12 augustus 2011

Zomer?!

Ik snap het niet. Ik snap het echt niet. Ik weet dat deze zomer bagger was in Nederland, waarbij het meer regent dan dat de zon schijnt. Ook zijn de temperaturen niet zo hoog als gehoopt. Maar wat ik dan niet snap is dat men zich er niet bij neerlegt. 15 graden Celsius en je ziet mensen lopen met een korte broek van het formaat van een speedo. De Nederlandse regen valt op mensen met zomerjurken aan, alsof men denkt dat na de regen keiharde zonneschijn komt. News flash, it ain’t gonna happen. Nou ja, vanochtend ben ik natgeregend (omdat ik net de deur dicht had gedaan en niet meer terug kon om mijn paraplu te halen omdat er een sleutel aan de andere kant van de deur zat en iedereen sliep) en vanmiddag liep ik zonder jas buiten. Maar mét lange mouwen, lange broek en sneakers. Het was niet echt wat je noemt zomerweer, maar meer een soort van ‘de-herfst-komt-eraan’ weer.

Maar, wat ik echt niet snap is, is dat mensen bij mij thuis de ramen open zetten. Alsof het *** 30 graden is binnen. Dat is het niet. Ik zit dan wel in mijn hemd en korte broek in mijn kamer, maar ik zit wel te hoesten, omdat iemand het raam heeft opengezet vanaf half 9 ‘s ochtends. Het is niet warm en als de kamer gelucht moet worden, zet dan de deur wagenwijd open. Maar niet raam. Het is koud en al die *** muggen en wespen kunnen binnensluipen om midden in de nacht genadeloos toe te slaan. Voor je het weet lig ik zelf op de SEH. En waarschijnlijk staat daar dan ook het raam open.

Het is géén zomer. Het is nu 14 graden en het regent. In de zomer hoort het tot de late uurtjes minimaal 20 graden te zijn. Op sommige dagen is het overdag geeneens 20 graden. So, deal with it. En doe de ramen dicht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)