09 september 2011

IDEE dag 4

Om even aan alle drukte in huis te ontsnappen, heb ik besloten weer eens wat te posten. Want, de IDEE week duurde niet drie dagen, nee. Vier hele dagen en ik moet nog wat schrijven over de vierde dag! Wat ik ook mee wil delen is dat ik lid ben geworden van het sportcentrum VU. Vandaag heb ik een vriendin ingeschreven en daar stond iemand achter de balie die best leuk was. Niet dat ik daardoor meer ga sporten, of sowieso ga sporten, nee. De reden dat ik ga sporten zal verduidelijkt worden met het volgende verhaal:

Mijn wekker ging zoals gewoon om 9 uur, want ik heb gewoon een überchill rooster. Zonder ontbijt zou ik waarschijnlijk kwart voor 10 zijn opgestaan, maar dat terzijde. Ik had House van donderdagavond opgenomen omdat ik bezig was met iets (?) en keek dat dus vanochtend. Op een gegeven moment was het bijna 10 uur en ik wilde de metro van 10.20 halen. Normaal gesproken neem ik de metro van 10.30, maar omdat ik de vorige keer te laat gekomen was toen we in het hoofdgebouw college hadden, neem ik liever de eerdere.De vorige keer keek ik én verkeerd op mijn rooster én ik had geen flauw idee waar 12A00 was (op de 12e verdieping dus) en moest ik dus op de trap komen zitten met een houten kont en alles. Dat dus nooit meer. Anyway, het was dus bijna 10 uur en ik was net klaar met ontbijten, dus ik had nog zo’n kwartier om me klaar te maken en naar het station op 8 minuten (5 minuten op mijn tempo) loopafstand. Wil ik me net gaan omkleden, belt mijn moeder beneden aan en moet ik boodschappen vier trappen omhoog sjouwen. Resultaat, de metro van 10.20 heb ik dus gemist. Maar met die van 10.30 kom ik gewoon op tijd, dus ik heb eigenlijk ook geen moeite gedaan om die daarvoor te nemen. Eenmaal op Zuid aangekomen, wilde ik de tram van 10.42 nemen. Vanaf station Zuid naar de tramhalte gelopen, zag ik de tram wegrijden om 10.39.. En de volgende kwam om 10.49, wat niet zo fijn was. Uitgerekend zou ik dus vijf minuten hebben om op de 12e verdieping te komen en dan zou ik op tijd zijn. Ik wilde niet het risico nemen dat de lift stampvol zat en ik zou moeten wachten, dus als een echte diehard beklom ik die trappen. Achter me, kwam iemand die wat ouder dan mij was en die liep de trap op als een gazelle huppelend door de savanne. Ik ook..de eerste vier verdiepingen. Op de vijfde begon ik de inwendig te vloeken maar weigerde ik een rustpauze in te lassen, want diegene achter mij die liep nog steeds alsof hij niet doorhad dat hij bergopwaarts ging. Op de zevende verdieping ging hij eindelijk weg, maar toen kwam er weer een hele stroom naar beneden, dus moest ik wel de schijn aanhouden dat ik een topatlete was die geen enkele moeite had om twaalf verdiepingen met de trap omhoog te klimmen. Eenmaal aangekomen voelde ik mijn hart kloppen door mijn borstkas heen en was ik helemaal bezweet nét te laat aangekomen. Máár, wel eerder dan de mensen die de lift hadden genomen.

Dus, de reden dat ik wil sporten is omdat ik een conditie van een bejaarde walvis in een pierenbadje heb :)

IDEE dag 4

Het was alweer de laatste dag van de IDEE week, de laatste officiële dag als groep. Niet dat we altijd compleet zijn geweest, op de laatste dag bijvoorbeeld kwam er nog iemand bij en volgens mij misten we er nog een aantal, maar als ‘mentorgroep’ zou dit onze laatste dag samen zijn. We spraken om half 11 af in de Melkweg (wat kennelijk vroeger een melkfabriek was) waar we een show van Gili. Het was een hele aparte show, maar ik weet nu wel: We zijn allemaal paranormaal! Ik denk dat ik mijn eigen paranomaliteit blokkeer, want ik ben net zo paranormaal begaafd als een bevroren visstick. We moesten allemaal op de grond zitten en ik weet niet hoe het met mij zit, maar ik kan nooit lang stilzitten en vooral niet op de grond. Tijdens de colleges op de VU begin ik me na zo’n twintig minuten ongemakkelijk te voelen en verander ik de hele tijd van positie. En dat terwijl ik sommigen onophoudelijk kaarsrecht naar het scherm zie staren, ik weet niet hoe ze het doen. Maar tijdens die show viel mijn been dus constant in slaap, ik heb negen mensen rondom mij een elleboogstoot gegeven, zestien per ongeluk getrapt en waarschijnlijk het beeld van drieënnegentig mensen geblokkeerd. Ik kan vrij irritant zijn. De show was eigenlijk wel leuk vond ik. Er zaten dingen bij waarvan ik dacht haha of cliché of huh. Maar ik vond het leuk, gewoon lekker entertainment voor als je je een keertje verveelt ofzo.

Vervolgens gingen we naar Artis! Daar was ik écht écht lang niet meer geweest. En met écht bedoel ik écht écht. Minstens zes jaar, al denk ik dat het veel meer is. Ik denk zelfs acht jaar. Dat is lang, als je het vergelijkt met het aantal jaren dat ik nu leef :P Aangezien het onze laatste dag als groep was, was het plan om met z’n allen Artis in te gaan. Op een gegeven moment waren we in plaats van de oorspronkelijke twintig man, met een stuk of vijf man. Er bleef altijd wel iemand staan of er een ander vond dat de schilpadden in Artis niet zo leuk zijn als de Ninja Turtles en ging er weer vandoor enz. Of iemand zag Wolter Kroes lopen en wilde op de foto. Ik moet toegeven, als ik Wolter Kroes tegen zou komen, zou ik hem echt straal voorbij zijn gelopen. Zelfs als hij me tegen zou hebben gehouden om me wat te vragen, zou ik hem écht niet herkend hebben. Ik heb namelijk' géén flauw idee wie dat is, ik krijg steeds een beeld van Dries Roelvink voor me bij die naam. Ik moet toegeven, ik heb zijn naam wel eens gehoord op televisie, maar volgens mij zap ik elke keer als ik dergelijke muziek hoor keihard weg. Vandaar dat ik zo een leuke tijd had op de Beurs van Berlage :) Maar ik zal hem wel even Googlen (Indien je initialen HZ zijn, met Googlen bedoel ik dat ik op Google zijn naam in ga tikken en niet ga googchelen. Lees dus goegul als in de zoekmachine en niet goochel als in ‘magie’<3)

Oh, dat hoofd ken ik wel! Maar alsnog zou hij me niet opgevallen zijn, ik zou waarschijnlijk een vaag heb ik jou niet eerder gezien moment hebben, net zoals die ik nu heb met al die mensen die ik tijdens de IDEE week en Klonie heb ontmoet (A)
Artis was wel leuk, vooral het insectenhuis betreden met mensen die bang zijn voor spinnen is geweldig. Dan moet je ze vooral onverwachts gaan kriebelen in hun nek, de schrik die optreedt, goud waard! Ik ben niet bang voor spinnen, ze hangen meestal gewoon ergens en doen mij niets. Niet dat ik het prettig vind om ze in mijn kamer te hebben ofzo, maar je zult mij niet moord en brand horen schreeuwen als ik een doos van een tijdje geleden open en er zit een spin in. Waar ik wel helemaal gestoord van word, zijn muggen & wespen. Het gezoem, it drives me crazy. Die week was er elke dag wel een ***wesp die het leuk vond om bij ons te komen chillen. Als reactie ga ik dan in foetus houding, want zodra ik het gezoem bij mij oor hoor, begin ik om me heen te slaan en weg te rennen. Ik weet ook niet waarom, maar het is bloedirritant.
In Artis heb ik nog een leeuwenwelpje, een giraffenwelpje, een gorillawelpje en een olifantenwelpje gezien.

NB: Ik weet dat het niet allemaal welpen zijn, maar wat het wel zijn? Veulens? Geen idee. Anders: babyleeuw, babygiraf, babygorilla en babyolifantje.


Misschien dat het aan mij ligt, maar ik stond er niet echt bij van Aaw, wat een ongelooflijk schattig beessie! maar meer van O, daar is het pasgeboren [insert name]. Cool, leuk. Next? Ik heb veel minder met dieren dan dat ik vroeger had, waarschijnlijk omdat ik zolang niet naar Artis ben geweest, hè mama? *hint* Nou ja, mijn moeder houdt niet van dieren, dus daar kan het ook aan liggen :P Onze enige huisdieren ooit waren goudvissen, voor de rest heb ik nooit écht contact gehad met dieren. Mijn laatste keer was tijdens het paardrijden vorig jaar, wat wel leuk was!

Mijn IDEE-week eindigde helaas na het Artis uitje, want ik had daarna een verjaardag waar ik nog heen moest, van mijn BFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF. Daarna kon ik jammer genoeg niet naar het slotfeest, maar dat hebben we ingehaald tijdens de Klonie! Dat de volgende keer ;)

Om even samen te vatten:

Ik ben blij dat ik mee heb gedaan aan de IDEE-week! xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)