04 september 2011

Opening Academisch jaar

Vandaag is zo’n typische dag; als je slecht wakker wordt, is de rest van je dag ook verpest. Dat heb ik nu dus. Ik kan er niet tegen als ik eventjes wakker ben geworden, weer indommel en dat iedereen in huis keihard loopt te praten en 36x de kamer in en uitloopt, frustratie. Dan ben ik dus noodgedwongen om onvrijwillig op te staan en ben ik de rest van de dag chagrijnig. Nu dus. En dat straal ik ook uit, dus ik ga het huis vandaag even niet meer uit, twee keer is genoeg.

Morgen is officieel de opening van het academisch jaar op imagede VU, dan ben ik dus officieel een student. Geen scholier, geen schoolgaand kind, maar een heuse student. Klinkt wel een stuk stoerder, ik ben een eerstejaars student op de VU, ja dat klinkt wel leuk :)
Wat verwacht ik dit jaar?
Nou, ik weet nu al dat ik elke dag te laat ga komen want ik snap geen moer van de lokaalindeling. Dat had ik donderdag ook al, op de anguilladag, ik had werkelijk géén idee waar ik naar toe moest. Gelukkig kwam ik lotgenoten tegen die het ook niet wisten, maar één van hen kwam een oudere student tegen en die wist het gelukkig wel. Ik had geen flauw idee waar we heen liepen en ik zou er ook nooit zelf  zijn gekomen. Waarschijnlijk zou ik nu nog aan het lopen zijn, pfft. Waarom zet je dan ook twee letters en drie cijfers voor een collegezaal? Nou ja, onze faculteit alleen al is gigantisch, dus ik snap wel dat er veel zalen zijn, maar de logica ontbreekt bij mij. Très.

Wat ik nog meer verwacht is dat ik een stuk gezonder ga leven. Op de middelbare school begon ik vaak 8.15u, soms 9.00u en zelden 9.45u, maar volgens mij beginnen we hier op zijn vroegst om 9 uur. Aangezien ik naar mijn oude school zes keer (lees: één, soms twee) moest overstappen, moest ik vrij vroeg opstaan. Omdat ik nogal een slaapkop ben, heb ik zo’n zes jaar lang het ontbijt overgeslagen voor het naar school gaan, tenzij ik de eerste dertien uur vrij had ofzo en in de toetsweken. Nu ga ik waarschijnlijk vaker ontbijten en kan ik nog genoeg slapen ook. Wat een prachtleven, haha.

Wat er ook voor gaat zorgen dat ik gezonder ga leven, is het ‘24-uurs’ sportcentrum bij Uilenstede. Eindelijk niet verplicht sporten, maar wanneer je maar wilt, geweldig! Niet gedwongen voetballen met fanatiekelingen die boos worden als je bal scheef schiet naar de tegenpartij, of rondjes lopen in de regen. VRIJHEID! En het feit dat ik ervoor betaal stimuleert mij waarschijnlijk wel om te gaan, haha. Én, het kan met mijn mede eerstejaars studenten :) Beter kan het toch niet?

Hopelijk wordt het een geweldig academisch jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)