06 augustus 2011

Laatste week

Eindelijk, na vijf weken zwoegen is eindelijk de laatste week van mijn zomerbaan in het ziekenhuis voorbij. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuk om te doen. The only thing that’s killing me, is het feit dat mijn wekker vijf dagen in de week om 5.30 af gaat. En dat terwijl ik een rasechte uitslaper ben. Pfft, wanneer ik arts ben, begin ik gewoon om 12 uur. Dan laat ik de nachtdienst gewoon wat langer door werken, muahaha. Twee weken geleden is mijn mede afdelingsassistent naar een andere afdeling gegaan, waar het een stuk drukker is dan op de SEH. Poor guy. Ik zit soms gewoon een aantal uur lang dingen uit de koelkast te snaaien (niemand eet het toch op, en anders is het zonde, am I right?) en televisie te kijken. Het is wel jammer van de weinige kanalen, dus het staat eigenlijk standaard op nederland 1, 2 of 3 of anders sbs6. Begrijp me goed, het is niet zo dat ik geen zin heb om te werken en daarom dus non stop tv zit te kijken, integendeel. Ik vind het juist leuk om te werken, met wat pauzes er tussen, anders had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Soms is er gewoon niks te doen, en vooral nu in de vakantieperiode zijn er weinig mensen. Ik vul de kasten bij met wat medische benodigdheden, vervang de linnen, check de prikkarren, haal wat eten voor de dag- en de nachtdienst en ik breng wat patienten langs. Dat laatste gebeurt niet zo heel vaak, aangezien er soms nauwelijks patienten zijn. En als er patiënten zijn, dan brengen de verplegers ze zelf wel, want zij hebben dan ook niets te doen. Dus eigenlijk heb ik een super relaxt vakantiebaantje :) Het enige nadeel is, nu die jongen weg is, dat ik me in plaats van samen verveelde, nu alleen moet vervelen. En geloof me, dat is saai. Na het NOS journaal, of Hart van Nederland zo vaak gezien te hebben dat je bijna alles mee kan praten, ga je je vervelen. En dan ga ik doelloos trap lopen, want ja, na die High Tea van vorige zondag, moet ik alle chocola etc. eruit krijgen. En suiker. En vet. Wat me dus nooit gaat lukken. Vandaar dat ik deze week skeelers ga kopen :P Maar ik dwaal af. Samen met hem was het dus übergezellig.

Een aantal flashbacks:
Uit verveling hebben we ongeveer een half uur in de wachtkamer van verdieping 7 gezeten. Na een tijdje besloten we daar weg te gaan, voor het geval ze ons zouden missen (dus niet) We zaten in de lift en gingen terug naar de SEH. Toen we bijna beneden waren, besloot ik in een opwelling op alle knopjes te drukken t/m 7. Het leek me wel grappig als er iemand langs liep op een bepaalde afdeling, dat die lift opeens open gaat, maar er zit niemand in.. http://www.dramabutton.com/ Hij vond dat ik het gewoon moest afmaken en drukte ook op 8 en 9. Eenmaal aangekomen, kwamen er opeens twee artsen aan en wij dachten: fuck. Ik durfde ze niet aan te kijken, liep razendsnel weg en viel bijna om van het lachen. Ik zie het al helemaal voor me, die arts wilt op zo’n knopje gaat drukken en ziet dat ze allemaal al zijn ingedrukt. Ze draait zich om en wilt net naar ons gaan vloeken, maar dan gaan de deuren net dicht. Ik heb denk ik 20 minuten samen met hem zitten lachen, ik kwam niet meer bij. En nou maar hopen dat ze niet naar, bijvoorbeeld de 8e verdieping moesten op een operatie uit te voeren ofzo.
Waarschijnlijk niet, want de OK is op de 2e verdieping, dus ze zouden maar één keer stoppen dan. Dus ja, het was compleet achterlijk wat we deden, maar we hebben niemand pijn gedaan. En als het echt een urgent iets was, zouden ze vast niet wachten tot de lift van 7 hoog naar beneden zouden komen, maar als Speedy Gonsalez de trap op rennen.
Daarna zaten we in de koffiekamer en ik zei dat je bovenaan een beker een gat moest prikken. Hij vond dat dat niet logisch was, want dan zou de drank er meteen uitlopen. Wat niet zo is, want als je het vult tot ongeveer 80% en je prikt het gaat bovenaan, dan loopt het eruit als je aan het drinken bent. Meneer wilde kijken of dat zo was, maakt een gat met een schaar, drinkt er (jammer genoeg) water uit en SPLASH! zijn broek doorweekt. En precies op een plek waar het lijkt alsof hij zijn het niet meer in kon houden. Nou, je kon me opvegen op dat moment, serieus.
Maar nu, zit ik alleen, tv te kijken, krantje te lezen, rond te lopen. Arme ik. Het is dat ik straks een stuk rijker ben :P
xxx
ps. Ik ben overigens niet in de problemen gekomen voor die rekening van 600 euro, hij zei er helemaal niets over :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)