ze in reclames proppen zodat elke keer als je aan dat liedje denkt je meteen aan die reclame denkt.
Sommige mensen zijn gewoon echt geniaal. Respect :P

cunexttime! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)