10 augustus 2011

Beurscrash

Ja, ik ga heel economisch doen. Ik zal jullie even vertellen wat ik allemaal weet over de crash, het feit dat alles al een tijdje in rode cijfers zit en wat voor gevolgen het heeft voor de normale burger.

Geen idee. Ik zou een artikel vanaf het internet hier kunnen plakken, maar da’s fraude, plagiaat en niet lief. So, I’ll come clean. Ik snap er echt geen zak van. Ik faal sowieso in economie (behalve tijdens mijn CE economie, waar dat cijfer vandaan komt, geen idee. Ik ga er gewoon vanuit dat Leiden heel erg geholpen heeft) dus zulke dingen moet niemand aan mij vragen. De economie pagina’s in de krant sla ik altijd over en de rubrieken tijdens het nieuws gaan mij als ene waas voorbij. Het enige wat ik weet is dat de AEX, Nasdaq, Dow Jones en Nikkei index ofzo steeds punten verliest. Wat dat betekent, geen idee. Eigenlijk kan het me niet echt veel schelen, zolang alles normaal blijft voor ons. Ik heb niks gemerkt van de economische crisis van ‘08 en het effect van die dalende cijfers hebben tot nu toe geen impact op mij of iemand anders in de omgeving gehad. Het is wel fucked up dat omdat andere landen niet met geld om kunnen gaan, dat wij (blijkbaar) ook in de shit zitten. Ik bedoel maar, Griekenland die foute cijfers doorgeeft, Ierland die diep in de schulden zit en met Spanje gaat het ook niet echt goed. En dan de Verenigde Staten. Als ik net zoveel zou verdienen als dat er per seconde aan staatsschuld erbij komt van de VS, zou ik nu al met pensioen gaan. En met nu, bedoel ik echt nu nu nu, want als ik in één seconde 10000 dollar verdien, ben ik (zodra ik klaar ben met deze post) al miljonair. Bij elke inademing ben ik al zo’n 20000 dollar rijker. Ik snap eigenlijk niet dat het zover heeft kunnen komen. Volgens mij kun je het getal geeneens uitspreken, zo erg is het. Ik zit momenteel ook in de schulden (even rekenen.. NG krijgt 10.50 van me KH krijgt 3 euro van me dus in totaal 13.50), maar aangezien ik weet hoeveel geld ik binnenkort binnenkrijg en mijn vriendinnen niet met hooivorken en fakkels achter mij aanzitten (omdat ze een vaste baan hebben waarschijnlijk) is er geen stress. Ik moet alleen nog vel shit kopen en betalen ivm het nieuwe Academisch Schooljaar. Maar ik dwaal af. Als ik al die dingen hoor of de kredietwaardigheid en dat het vertrouwen weg is, denk ik echt: In wat voor wereld leven we? Alles draait om geld geld geld. Ik zou echt willen dat er een soort reset button was op het gebied van de economie en dat we gewoon met een frisse start beginnen. En dan gewoon al het geld in de wereld optellen, delen door het aantal mensen op de wereld en dan mag iedereen eerlijk gaan handelen. En als je dan armer word of rijker, tja.. Maar ja,  op zulke momenten zou ik gewoon een eigen eiland willen kopen. Weg van al dat gezeur van geld en politiek enz want het rechtssysteem zuigt echt. Even off-topic:

- Rellen in Londen; are those guys out of their minds? Het slaat echt helemaal volkomen nergens op. Als ik het voor het zeggen had, zou ik het leger met waterkanonnen op de rebellen afsturen en ze allemaal in de cel gooien. Wie niet luisteren wil, moet voelen. Het is gewoon gestoord wat die gasten daar doen en voor wat? Ik zou het niet weten. Om de dood van een 29 jarige jongen gaat jong Londen de halve stad vernielen en plunderen, sure.

Op mijn eiland zou ik een bungalow bouwen, met drie slaapkamers en één gigantische huiskamer. Ik heb ook een landingsbaan voor mijn helikopter nodig, aangezien ik niet 24/7 daar alleen kan zitten. Er moet allemaal fruit groeien, zoals appels, ananas, sinasappel, mango en kiwi. Daarnaast wil ik ook rijstvelden, maisvelden en kokostnoot- en cacaobomen. Temperatuur rond de 25 graden, geen muggen, bijen, spinnen, vliegen of wespen. Veel dolfijnen, tonijn, zalm, krabben en kreeften. GEEN duiven, maar papegaaien en/of parkieten. Palmbomen waar ik mijn hangmat tussen kan hangen én natuurlijk internet :) I-de-aal. Ik moet dit echt gaan uittekenen.
En als je je afvraagt hoe ik aan geld kom, nou, mijn eiland zit precies boven een oliebron :D

Let’s keep on dreaming..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)