31 augustus 2011

IDEE-week dag 2

Op de tweede dag gingen de échte diehards in de ochtend ontbijten in het Vondelpark. Om 9 uur ‘s ochtends moesten we geloof ik verzamelen bij de ingang van het Vondelpark bij het Leidseplein. Wist ik veel dat er nog twintig andere ingangen waren, ik was al trots dat ik er eentje gevonden had. Gelukkig heb ik een moeder die Amsterdam als haar broekzak kent, die me precies kon vertellen waar en hoe ik moest reizen en overstappen. Jammer genoeg waren ze aan het verbouwen bij die halte, dat was minder. Dus liep ik als een kneus met mijn blackberry door de straten van Amsterdam met Google Maps. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, long live technology! Uiteindelijk was ik aangekomen, bij de verkeerde ingang. Er stonden wel mensen in het roze (kenmerk van de G&L mentoren), maar toen ik erheen was gelopen, waren het niet mijn mentoren :( Volgens mij was het een ontgroening van één of andere studentenvereniging. Uiteindelijk heb ik uit wanhoop mijn mentormama ge-sms't en die zei dat ze me wel op zouden komen pikken als ze daar compleet waren. Na zo’n vijf minuten te hebben gewacht was ik het zat (ongeduldig) en probeerde ik de kaart te ontcijferen waar ik naast stond. Blijkbaar beschik ik over nul ruimtelijk inzicht, want ik snapte er geen zak van. Er stond ook nergens u bevindt zich hier dus ik werd er niet wat wijzer van ofzo.

image

Overal waar van die V’tjes & straten staan, zijn ingangen. Ik was bij de rode kruis en moest bij de blauwe kruis zijn. Ik had alleen geen flauw idee of ik nar links of rechts moest gaan.

Uiteindelijk pakte ik Google Maps er weer bij, zocht ik waar het Leidseplein was en liep die richting op, in de hoop dat ik bij de goede uitgang terecht kwam en ja hoor. Briljant!
Alle diehards gingen naar de afgesproken plek om te gaan ontbijten. Ik en nog wat klasgenoten(?)/jaargenoten(?) gingen op een bankje zitten en toen begon het opeens te motregenen. Gelukkig beschermde Moeder Natuur ons tegen de regen doordat en een grote boom achter het bankje stond die met zijn takken perfecte beschutting was. Terwijl de andere mensen Schipper mag ik overvaren in de regen speelden, aten wij rustig verder op het bankje. Op een gegeven moment kwam er een groepje jongens langs gerend en na een tijdje kwamen ze weer terug, helemaal uitgeput. Direct daarna moesten ze push-ups doen en er was een jongen die het niet kon, zo sneu. Hij werd geschreeuwd, geholpen maar het lukte gewoon niet. Ik stond echt op het punt om het even voor hem over te nemen (mijn record is 10 keer, maar dan lig ik anderhalf uur KO op de grond), maar ik ben geen ochtendtype en het telt waarschijnlijk niet eens mee.
Omdat de regen steeds erger werd, besloten we de rondleiding door de Jordaan over te slaan en in plaats daarvan naar de bioscoop te gaan :D Ook leuk. Ik, als barmhartige samaritaan, had mijn paraplu uitgeleend aan twee anderen die niet zo warm aangekleed waren. Ik had gelukkig twee vesten bij me, dus ik kon wel even zonder. Positieve karma, hè? :) Misschien dat er ooit een iemand langs me loopt, ziet dat ik het koud heb en zijn auto + chauffeur (tenzij ik mijn rijbewijs dan heb. alhoewel, een chauffeur mag altijd) aan mij uitleent. Of zoiets dergelijks. Keep on dreaming.
Jammer genoeg wat de Pathé dicht en zou hij pas over een uur tot anderhalf uur open gaan. Dus besloten we maar naar een café te IMG00559-20110823-1047gaan op het Leidseplein om daar even op te warmen. Het was eigenlijk een heel gezellig cafeetje, een beetje Jordaans ingericht heb ik me laten vertellen. Ik nam lekker warme chocolade melk en kreeg zo’n mooie beker en school + koekje erbij, jongens wat een service! Hier kom ik zeker nog een keer langs, al is het alleen voor de barman.
We waren van plan de film Horrible Bosses, te gaan kijken (geniale film, écht!) die om half twee begon. Voordat moesten we natuurlijk even lunchen, dus gingen we met z’n allen de McDonalds in. Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft heel Amsterdam vorig week profijt gehad aan de IDEE-week en andere introductieweken, want we waren echt met veel man en kochten veel! Ik nam een simpele Happy Meal, that has been a while, en ik kreeg er een Smurf bij :) Die ik volgens mij kwijt ben, of hij zit in één van mijn 16 tassen die ik die week gebruikt heb. De film Horrible Bosses was echt geweldig, ik heb me rot gelachen. Als ik zou moeten kiezen tussen the Hangover, the Hangover part 2, Horrible Bosses dan zou ik écht niet kunnen kiezen. Al denk ik dat als ik die laatste nog een keer zou zien, dat ik harder zou lachen dan als ik die eerste twee nogmaals zou zien. Charlie Day is geweldig. Echt.image Die grappen die in de film werden gemaakt, de acteurs, een perfecte setting, très origineel, alles klopte!

Ik kan me niet meer herinneren waar we hebben gegeten die dag.. Het is echt..weg uit mijn hoofd. Het was wel ergens in Amsterdam. Misschien dat we pizza hadden gegeten? Geen idee. En daarna.. Ik kan me niet meer herinneren wat we hebben gedaan.

Even spieken.

Volgens mij gingen we naar het Amsterdams Historisch Museum!

Ik vond het eigenlijk vrij interessant om al die dingen over Amsterdam te weten, aangezien ik bijna niks erover weet. Er was zelfs een stukje over de Bijlmer, yeah! Ik ben een heel stuk wijzer geworden, vraag me alles over Amsterdam en ik weet nu … iets meer dan een week geleden. Als ik me het nu goed kan herinneren, gingen we daarna naar cabaretier Jan Jaap van der Wal. Ik kende hem eigenlijk niet, ik heb hem alleen een keer gezien toen ik aan het zappen was en De Wereld Draait Door zag. Daarna heb ik weer verder gezapt. Eerst moesten we in een hele lange rij staat voor Tuschinschki(?) en toen begon het opeens zo hard te regenen, alsof iemand besloten had heel de Noordzee over ons heen te gieten. We hadden echt slecht weer die dag. Heel random begon het opeens keihard te regenen, echt gewoon uit het niets. Na een aantal minuten, kurkdroog. Gelukkig mochten we allemaal wel even Pathé in om daar te wachten. Na een tijdje te hebben gewacht, mochten we eindelijk de zaal in. Maar, de begane grond was bezet, dus moesten we naar de eerste verdieping. Vrolijk met z’n allen de trap op, eerste verdieping, vol. &^&$$%#~!@##$ op naar de tweede verdieping. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar we moesten wel zes trappen op voordat we bij de tweede verdieping waren, wat niet echt logisch is, vind ik. Uiteindelijk was de hele rechterkant vol, dus moest ik helemaal naar de linkerkant, in mijn uppie. Wel minder, maar het optreden was wel geinig. Ik verstond er niet altijd evenveel van, maar wat ik verstond was wel leuk.

Een leuke dag die een klein beetje in het water is gevallen, letterlijk. Gelukkig waren de mentoren vrij flexibel en zaten we niet 6 uur lang aan de koffie, maar hebben we er toch nog een leuke dag van kunnen maken :)

Spread the love, amen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)