30 maart 2010

metro met een vleugje amsterdam

Nog even snel een verhaaltje voor het slapen gaan.

Als je mijn voorgaande berichten hebt gelezen, zal het je vast niet verbazen dat ik tig keer hoor: Omg, hoe kun jij VWO doen? xD
Dat is eigenlijk voor mij ook best een raadsel. Ik haal chille cijfers en ga met gemak over, en toch heb ik van die momenten waarop je denkt... asjemenou.
Anyway, ik wilde even wat vertellen over money etc.

Ik moest vandaag werken (en moest rennen voor de metro. Dit moet ik ook even vertellen :P Ik kon in de ochtend mijn sleutels niet vinden! Dus ik zoeken, zoeken, zoeken, en op een gegeven moment geef ik het op en ga naar buiten. Dan realiseer ik me dat ik {miracle} vandaag een beetje vroeg uit was, dus dat er niemand thuis zou zijn als ik naar huis ging, dus ik ging ik toch maar terug. en daarna dacht ik, nee anders mis ik de bus, nvm.
Ik kijk nog even snel in de bank, en zie de schoolbus door een kiertje van de raam langsrijden. Smerig.
Maar ik woon op een multifunctionele plek, met drie metro stations, twee treinstations, en een bushalte bij mij in de buurt, dus ik kon makkelijk racen naar metro om daar de 53 naar Gaasperplas te nemen :D Blijkbaar wilt het lot dat ik wat aan mijn conditie doe, want de metro kwam eraan en ik moest sprinten voor mij leven.
En alsof het niet genoeg was, moest ik ook nog sprinten toen ik van mijn werk naar de tram ging. Ik stond zeg maar 100 meter ofzo vanaf de bus/tramhalte af en ik loop heel chill, ik kwam net uit de deur. Opeens zie ik naast me de tram verschijnen, ik denk: Asjeblieft laat het de 12 niet zijn. Dus ik knijp mijn ogen samen, en ik zie twee cijfers. 1 en 2. Scheiße. Ik heb gerend! Als je het gefilmd zou hebben, zou je nog die vlammen van mijn voeten af zien komen, en zouden de omstanders door de snelheid van al hun kleren zijn beroofd:P) en in de metro had ik mijn mp3 aan en luisterde muziek, op normaal volume. Opeens hoor ik accordeon muziek en ik denk: NEEEEE!
Serieus, als er iets is wat hinderlijk vind is dat het wel. Maar ja, ik had sowieso geen geld bij me, dus. En ik denk niet dat het zo verstandig is om tegen ze te zeggen: Hey, ik ehb geen contant geld, maar hier is mijn pinpas en mijn pincode, haal er maar een euro van af ofzo, en stuur het dan via post naar me okay? :D Laterr.
Dat zou dan een moment zijn geweest van: Omg, hoe kun jij VWO doen? O.o
Maar even een heel mooi bruggetje van de accordeonspelers naar mijn tripje naar de stad met K.

Ik moest, as usual, weer sprinten voor de metro, en dit keer geheel onterecht.
K had me namelijk gebeld en zei dat ze zeker wist dati k te laat zou komen, dus dat ik om 11.45 (of 12.45, geen idee met die zomertijddinges) op het metro station moest staan, om de metro van 11.50/12.50 te nemen. En tsja, ik vertrok exact 12.46 uit huis, en het is vijf minuten (00:05:10.43 om precies te zijn, ik heb het gestopwatchd, zodat ik weet hoe vroeg ik moet vertrekken om te metro te nemen(a) dat is heel normaal xD)
Dus ik moest sprinten, kom de hoek om en zie die metro verschijnen, dus hup twee versnelling. En ik kom boven op het station precies aan met de metro en ga, zoals afgesproken, in de eerste wagon zitten. Ik kijk om me heen, K is nergens te bekennen. Ik dacht: Ahaha, ze moest waarschijnlijk ook rennen en zit vast in een andere wagon.
Dus ik text haar exact deze tekst: I do not see you.
Twee seconden later word ik door haar gebeld, en het begon met gelach dus ik dacht: Nu komt het xD Ze heeft het gemist.
Wat blijkt? Die chick zat nog gewoon chill in huis. Waarschijnlijk toen ik voor mijn vaderland aan het sprinten was (hoevaak zou ik dit woord nu gebruikt hebben?), zat zijn waarschijnlijk lekker met haar voeten op de bank met koekjes en warme chocolademelk:P Mij uitlachend. Cruel!
Anyway, wij hadden eerst een uur gewandeld voordat we hadden ontbeten, want ik wilde per se brood, dat eet ik standaard als ontbijt:P We gingen naar de Bijenkorf, Delifrance etc.
Bijenkorf: Belachelijk duur. Weet je hoeveel een broodje kost? €343429483,34
Delifrance: Ook wel duur, maar minder dan Bijenkorf en voor eens in de week ofzo.
Dus ik bestel mijn broodje, nemen ze geen pinpas aan #$^#%^#$%#$%#$%
Die vrouw zegt: Ja, je kunt hier naast pinnen.
Wij gaan ernaartoe, een rij van drie keer de wereld rond en dan tot Tokyo. En we hadden sowieso geen kleingeld bij ons, drama! (http://www.dramabuton.com) Dat zou later onze ondergang worden.
We gingen naar de La Place en na 45349543958 jaar twijfelen, koos ik een zalmbroodje (die niet zo geweldig was, maar waarschijnlijk geweldiger zou zijn geweest als ze de saus hadden verspreid over het broodje en niet op één plek rechtsachteronderin. En ik neem grote happen, dus als je daar begint...
Daarna gingen we nog even kaasstengels kopen (8 voor vier euro! :D Ik heb btw een abonnement bij de bakker bij ons op school. Zou je korting krijgen na je 50e ofzo? Vast niet:P Maar ik hoef nu niet eens iets te zeggen, ze weten standaard wat ik wil) en die deelde ik met K. Maar omdat we alleen pin hadden en dus niet het geld aan elkaar konden geven, kocht K drinken voor me.
You'll never guess what she bought for me..
Ze vond het zelf heel grappig, vooral nadat ik had voorgelezen voor welke doelgroep het was xD
Doelgroep: Mensen, van 4 tot 36 máánden
Zie hier, the picture. Ain't it beautiful? :D En eigenlijk, was het niet eens zo heel slecht:P Maar ja, dit deed ook mee aan mijn ondergang. Ik had overigens helemaal gek gemaakt xD Waarschijnlijk zou ze me echt hebben geslagen, als ze niet zo lief was.
Ik vroeg haar namelijk op de meest hatelijkste momente of ze chocolade wilde xD
Voorbeeld: Na 4534589 km te hebben gelopen, zei ik tegen haar dat ze op Amstel Station die actie van Burger King hadden, voor €1.95 dat ene menu, dus misschien ook hier. Dus gingen we naar de Burger King, was het er niet en zij was helemaal AAAAAARGHH omdat we nog niets hadden gegeten, en ik: Chocola? :D En toen zag ik haar gezichtsuitdrukking en ik ging HE-LE-MAAL stuk xD I'm sure dat ze mijn reep uit mijn handen wilde rukken en mij de hersens in slaan xD Maar zoals ik als zei "ze is te lief" :P
Here it is, the chocolate bar in crime:
Het is de witte versie!
Swiss White Chocolate with Honey and Almond Nougat. Heaven (:

Even afsluiten, want ik moet slapen, anders slaap ik tijdens biologie:P
Wat moet je doen als je Olvarit Fruta Pura voor baby's van 4 tot 36 maande hebt gedronken, heel nodig moet plassen maar geen klein geld hebt om in de McDonalds naar het toilet te gaan, aangezien je er niet kunt pinnen? O.o

to be continued? or not (:

see ya nexttime! x

nou, je chillt hem gewoon aarn een Chinees Restaurant, en gaat daar naar het toilet, helemaal in China Town of course, het moet wel met klasse en in de juiste sfeer :)

1 opmerking:

  1. Ik ben inderdaad te lief =D! Ik wou je namelijk inderdaad met dat ding slaan.. op je hoofd, maar heb het je bespaard omdat ik je niet voor schut wilt zetten in de stad =Dv!
    xX CherryBlossom

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)