16 november 2009

bijbaantje :)

Hello people.

First time at this blog.
Ik zal maar beginnen met mijn bijbaantje.

Ik ben cassière bij de Dirk vd Broek en tsja, als cassière kom je de leukste klanten tegen xD
Van knap tot eng, van grappig tot brutaal, van flirterig tot kattig (in de 3 maanden die ik nu heb gewerkt). Ik zal maar beginnen met de dieptepunten :)

- Laatst was er een man die bij mij aan de kassa kwam. Volgens mij zei hij: What's up?^^ tegen me, mar dat wist ik niet zeker. Ik zeg dus gewoon Goedenavond met mijn standaard smile, het zal wel. Ik reken zijn spullen af, ik zeg: Nog een fijne avond, meneer! Hij mompelt en loopt weg: Tot ziens, ik zie je zaterdag. Ik weet dat je zaterdag werkt. Ik zit daar van: Wat?! Hoe weet hij dat O.o Kent hij me ofzo?! Maar zaterdag heb ik gelukkig niks van hem vernomen, pfieuw. Ik dacht echt, hij komt me halen xD

- Regelcorrecties. Haat, haat, haat :).
Als ik iets per ongeluk dubbel heb gescand, moet ik eerst helemaal bellen naar de sigarettenbalie en dan moet diegene daar helemaal naar mijn kassa komen met een pasje zodat ik op allemaal knopjes moet drukken en het pasje scannen voor ik klaar ben. Het vervelende is, wanneer het spitsuur is in Dirk O.o Rijen van hier tot Tokio (Tokyo?) bij elke kassa en als je dan 1x iets dubbel heb geslagen, moet je dus weer helemaal naar de sigarettenbalie bellen. Maar daar is ook een rij van hier tot Tokio/Tokyo, dus het duurt weer 1000 jaar voor ik verder kan! En al die klanten: Waarom duurt het zo lang? Waar wachten we op? Stress, stress, zweet breekt me uit: Ik heb wat dubbel geslagen mevrouw, ik heb een pasje nodig, ze komt er zo aan. Klanten: Zucht, gaap, kuch, klaag. AAARGH $#%#%^#$%#$^
Maar sinds kort, gaat het veel beter! Bijna geen regelcorrecties meer. yeah.
I'm awesome (a)


- Hinderlijke klanten die weten dat je helemaal moet bellen om een bepaald product eraf te halen, dus dan komen ze met 2 broden, 1 kaas, jam en boter, heb je ze gescand, is het opeens: Ik hoef de jam niet meer. Helemaal bellen en wachten en dan durven ze nog te klagen dat het zolang duurt. Damn.

- Overwerk. Officieel werk ik tot 21.15. De winkel sluit 21.00 maar er moet nog opgeruimd worden. Alleen zijn er ALTIJD klanten die om 20.58 nog even snel naar binnenhuppelen, om 21.05 bij mijn kassa komen met zn allen zodat ik pas om 21.20 klaar ben met iedereen en opruimen. Dus tegen de tijd dat we naar huis gaan en ik thuis ben is het bijna 10 uur 's avonds =D Dan heb ik ook geen huiswerk kunnen maken en heb ik nog trek, dus ga ik 's avonds eten én ga ik laat naar bed :) How great is that?

- €50 biljetten. Eigenlijk heb ik er niet zoveel tegen, om ze te krijgen natuurlijk. Maar als iemand een blikje energiedrank voor 33 cent koopt en het met 50 euro betaalt, terwijl ik bijna geen kleingeld heb en ik dus al mijn muntjes aan die gast moet geven. En de daaropvolgende 5 klanten doen exact hetzelfde en niemand heeft kleiner, i hate that so much. En als ik dan bel: Ik heb geen kleingeld meer, is hun antwoord: Ja, dan moet je bijvragen.
%#^#$%#$@#% Dan moet ik maar creatief zijn :)

- & last but not least, de kleren :) Overhemd zit te ruim, gilet ook, ik kan niet omgaan met het sjaaltje en mijn broek is très, très hoogwater. Ik heb al om een nieuwe gevraagd want ik schaam me dood om met het OV te reizen terwijl mijn broek t/m mijn knieën kom. Admit it, it's scandalous.

- Wat ik het meest haat zijn natuurlijk mensen die niet groeten. Dan bedoel ik niet de mensen die me niet horen, nee. Mensen die horen dat ik Goedenmiddag! zeg met een big smile en niet eens de moeite doen om te glimlachen, laat staan wat terug te zeggen. So rude.
En mensen die stinken, zo erg dat je het helemaal ruikt over de kassa heen, vooral mensen die roken.

Er was laatst een man en die hing zo erg over de kassa heen dat ik zeker wist dat hij mijn allstars onder de kassabank kon zien, zo erg O.o Tot zover de dieptepunten. Maar geloof me, er komt meer. Beware *pompompom*

Hoogtepunten: Natuurlijk zijn er ook leuke dingen gebeurt xD

- Mensen die belachelijk enthousiast pinnen, zo erg dat hun pinpas naar de andere kant van de winkel vliegt xD
-Leuke jongens die flirten, oeh lala!
-Kleine kinderen, zo schattig =D Leukste kind vond ik eentje die op de grond ging zitten en in een Dirk tas ging kruipen alsof ze ging zaklopen xD Moeder vond het alleen niet zo leuk :P
- Vrolijke klanten die een gesprek beginnen, grapjes maken enz. Zo gezellig! Ik vind dat zo leuk, sommigen zijn echt grappig xD
- Klanten die met kleingeld betalen en/of klanten die gepast betalen en/of klanten die pinnen :)
- Mensen van tv die langs komen :P Tot nu toe Luxor van Spangas en Desie van Dunya & Desie.

Maar mijn hele doel met dit werken is gewoon om geld te verdienen, duh :P Ik heb nu al een nieuwe camera kunnen kopen <3>

& this the end of my first blog!

cunexttime! x




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)