19 december 2009

Le cinéma avec un peu de neige :)

It has been a while.

Ik zou donderdag met J., C., en H. gaan schaatsen! Last-last-last minute zijn de plannen gewijzigd en werd het de bioscoop. En dan de bioscoop met alleen J. Na ruzie over welke film we zouden gaan kijken, werd het uiteindelijk Old dogs. Na de wind en sneeuw en kou te hebben doorstaan, kwam ik aan @ Pathé Arena. Ik wachtte op J. (voor 2 seconden, we kwamen tegelijk aangelopen, awesome :D) en gingen naar binnen. Daar gingen we ons kaartje halen en ik had echt 32483948 pasjes. Ik geef die gast mijn XXXS-pas en hij zegt: Sorry, die is niet geldig na 8 uur. Ik zeg: O, okay. En ik geef hem mijn CJP-pas. En deze dan?
Hij: Ja, die is wel geldig.
Ik weet niet waarom, maar volgens mij mocht hij me niet. Waarschijnlijk omdat ik de hele kassa had bezaaid met mijn pasjes en beetje luidruchtig was (a). Dus ik pin en heb mijn kaart verkeerd om, hehe. J. zegt: Moeilijk hè, pinnen?!
Ik geef haar één vernietigende blik en pin dan goed. Daarna was zij aan de beurt en ging ze pinnen met haar CJP-pas en deed zij het ook verkeerd. Maar dit keer zei die kassa knul: Moeilijk hè, pinnen?
Ik dacht echt: YES! Man, je bent geweldig!
Maar ik zei: Ha! Lekker voor je! Die gast is geweldig, respect! Hij moet echt promotie krijgen man, ik ga het persoonlijk regelen xD Na wat lachen, ging J. popcorn halen (ik had al popcorn gehaald in de supermarkt, dus ik vroeg om een popcorn bakje, zei ze nee, want die werden geteld, dus kreeg ik een ander doosje. waarom zouden die doosjes worden geteld? waarschijnlijk betaal je 3 euro voor het doosje zelf en 2 euro voor je popcorn.) en gingen we naar onze zaal. Eenmaal aangekomen, gingen we chill zitten, anderhalf uur reclames bekijken (ik weet nu welke films ik in 2010 ga kijken :) )en daarna de film gekeken. Het was een comedy, dus we hebben gelachen man xD En die gast naast ons ging helemaal abnormaal stuk. Zijn hele lichaam ging mee, hij stampte zelfs op de grond xD Na de film gingen we weg en J. wilde die kassaknul nog spreken over het feit dat hij haar had gedist. Maar die gast was er allang vandoor. Hij zag er by the way echt uit als 14 ofzo (maar hij moet min. 16 zijn aangezien hij achter de kassa zat). Na een boezoekje aan het toilet gingen we richting huis. We zagen nog allemaal politie, ik weet niet waarom. O wacht, ja er was voetbal bij Arena, dus waarschijnlijk voordat die sukkels gaan rellen. Ik snap die rellen niet. Als je team heeft verloren, ga je toch niet vechten? Waar slaat dat op? Je ziet mensen na een tenniswedstrijd toch ook niet elkaar de hersens inslaan met hun rackets? tss.
We kwamen nog langs die ijsbaan daar en J. vond het nodig om sneeuw op me te gooien. Dus de hele tocht naar de bushalte gooiden we sneeuw op elkaar. Toen we door Poort heen liepen, was er één vage man die iets zei tegen ons, maar we verstonden het niet.
Ik zei tegen J.: Geen oogcontact maken, negeren en doorlopen.
Die gast liep door maar bleef maar praten. Toen hij een 20 meter van ons vandaan was en nog steeds praatte, riep J. opeens: Houd je bek!
Wat is zijn antwoord?: I love youuuu, i love you!
Ik wil niet eens weten wat die gast heeft genomen, damn.
En toen, viel ons blik op een plek, midden op het plein van de Amsterdamse Poort. J. en ik lopen in slow motion er naar toe en kijken nog naar elkaar terwijl we erheen lopen. Met een tijgersprons belandden we in de sneeuw en gebruikten we ons in perfect met handschoenen gbeschermde handen om soepele ronde sneeuwballen te maken en op elkaar te gooien. Op een gegeven moment schreeuwt iemand vlak achter me en met vlak bedoel ik 10 cm afstand: WAT GEBEURT HIER?!
Ik krijg één hartverzakking en draai me om en kijk in het lachende gezicht van een jongeman. En dan zegt hij nog heel droog erachteraan: Niet schrikken.
Ik: Te laat, ik was al geschrokken.
Hij lachen en zijn vriend achter hem ook. J. en ik besloten weer verder te lopen en ik zeg nog: Dag meneer (:
En hij zegt: Dag mevrouw :) en daarna hoorde ik nog: Hoorde je dat? Ze zei dag meneer, die meneer was tegen jou. Nee, tegen jou man.
Toen gingen we maar naar de bushalte en na wat foto's te hebben gemaakt (die ik nog steeds naar J. moet sturen, lalala) was mijn bus daar, yeah. Dus ik ren zoals Speedy Gonzalez over de weg heen, nadat de auto's waren gepasseerd om mijn bus te halen. Eigenlijk waren er 2 bussen en stond ik bij de verkeerde bus (a) wist ik veel. En toen, hops naar house. Yeah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)