17 november 2009

Openbaar vervoer 3

Bus.

Mijn standaard vervoersmiddel. Hoevaak heb ik die wel niet gemist? Niet om bij te houden :D En weetje, het is ook altijd samen met dezelfde personen:P

1. C. en ik zaten bij de bushalte, we kwamen net van sport. Bij de bushalte, kwam een oude man staan, die ook op de bus wachtte, maar dan een andere. C. had die dag daarna een Duits toets, dus ze had haar boek meegenomen. Om de tijd te doden en eigelijk ook om de tijd in te halen begon ze daar in de bushalte te leren. Ik overhoorde haar zodat ik ook wat te doen had. Daar gingen we zo op in, dat we niet merkte dat de bus eraan kwam. Ik hoor opeens zo'n geluid en ik kijk om, opeens zie ik die bus voorbij rijden. Het duurde een paar seconden voordat ik doorhad dat het onze bus was en toen sprongen we op met een luide kreet: "Neeee! De bus! O.o "

Ik zie nog steeds die blik van die oude man, hij boog zich richting ons en zei met een big smile en een lach in zijn stem: "Was dat jullie bus? xD" Wij renden er nog achteraan, but the busdriver didn't show any mercy. Hij reed gewoon chill verder xD Dus namen wij maar de tram, in de hoop dat die ons naar het dichtstbijzijde metro station zou brengen :D Nou, weet je wat ook pijnlijk is? Als de tram rijdt en dan niet linksaf slaat, maar gewoon rechtdoor! Wij tripten, gingen naar de conductrice, zij was ook één slechte vrouw, ze lachtte ons gewoon uit xD

2. Al je een keertje de metro hebt gemist en je aansluiting dus naar de filistijnen is, maar je neemt nog net de metro die precies arriveert wanneer de bus arriveert (lees: hoort te arriveren) denk je nog, yes! :) Maar als de metro zin heeft om vlak voor de halte 1 minuut te blijven staan, om eerst een andere metro te laten passeren, dan denk je echt gewoon: scheize! Vooral als je voor het raam staat van de metro en je bus gewoon voorbij ziet rijden. Dat doet gewoon pijn! Dat is net zoals... Als je net iemand hebt ontmoet in de trein, dat je uitstapt en nog naar hem/haar zwaait terwijl de deuren dichtgaan en dat diegene er dan achterkomt dat je je portemonnee in de metro hebt gelaten :D (ik spreek niet uit eigen ervaring).

3. Dit is laatst nog gebeurd, vorig week. Ik ging met school naar de JetNet Career day in Rotterdam met de bus, een dubbeldekker. Op de terugreis was ik echt moe, dus ging ik even slapen. Toen ik wakker werd, zag ik dat we in Amsterdam waren, maar niet zomaar in Amsterdam. Ik keek om me heen en dacht: "Ken ik deze plek niet? Hey! Wacht eens even O.o Dit gebouw staat vlakbij mijn huis O.o" Ik schrik op en kijk om me heen en denk: shit! en ik roep uit: "Daar woon ik! O.o" Ik kon gewoon mijn eigen huis zien! Echt, als die bus rechtdoor was gegaan, stond hij vlak voor mijn huis! Maar nee, meneer gaat natuurlijk linksaf :D ik was mijn mobieltje vergeten die dag (dom, dom, dom) dus C. smste naar K.: "Zeg tegen haar hoe pijnlijk het is om voorbij je eigen huis te rijden." Want C. en ik wonen in dezelfde wijk. Maar de bus reed onverbiddelijk door en als ik op mijn klok keek, zag ik dat als we zo doorgingen, ik ook nog de bus op school zou missen en dus 2342394893248 uur later thuis zou komen, terwijl als die gast rechtdoor was gegaan, hij me had kunnen droppen en ik binnen twee sec. thuis zou kunnen zijn. En eerst reed hij nog gezellig langs K.'s huis, als hij naar links was gegaan, was hij bij haar thuis.

Zie mijn mooie paint tekening :D Ik ben echt getalenteerd xD Magenta kruis is mijn huis, groen is C.'s huis en geel is K.'s huis. NB: dit is op schaal getekend, we wonen dus niet letterlijk langs de weg. Anders had C. uit de bus kunnen springen en was ze meteen thuis. Ze zou eerst nog twee minuten moeten lopen. Ik daarentegen zou wel direct thuis zijn.

Toen we bij een hotel kwamen, hield ik het niet meer. Ik vroeg aan onze leraar of het niet mogelijk was om nu uit te stappen, anders zouden we echt veeeel te laat thuis zijn. En toen mijn verbazing zei hij ja O.o. Als ik dat eerder had geweten, sheize. Was ik al thuis geweest. Maar goed, beter laat dan nooit. Wij gingen dus naar beneden (dubbeldekker, duh), pikte C. op en vroegen aan de chauffeur of we eruit mochten, zodat we dus bus konden pikken. Als we op school werden gedropt, mochten we een lekker uurtje wachten <3>r het mocht :D We stapten uit bij een bushalte en na oversteken over de weg, stonden we bij de bushalte. Het was zo'n dooie bushalte. Gewoon een paal, midden in een grasstrook met erachter een rivier. En dan sta je daar. Het nadeel was, dat er ook geen licht was, dus we waren bang dat de buschauffeur ons niet zou zien. Dus zodra we de bus signaleerden, stond ik als een idioot te zwaaien, zodat hij ons zou zien, al moest hij nog 300 meter. K en C zeiden nog dat ik niet zo gevaarlijk moest doen, maar ik vond het niet gevaarlijk. Ik stond immers niet op de weg. Dus ik zwaaien en die buschauffeur reed gewoon met 1239238 km/u verder O.o Dus ik springen springen en pas nadat hij de bushalte drie meter had gepasseerd zag hij ons en remde hij af, wat de automobilisten daarachter niet zo fijn vonden (a). Maar hey, we hadden het gehaald. Als we dan ook nog de bus hadden gemist, zou ik die dag echt hebben gehaat xD

ps. C. wilt hier niet over praten xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)