10 december 2009

Schaatsen

Wat hoort er bij de winter?
IJS :)
En dan ijs als in schaatsijs, yeah. Ik schaats als sinds mijn 10e/11e. Niet professioneel, maar gewoon voor de lol. En dan eens of twee keer per jaar.


  • De allereerste keer schaatsen, was in groep 5/6 met de basisschool at Jaap Eden.
    Ik had nog nooit geschaatst (duh, allereerste keer) en ging samen met mijn beste vriend van toen op het ijs. Ik heb geteld hoevaak ik smerig op mijn bek ben gegaan.
    25x.
    Afgerond, het kan minder zijn. Of meer, wat waarschijnlijker is :P

  • Tweede keer, ging ik weer met de basisschool schaatsen, toen was ik minder vaak gevallen, 15x ofzo. Maar ik was toen gewoon schandelijk gevallen. En ik weet niet hoe k het voor elkaar had gekregen, maar ik was kletsnat en had geen waterbestendige jas aan, met als gevolg dat ik de jas van mijn meester kreeg, omdat ik anders dood zou vriezen :)
  • Derde keer was een paar jaar erna, de 17e verjaardag (geloof ik?) van een vriendin van me :) en wonder boven wonder, was ik niet op mijn bek gegaan :D Wel bijna, maar dan echt dat schandelijk bijna xD Je weet wel, net zoals op tv. Dan zie je die benen en armen heen en weer gaan in de lucht omdat je merkt dat je gaat vallen, maar je lichaam zo wilt manoeuvreren dat je niet valt. En toen ging ik niet neer, yes. Al ging ik wel met 0.1 km/u, omdat ik echt NIET wilde vallen. Ik was toen samen met H. Dat was echt grappig, we schaatsten echt dicht bij elkaar en als één iemand bijna viel, greep die de ander zodat ie houvast heeft, maar dan gaan ze dus samen neer. Misschien ben ik toch gevallen? Can't remember:P
    Zoals je (misschien) wel weet, zijn er twee plekken buiten waar je kunt schaatsen, zo'n kleine plek en een grote baan. Nadat H. en ik opgewarmd waren op de kleine plek, besloten we samen de grote baan te nemen. Toen wij halverwege waren, hadden we een aantal mensen al 3x voorbij zien schaatsen, dus we waren langzaaaaam *shame shame* En toen opeens, we waren iets verder dan de helft, kwamen die ijsmachines, die het ijs glad maken. Wij dachten echt: @#%#$^%@#$@#%@#$, omdat we dus aan de overkant stonden, afgesloten van de andere schaatsen die snel naar de andere kant waren geschaatst. En toen zaten we daar, lonely met z'n tweeën voor zo'n 20 minuten aan de overkant...


  • Vierde keer, met een paar vriendinnen ging ik weer naar Jaap Eden. We kwamen daar Glennis Grace & Sebastian Wulff (Spangas) tegen, gingen we mee op de foto :P Ik ben toen één keer gevallen, op het einde. Echt gemeen, ik dacht echt: YES! Ik ga niet vallen :) Maar er was zo'n jongen, die T. en A. leuk vonden, dus ging hij zich echt uitsloven voor ze, achteruit schaatsen, springen enz. T. en A. gingen helemaal stuk omdat hij zo deed en ik zei dat hij echt een uitslover was (lees: ik was jaloers dat hij zo goed was :P maar ik schaatste wel sneller, yeah) T. zei: bluf en zeg het tegen hem (6) Dus ik denk, no problem. (Doe ik wel vaker, als ik diegene nooit meer van mijn leven zie, doe ik bepaalde dingen, geen schaamte.) Ik wil dus naar die gast schaatsen, maar hij ging kapot snel, dus ik draai me snel om, om naar hem toe te gaan, komenmijn benen opeens in de knoop en ik zag mezelf gewoon in slow-motion richting het ijs gaan en ik dacht: Neeee..! Uiteindelijk beland ik op het ijs, in een opdruk positie. Balen.

  • Vijfde keer: Dat was in de vierde klas van de middelbare school als ik me niet vergis. We gingen met school schaatsen op een meer en het was een total disaster. Ik ging samen met K. en S. eerst op zoek naar het meer en konden hem eerst niet vinden. Uiteindelijk vonden we hem en toen ik het ijs op ging. Drama. Er zitten allerlei hobbels in het ijs en ik was als de dood dat het ijs in zou zakeken O.o Iemand duwde/trok me, omdat diegene vond dat ik geen moer deed op het ijs (true.) en echt, ik kreeg bijna een hartverzakking. Ik schoof dus het ijs verder op en was bang om te vallen, want ja, zwaartekracht. Wie weet of het ijs dat zou houden? O.o Maar ik viel niet :) Ik ben geen enkele keer gevallen op het ijs. Later ging ik het ijs af en liepen we naar de tafel met warme chocolade melk. En terwijl ik op de stoep liep, ging ik bijna op mijn bek -.-
    Na een half uurtje moesten we terug naar school, K. en ik namen de bus. Het was ijs en ijskoud buit
    en en de hater van een bus kwam gewoon niet opdagen! Dus én we kwamen te laat én het was ijskoud. Op een gegeven moment hebben we zitten tekenen op de beslagen muren van de bushalte. We hebben poppetjes getekend, berichten naar elkaar geschreven (ik in spiegelschrift sukkel, zij aan andere kant van de ruit, loser terug schrijven in spiegelschrift) en heel groot S.O.S. geschreven omdat het ijskoud was. De wegenwacht kwam ook nog langs, voor een kapotte auto. Ik dacht nog, ik maak een foto van de wegenwacht auto, om op school aan de conciërge te laten zien dat de bus kapot was ofzo. Maar ja, toen we eindelijk op school waren, kregen we gewoon een briefje, no mercy en zaten we verkleumd met onze jassen aan in de Economie les, yes :)

  • Zesde keer, die komt nog, deze kerstvakantie ^^

Conclusie: Schaatsen is wel geinig xD

cunexttime! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)