02 mei 2010

Ontslag

Ja mensen, het is jammer maar waar, ik ga ontslag nemen bij Dirk van den Broek.
I know, mijn baantje was eigenlijk een soort van één van de bronnen met inspiratie voor mijn blog. Wat nu, zonder Dirk? No worries, dat komt wel goed:P
Wat ik ga missen van mijn baantje:

- Het geld, duh.
- Die nonsense gesprekken met klanten:

Ik ben nog helemaal uitgeput van Toetsweek, Barcelona en school, dus in feite slaapwandel ik al 4 weken. Ik was dus zo aan het werken en moest het wisselgeld geven aan een klant en toen gaf ik het aan de verkeerde klant (=vk).
VK: Nog niet hersteld van Koninginnendag?
Ik: Nee xD [vind je het gek als je ma je wekt om 10 voor 7, maar ik heb nu wel een mini koelkast die het doet *party*]
Dus ik scannen, scannen en die eerste klant gaat weg met een pak Optimel. VK rent erachteraan en roept: Hey mevrouw, die is van mij.
Ik: Ehm, die van jou staat hier hè.
VK: Oooh.. Sorry mevrouw [shaaame!]
Ik, evil: Zeker oko nog niet hersteld van Koninginnendag
Hij: Haha xD Inderdaad

En mijn collega's, die heel vreemd nu pas close met me gaan doen, net wanneer ik weg ga. En nee, ze doen niet aardig omdt ik weg ga, want dat weten ze (nog) niet.

Als je zo naar het lijstje kijkt van wat ik ga missen, is dat dus eigenlijk alles.
Ik heb echt mooie verhalen daar vandaan, like Onvoldoende saldo, daar ga ik nog steeds stuk om xD En failure., dat was ook best wel drama, haha xD

Waarom ga ik dan weg? Nou: Ze naaien je dood me de werktijden.

Ik heb niet eens een vast rooster, weet je wel. Standaard elke vrijdagavond + zaterdag, dat heb ik niet.
Het is gewoon, okay, deze chick hier kan nooit om maandag en zaterdag, deze niet op vrijdag, dus die gaat daar en de rest proppen we er gewoon tussen, as if I care.
Kijk, de eerste 3 maanden toen ik daar werkte, vond ik het geweldig! Ik werkte elke maandag avond, hele week vrij en dan zaterdagavond nog een keer. Maar na 3 maanden, werkte ik opeens 3x per week en hele zaterdagen en soms zelfs vier keer! Na een tijdje begon ik die link pas te zien. Ik had 3 maanden proeftijd en in de tijd was ik bijna van porselein voor ze, we moeten het haar zo comfortabel mogelijk maken, zodat ze hem niet peert. Na 3 maanden, nadat ik mijn contract had getekend voor een jaar, werd ik in de kerstvakantie drie keer ingezet voor die week. Ik dacht toen nog, fuck it, het is toch vakantie. Maar daarna hield het niet op, het bleef steeds drie keer per week. Zelfs toen ik het zei. En wat ze ook doen, ik geef ze mijn rooster en als ik het 9e uit ben, kan ik daar met geluk precies 5 uur zijn en dan moet ik me nog omkleden. Ik zeg; ik wil liever naar huis, maar tas dumpen anders kom ik daar met 348293 tassen. Maar op de een of andere manier regelen ze áltijd dat ik moet werken als ik het 9e uit ben, en dan moet ik altijd bellen dat ik later kom, ivm met school. Je zou toch denken dat na 4 maanden ze het wel zouden veranderen? Toen ik nog in proeftijd zat, begon ik om 6 uur als ik het 9e uit ben, nu neverrr. Bij hun gaat het op het belang van de winkel, niet om het personeel, daarom wordt ik soms in de toetsweek (!!!) ingeroosterd, zelfs als heb ik 348923 weken van te voren afgemeld. Hun antwoord: We hebben te weinig personeel.
Huur dan meer mensen in, laten wij er niet de dupe van worden.

Ik heb nu dus eigenlijk door Dirk geen vrije tijd.
Let op:

Maandag, school, werken, 10 uur thuis. Slapen, geen huiswerk.
Dinsdag: School, moe dus chillen
Woensdag: School, moe, even chillen en huiswerk maken
Donderdag: School, huiswerk
Vrijdag: School, werken, 10 uur thuis, slapen/chillen
Zaterdag: Whole day werken
Zondag: Vrij

Dus in feite drie keer om huiswerk te maken, en als je al zo lazy bent zoals ik, komt er niks meer van terecht. Maar nu peer ik hem daar, in their face. Kan ik eindelijk eens een keertje uitslapen op zaterdag.

Hasta la vista! x

ps. op verzoek van vele, verander ik de naamafkortingen tot initialen. Dus Geraldo Pedro = GP, tu comprends ?:D

3 opmerkingen:

  1. ik wil ook ontslag nemen bij dirk, heb hetzelfde probleem als jou, maar dan nog erger,
    als ik vrij heb gevraagt, dan plannen ze me zlef in, en vervolgens kan ik zelf voor vervanging zorgen!

    maar als je ontslag neemt.. mag je dan per direct stoppen? of heb je nog een opzegtermijn?

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik weet, dat heb ik ook. maar je kan alleen per direct stoppen als je een geweldige goede reden hebt, zoals je huis is weggevaagd door een orkaan (die we zoveel hebben in NL:P), zodat je moet verhuizen naar Veenendaal ofzo. Voor nu, moet je een opzegtermijn van 4 weken voltooien. Ik moet nog één week =D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi :) ik heb ook ontslag genomen bij dirk het is een klote baan ze denken nooit aan je alleen aan zich zelf ze houden nooit rekening met school of onze vrijtijd

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)