17 november 2009

Openbaar vervoer 2

Metro's

Ik heb op bijna elke mogelijkheid de metro gemist :D Het voordeel was, in ieder geval vanaf eerste klas t/m de derde klas, dat als je te laat was en als argument de bus was te laat, metro was uitgevallen, trein had vertraging had, er op je te laat briefje stond, geldige reden. En ja, dat had ik dus altijd :D Als het niet aan de bus lag, zou ik altijd op tijd op school zijn geweest. Meestal...


Maargoed, mijn metro avonturen:

1. Ik ben een uitslaper, maar dat wisten jullie al. Ik ben totaal geen ochtendmens. Dit weekend ben ik zondag nacht om half 4 gaan slapen, net zoals mijn zusje. Zij werd om 11 uur wakker, ik om 10 voor half 3 's middags. Dat bewijst weer wat:P However, als ik eerste uren vrij heb, sta ik meestal een half uur van te voren op, om me dan te stressen en te haasten :D Maar ik slaap liever dan dat ik tijd besteed aan ontbijt maken. Meestal pak ik gewoon een appel etc. Al heb ik sindskort een voedselpakket [3 pakken sultana + liga continue vitamines & mineralen & een tube curry, don't ask me why xD] in mijn kluis, dus hoef ik me geen zorgen te maken dat ik trek heb :) Ik heb de ochtend van te voren al uitgestippelt hoe laat welke bus/metro vertrekt en wat de laatste metro is die ik kan nemen zodat ik mijn bus niet mis. Meestal neem ik dan de metro voor de laatste metro zodat ik toch op tijd kom. Als ik klaar ben, loop ik chill naar de metro station, meestal met mijn muziek in. Eén keer liep ik heel relaxt, iets te relaxt. Ik keek omhoog richting het metro station, want meestal als eentje van de ene kant komt, komt die van de andere kant meestal 1 minuut later. Opeens zie ik mijn metro voorbij rijden O.o En dat moet je dan zo voor je zien: Ik zoek een liedje op mijn mp3 speler, kijk op en met mijn hoofd van links naar rechts draaiend zie ik zo mijn metro voorbij rijden. Dat is echt pijnlijk om te zien xD Het breekt je hart. Je bent dan zo gedist. En dan sta je ongeveer 50 meter van het station vandaan, dus als je rent en eerst door die stomme OV poortjes moet, roltrap op, haal je het niet. Dus ik denk, ik kan die daarna nog nemen... Loop ik dus naar het station en echt, dan haat ik die metro gewoon. Hij staat daar en maakt hij zijn geluid *dingdong*, expres hard alsof hij wilt zeggen: "Muahaha, gemist (6)" en rijdt dan gewoon weg! Hater.

2. Dit is mijn favoriete verhaal xD Zodra dit gepubliceerd is, moet C. dit lezen xD Ik ga nu weer helemaal stuk xD

We hadden volgens mij Sinterklaas op school gehad. We kwamen van school en zaten dus in de bus. Op het metrostation hebben ze van die folders waarop staat hoelaat de metro waar vertrekt. Wij waren bijna bij onze halte, en C. keek op het blaadje hoelaat de metro zou vertrekken. Tot haar schrik zag ze dat we nog maar 2 minuten hadden en dat riep ze ook uit. Achter ons, zat een jongen, M., en die vroeg of hij serieus zo zou vertrekken! C. vol overtuiging: "Ja, hij vertrekt zometeen."

Dus zodra de bus stopte, racete M., C., en nog een paar anderen om de metro te halen. Ik houd er niet van om voor de metro te rennen, ook niet voor bussen. Het is dan zo schandelijk om te rennen, die hatelijke *dingdong* te horen en dan die metro vlak voor je gezicht voorbij te zien rijden. Ik liep dus gewoon op mijn gemak en terwijl C. & co al in de metro zaten. Ik ging de roltrap op en tot mijn verbazing was hij nog niet vertrokken. Dus de laatste treden snel wandel ik, loop ik naar de metro, stap in en na 10 seconden was het *dingdong*. Ik ging helemaal compleet stuk xD Ik citeer:
C.: "Je hebt het gewoon gehaald O.o"
Na veel gelach en gehuil van mij: "Whahahahahaha xD Jullie gingen zwaaar voor je leven rennen xD Ik ging gewoon rustig lopen en toch heb ik het gehaald."
Ik heb de hele rit gejankt van het lachen. Bijna iedereen zat daar te hijgen van het rennen en ik zat daar gewoon relaxt xD M. die keek echt heeel hatelijk naar C. omdat zij hem zo erg heeft laten rennen, terwijl hij ook had kunnen lopen.
Mooie tijd, mooooie tijd.

3. Deze is laatst nog gebeurd:

C., K. en ik liepen naar het metrostation. We zagen dat de roltrap nog steeds niet gerepareerd was. Het was al zo sinds april/mei en de hele zomervakantie was er niks gebeurd + nog 3 maanden, want het was toen oktober/november? Belachelijk, na een half jaar nog steeds niets! Ik heb ze gemaild en ze zeggen dat ze niet weten wanneer het gerepareerd wordt. Nonsense. We hadden het nog aan een medewerker gevraagd en die zei dat waarschijnlijk alle roltrappen worden vervangen. Sure, daarom moet hij een half jaar stil staan? Het is vooral moeizaam als je die gigantische schoolboeken in je tas de trap op moet dragen, want SOMMIGE leraren vinden dat je alleen huiswerk moet maken voor hun vak :D En als je 12 vakken hebt, heb je dus best wel veel huiswerk *hinthint*. Maargoed, onderaan de roltrap staat een plakkaat waarop staat: Deze roltrap wordt gerepareerd. Van ... tot .. is onbekend. Dat "is onbekend" hebben die medewerkers er waarschijnlijk bijgezet, toen ze erachter kwamen dat hij na 6 maanden nog steeds niet vervangen was:) Maar iemand, die het zat was, had "niet" er bij opgeschreven xD En dat vonden wij grappig, aangezien het al een half jaar stilstaat, snap je.. :P (zie mijn geweldige paint creatie :D) Ik realiseer me net, dat ik HOOP dat het iemand is die het zat was O.o Stel dat het echt waar is en dat hij nooit vervangen wordt O.o Nee, dat neem ik terug :D Ik ga de GVB gewoon weer stalken :D Vorig keer toen ze alle busroutes omgooiden, lukte het ook, om een extra buslijn te krijgen. Nu zal het me weer lukken (6) However, wij lieten dat dus aan C. zien, omdat wij het grappig vinden (het is grappig, ja xD) en toen stonden we daar dus grapjes te maken :D Langzaamaan vonden we dat het tijd was om naar boven te gaan, om de metro te halen. Komen we boven op de roltrap & of course, *dingdong*, gaat hij net weg :D Hoe krijgen we het voor elkaar xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)