12 augustus 2011

OV crap

Nou, GVB weet wel hoe ze mijn dag kunnen verpesten. Wat mijn dag al geweldig maakte, was het feit dat ik mijn paraplu was vergeten. Dus moest ik een eind door de regen lopen en kwam ik nat aan op het perron. De metro kwam gelukkig voorspoedig en de reis was gewoon rustig. Eenmaal aangekomen op mijn eindhalte, loop ik rustig naar de uitgang en zie ik opeens een hele groep mannen voor het uitgang staan. Het bleken controleurs te zijn van het GVB. Aangezien ik gewoon had ingecheckt, had ik geen argwaan. Ik liep er gewoon rustig heen en gaf mijn OV aan een van de 1693486953768754865 controleurs. Deze pakte het, deed hem open en keek naar me. ‘Ben jij dit?’ Mijn eerste reactie was om te zeggen: ‘Zie ik eruit als 40 ofzo?’ Maar ik zei: ‘Nee, dat is mijn moeder’.

NB: Aangezien mijn abonnement niet gaat tot waar ik werk, hebben mijn moeder en ik geruild van abonnement. Dit omdat ik mijn abonnement niet om kon zetten naar een andere sterzonde (ofzo) en ik weigerde om 2.50 per dag te betalen aan reiskosten. Geldverspilling als je al meer dan 40 euro betaalt voor een abonnement.

Hoor hem: Je mag niet met een OV chipkaart van iemand anders reizen?

Ik: Oh. Waarom niet?

Hij: Tja, hoe moet ik weten of dit je moeder is
Met andere woorden, wie weet ben jij een vieze vuile dief

Ik keek hem echt aan en dacht, je maakt een grapje zeker. Maar ik pak mijn ID en zeg: ‘Kijk, dezelfde achternaam.’
Meneer maakt meteen misbruik van het feit dat hij mijn ID heeft en zegt: Tja, ik moet je toch een procesverbaal geven, want dit is een maandabonnement en deze OV chipkaart is persoongebonden.

What. The. Fuck.

Een boete van zevenendertig euro en zestig cent. Wat me vooral boos maakt is het feit dat het vroeger €37.50 was en dat ze het gewoon met 10 cent hebben verhoogd.

Dit is echt belachelijk. Ik heb linea recta een bezwaar gestuurd naar GVB want ik heb helemaal niks fout gedaan. Ik heb betaald voor de reis, ingecheckt en toestemming gekregen van mijn moeder om haar OV te gebruiken, dan beschik ik toch over een geldig vervoersbewijs? Nonsense. En dan nog te bedenken dat die man me geeneens een waarschuwing gaf, maar gewoon in één keer een boete. Als ik nou touwtjespringend naast een zebrapad door rood ging, oke. Maar dit slaat echt alles.
Nou, mijn hele dag was verpest. Ze moeten niet denken dat ik dit ga betalen. Ik moet toegeven, ik heb wel eens (vaak) zwart gereden en met mijn mooie praatjes kom ik er meestal wel onderuit. Maar deze man was gewoon kei en keihard, toonde geen genade en WHAM! smijt met boetes alsof hij Sinterklaas is. Tazz.

Ik heb nog 7 dagen tot ze de boete verhogen met €10,- (nog meer crap) dus hopelijk zien ze in dat ik niks fout heb gedaan en dat het gezeik stopt. De enige boetes die ik ooit heb gehad zijn die van de bibliotheek en daar wil ik het ook graag bij houden. Binnen 20 dagen hoor ik schriftelijk of ik het moet betalen of niet. Otherwise, I’ll see them in court >:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)