04 september 2011

IDEE dag 3

Ah, jammer genoeg de een na laatste dag van de IDEE week, het Uilenstede festival. Na de regenachtige dinsdag, hoopten we uiteraard op een zonnige woensdag. Die dinsdag zou het 27 graden worden, met regen (daar twijfelde ik aan) en aangezien het –10 graden en ik kletsnat ben geregend, heb ik besloten om vanaf nu het weerbericht nooit meer te vertrouwen :) En dat was maar goed ook, want zodra ik uit de metro stapte, begon het te motregenen en nadat ik het perron verliet regende het pijpenstelen. Gelukkig was ik bewapend met mijn paraplu! Ik kwam nog wat mede studenten tegen en samen liepen we naar Uilenstede. In de regen verzamelden we en hoorden we de burgemeester van Amstelveen aan om vervolgens de meerkamp te winnen. Dachten we, het weer werkte niet echt mee. Ons eerste onderdeel was rupsrennen, waar ik eerst niet veel van snapte, de laatste tijd snap ik bijna niets, maar vervolgens wel aan mee deed. Wat ik beter niet had kunnen doen, het zag er belachelijk (leuk voor de mensen die toekeken) uit, was hartstikke intensief en we hebben een paar keer modder moeten happen, maar we waren wel het snelst! Op dat moment dan, aangezien wij de eerste waren die moesten. De groep na ons had ons afgekeken en een hele strategie verzonnen en waren dus sneller. Maar we waren wel tweede! Op dat moment..
Daarna moesten we over een stormbaan, wat aardig veel weghad van een opblaasbaar zwembad, zoveel water was erin geregend. Die sloeg ik even over, maar de enige echte diehards van ons groepje gingen er wel even tegenaan. Respect hoor :)
Op een gegeven moment begon het zo hard te regenen dat het niet te houden was. De helft van de meerkamp was gecanceld, dus gingen we maar naar binnen. Een aantal groepsleden wilde nog zo’n bewegende surfboard uitproberen (imagine een mechanische rodeostier maar ipv een stier een surfboard) en ik zag het al helemaal voor me hoe ik eraf zou vallen en zes keer mijn nek zou breken, mij niet gezien. In café Uilenstede deden we nog even de pubquiz, waar we al zeg ik het zelf best wel goed in waren :D Die vragen waren ook niet zo moeilijk:
- Welke tram en metro stoppen er bij de VU? 
- Wie vervangt Charlie Sheen bij Two and a half men?
enz.

Al had ik bij sommige echt geen idee:
- Wat is het laatste vreemde voorwerp wat langs de A2, of A3, of A5, geen idee, in ieder geval een snelweg, gevonden?
- Wie won de Giro d’Italia?
Al sla je me dood.
Maar we waren best goed :)
Na doodgeknuffeld te zijn door iemand die kletsnat was (nog bedankt) deden we een cursus hoofdmassage geven. En ja mensen, ik ben nu een volleerd hoofdmasseuse. Een soort van, haha. Het was wel heel apart en daar te zitten met nog twintig anderen waarvan bij de helft hun haar helemaal in de war zat, heel grappig. Gelukkig heb ik een professionele pokerface, zoals hier uitgebeeld.

 

 

 

 

 

 

Oke, toen ik op zoek was naar dit plaatje kwam ik nog een andere tegen waardoor ik helemaal stuk ging, die moet ik gewoon even plaatsen.

image

En ik herken me zo erg in deze:

En nu even back to business. Volgens mij gingen we daarna onder een parasol zitten, waarna het nog zestien keer ging regenen, ben ik wezen kijken naar een kamer op Uilenstede (ikwilook!) en vervolgens zijn we naar de Albert Cuyp markt gegaan om daar te gaan eten bij de Bazar. Echt, ik kom zo vaak op de Albert Cuyp en die Bazar is me nog nooit opgevallen. Echt nooit nooit nooit. Never. Jamais. Als ik het woord nooit in meer talen kende, had ik die er bij geschreven, maar echt nooit. En het eten was gewoon lekker, het was mooi ingericht. Het enige nadeel was die spin die over mijn rug heen liep, maar dat maakt niet uit. Ik ben niet bang voor spinnen en had hem gewoon weggehaald :)

Na het eten gingen we naar het Amsterdams Festival in de Beurs van Berlage. Ik verwachtte.. iets aparts, iets wat ik nog nooit had meegemaakt. Maar dan positief. Ik ben niet zo van die Nederlandstalige muziek, maar als het gezellig is vind ik het niet erg.

Je had mijn kop moeten zien.

Echt, als je van de emoticons boven je hoofd kon krijgen bij een bepaalde emotie, zou je boven mijn hoofd wtf?! zien. Ten eerste kende ik geen enkel liedje, echt niets! Misschien wel een enkele van Gerard Joling, of een zin van een liedje die wel eens op tv komt bij de reclames van CD’s, je weet wel: Radio 538 presents the hottest tunes of this summer:

David Guetta & Rihanna met Who’s that chick..Dries Roelvink met Waar Dries is, is Crisis..
Muzieknoot

Maar voor de rest kende ik nauwelijks wat. Dus ik kon niet overdreven vrolijk meeblèren ofzo. Toen die tante Annie op het podium was (geen idee wie dat is) en ze soms mensen op het podium trok, zat ik echt te hopen dat ze mij niet uit zou pikken, want ik zou daar echt met mijn mond vol tanden staan. Dus elke keer als ze een beetje onze richting op liep, begon ik heel vrolijk te dansen, geen oogcontact te maken en te doen alsof ik mee zong (gewoon lalala zeggen dus) zodat ze niet zou denken: Die doet niet mee, misschien als ik haar het podium op trek, doet ze dan wel mee.
In principe stond ik dus de hele avond als een boer met kiespijn daar te doen alsof ik een leuke tijd had, mee te doen met de groepsdansjes en de polonaise terwijl ik ondertussen uitgelachen werd omdat het gewoon van mijn gezicht af droop dat ik het echt niet leuk vond.
Al met al kan zeggen, het was zo verschrikkelijk dat het gewoon leuk was. Dus toch een geslaagde avond, haha.
Op het einde had ik nog samen met een medestudent een midnight swirl gehaald. Jumjum.

301013_2136118934925_1604653708_2112077_6894521_n[1]

Calorieën <3 xxxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)