14 mei 2010

Barcelona: Day 3

For the diehard lezers, dit wordt een lang verhaal.


Als ik het me goed herinner was er een bitchfight deze nacht. Ik was tired, dus ik ging slapen, maar onze kamerburen kwamen om half 2 terug, wat eigenlijk best vroeg was voor uitgaan, maar ja, het is wel een groepsreis. Ik werd heel even wakker door the noise. Toen ik hoorde dat het niet interessant was, ging ik gewoon verder slapen. Blijkbaar werd het op een gegeven moment zo erg dat KH helemaal pissig werd en ging schreeuwen dat ze rustig moesten zijn. En zij zeiden weer dat we de wekker niet zo verdomd vroeg af moesten laten gaan. Het gekke is dat ik door alles heen sliep én ook de six o'clock alarm, maar dat zal vast aan mij liggen, ik ben een geval apart, as usual.

Deze dag stond eigenlijk bijna helemaal in teken van wat ik en mijn groepje hadden gedaan, wij hadden de kaartjes etc. gereserveerd, route uitgestippeld en blabla. Met Camp Nou was er dood veel stress, want ik weet nog dat NV een mailtje naar me had gestuurd en zei dat we 12 dagen van te voren moesten reserveren.

Op 13 april kwam ik erachter dat we nog niet gereserveerd hadden, dus ik helemaal in shock, aangezien we 19 april zouden vertrekken O.o
Ik helemaal in de stress, snel dat formulier invullen en verzenden. Mr. V was er echt heel rustig over: Ja, als de reservatie niet gelukt is, gaan we daar wel met z'n allen herrie lopen schoppen. Ik denk niet dat zij dat leuk vinden en dan zorgen ze voor een oplossing :)
Ik dacht: Ik krijg 40 woedende 16/17 jarigen mensen vol hormonen achter me aan, dat nooit.De dag erna kreeg ik ook al geen reactie, en ik dacht: Hm, toen NV ze mailden kreeg ze pas na 5 dagen antwoord. Als ik nu ook na 5 dagen mail krijg, zitten we al in Barcelona! En als klap op de vuurpijl stond er in de horoscoop van die dag: Er is ergens iets fouts gegaan en jij krijgt de schuld omdat men vind dat je te veel aan jezelf dacht. Doe er iets aan.
Oeps.. Ik vertelde dus aan KH dat ik dat vergeten was, bleek zij ook niet de Sagrada Familia te hebben geregeld. And that is way worse than Camp Nou O.o
Dus gingen we samen stressen, gezellig :D En, wat een toeval, we hebben ook nog hetzelfde sterrenbeeld :P Dus toen wij op school aankwamen, racen meteen naar boven, schreeuwen dat we gaan bellen, maar eigenlijk vond ik het ook eng om te bellen naar Spanje, maar wat moet dat moet hè.
Ik tik nummer in, doet hij het niet $%#$%@#$
Tik het weer in, doet het nog steeds niet
En weer niet.
En weer niet.
Ik had serieus bijna die telefoon uit het raam gegooid, met mezelf er achter aan :)
Het vreemde was, dat toen ik die avond ervoor belde, met mijn vaders mobiel, dat hij het wel deed, maar toen kreeg ik antwoordapparaat. Strange.
Dus ging KH als eerste bellen en nadat ze in perfect engels had uitgelegd en alles had geregeld, was ik aan de beurt. Ik tik het nummer in, en het deed het ^#$%%#$&^#^#&# nog steeds niet!!
En dat moest het nummer zijn, want het stond in een officieel mailtje, die NV had gekregen van Camp Nou! Ik heb serieus alle mogelijke telefoons geprobeerd in de school met dat nummer, en toch deed geen enkele het... Mijn mobieltje deed het wel, maar mijn ouders zouden me killen als ze de telefoonrekening zouden krijgen..
Ik was de wanhoop nabij, en we besloten weer op internet te kijken naar het nummer. We kwamen 8956 identieke nummers tegen, en 1 afwijkende, op een forum.
En wonder boven wonder, deed hij het O.o Echt, als diegene van dat forum naast me stond, had ik hem besprongen. Dus ik bel en krijg eerst een swingend wachtnummer te horen (die ik heb opgenomen, alleen versta je er jammer genoeg geen moer van, dus misschien vind ik het deuntje wel online?) en na vijf minuten krijg ik een spaanse gast aan de telefoon, die me doorverbindt met een ander gedeelte van het gebouw ofzo. Weer dat swingende deuntje, ik wilde bijna losgaan man, zo geweldig was het. Not. Eindelijk nam er iemand op, ik lul een heel verhaal in het Engels tegen haar, blijkt dat ze nauwelijks Engels kon $^#%$%&#$.
Vrouw: Yeah, you call 30 minutes time. Ask for Ricardo, he english talk, okay? Bye.
Fijn, mocht ik weer een half uur wachten in de stress, gelukkig was het pauze. We hadden hiervoor Frans gemist, maar wel permission gevraagd. Na de pauze racete ik weer naar boven. Ondertussen had KH nog geen mail ontvangen van de Sagrada Familia, waarschijnlijk omdat zij haar e-mail adres niet goed hadden. Dat was best hilarisch xD
F. Yes F. No S, F! F from Friend. Yes. Dot. G. G from... eeehm, G from Jelly? No, G from Grass, yes. en zo haar hele e-mail lang, en dat moest die vrouw het nog herhalen, geweldig!
Anyway, eindelijk namen ze op, na een half uur dat wachtmuziekje, wat ik ondertussen uit mijn hoofd op de gitaar, harp, piano en blokfluit kon spelen, terwijl ik geen muziekinstrument bespeel. Na een dramatisch gesprek [het leek alsof die Ricardo languit in een ligstoel lag, met de telefoon op speaker, met nog een sigaret in zijn mond, zo ongelooflijk relaxed, niet normaal] bleek dat ze mijn vorige mail waren kwijtgeraakt en dat ik het nog een keer moest sturen. Als ik niet had gebeld, had Mr. V een aanvalsplan moeten verzinnen om Camp Nou te terroriseren. Ik zie ze al met zwarte strepen op hun wang, in een kelder met één lampje allemaal om een kaart staan xD "Jullie vallen de linkervleugel aan, jij gaat via de luchtschacht en wij gaan via het dak."
I watch too much television. Maargoed, na 548938696 uur kregen we het verlossende mailtje en was het geregeld, YES!


Ik dwaal weer heerlijk af :) Nadat we ons razendsnel klaar hadden gemaakt, kwamen wij heel rustig naar buiten gelopen en toen bleek dat iedereen op ons stond te wachten :D Oops. Maakt niet uit, het waren maar vijf minuten ofzo:P We krijgen onze moneeeeey $.$ en gingen op weg naar het Aquarium. Onderweg kwamen we nog van die gasten tegen die op straat zonnebrillen en tasjes verkopen op een doek en ze hadden touwtjes aan elke hoek. Als de politie komt, trekken ze aan de touwtjes en dan zijn ze opeens in Australië, weet je wel? :D


Even tussendoor, ik heb het wachtliedje gevonden!!

Eigenlijk is het wel een leuk deuntje, maar nog steeds, als je in de stress zit en je hoort die deuntje dan denk je: AAAAAAAAAARGHG$^$#^#$%#$% TERROR
Tu comprends? :)

Toen we eenmaal waren aangekomen, moesten de leraren eerst nog de kaartjes kopen. Ideaal moment om op de foto te gaan met een haai =D Die foto's waren zo idioot xD
Wat ik hilarisch vond was dat we allemaal in die haai zaten en dan ik één pose aannam en wachtte tot de foto genomen werd. Dus ik zit 5 minuten zo, ondertussen hebben ze achter al 45634863496 poses genomen, en zijn er ook evenveel foto's genomen. Dus op iedere foto zie je iedereen anders geposeerd staan, behalve ik xD
Serieus, ik heb gehuild van het lachen tot ik die foto's zag. Maar ik huil vaak, so..
Eenmaal binnen hebben we al onze 92 tassen (5 tassen) in één kluisje gepropt en gingen we nog een keer op de foto, in het gebit van een haai, hetzelfde maar dan anders :P
In het aquarium zelf was niet zoveel gebeurd. We zagen veel dieren en mijn camera was een hater want:
1. Batterij was bijna leeg en gingen nog lang niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet
2. Dus stapte ik over naar mijn mobiel, die maar bleef flitsen terwijl er een bord stond dat je niet mocht flitsen omdat de vissen anders een hart- of epilepsie aanval zouden krijgen en je schuldig zou zijn aan moord of doodslag. Oeps (a)

Sommige beessies waren echt heel geinig. Ik wou dat er ook zeehonden waren, maar jammer genoeg niet. Dat je zo mocht voeren en dan ze dan opspringen ofzo. Nu ik erover nadenk, heb ik ook geen dolfijnen gezien! Wat nou grootste Aquarium in Barcelona, my ass.
Trouwens, deze vissen waren best fotoschuw! Niet dat ik verwacht dat ze als een del op de foto gaan, maar i kweet nog, toen ik in groep 8 op schoolkamp was, gingen we naar een gepensioneerde paarden opvang, en daar was een paard zonder tanden. Ik ging ernaast staan om op de foto te gaan, toen deed die paard; Hihihihi, en liet hij zijn tanden zien! Alsof hij echt ging poseren, zonder grap! Vraag maar aan mijn BF van die tijd, RB. Misschien heb ik die foto nog ergens... Ik had hem gemaakt met zo'n oldschool wegwerpcamera :P
Wij hadden in het Aquarium een heel battle met een beeldschone vis die niet op de foto wilde! $%#$% Hater.
NG heeft trouwens een hele aparte foto gemaakt van een vis xD Ik dacht echt wtf toen ik die foto zag xD





Na het Aquarium smeekten we aan de leraren of we heel even naar Maremagnum mochten. Na wat gezeur was het ons gelukt en renden we als mongolen ernaar toe. Girls + Shoppingmall=Crazyness. Neem Shoppingmall als constante en Girls als variabele. Crazyness neemt exponentieel toe als er meer Girls zijn.
Dat was mijn wiskunde huiswerk voor vandaag :)
We hadden maar een half uur, dus het was echt speedshoppen. We splitsten op en KH en ik gingen naar KIKO, daar probeerde KH eyeliner. Uiteindelijk kochten we iets en gingen we verder. Ik zat hinderlijk te doen: 15 minuten. 10 minuten. 8 minuten. 5 minuten.
Na een tijdje was de eyeliner die KH had gebruikt uitgelopen, en we hadden nog 3 minuten dus we waren nog sneller dan Speedy Gonzalez terug bij KIKO op alles weg te halen, en waren precies op tijd op de afgesproken plek. En toen bleek dat we in dat half uur hadden moeten eten O.o Shit. Wij z.s.m. naar [Ik had plechtig beloofd, dat zolang we in BARCELONA zijn, we NIETNEVERNOOITJAMAIS naar de McDonalds zouden gaan] de McDonalds. Het was een noodgeval, dus het moest. Mijn maag ging tekeer alsof leeuwen in mijn maag een brulcontest deden. Dus wij in de rij, chagrijnige cassière (die chick zou een voorbeeld aan mij moeten nemen), ik neem een Happy Meal =D Ik had veel keuze, zelfs fruit :P En ik had alles in het Spaans gezegd, knap he xD Ik zou een onderscheiding moeten hebben gekregen:P KH wilde een Fish o Filet, maar volgens mij snapte die chick er geen moer van en het duurde ZOOOO lang, echt frustrating. Ik weet niet zeker, maar volgens mij kreeg KH ook nog een verkeerd iets. Dus wij lopend naar het metro station, wij etend. Als goedmakertje had ik mr. N mijn Happy Meal speeltje gegeven :P
En toen gebeurde het, terwijl ik mijn appels aan het eten was liep ik langs de lekkerste jongen EVER! Repeat: liep ik lángs de lekkerste jongen EVER!
Ik zei altijd tegen NG: Ja, mijn ideale jongen is een spaanse jongen met groene ogen, minimaal 1.80 lang en een sixpack.
Of hij een sixpack heeft weet ik niet (vast wel, zulke dingen sluiten elkaar aan) maar zijn ogen waren mooi (L). En wat doe ik, ik douw net een appel in mijn mond, neem die kaart aan die hij uitdeelde en glimlach terug.
That's all.
En vorig week kwam ik er pas achter dat dat de jongen was waar ik het altijd over had tegen NG xD Zu spät. Hij staat er nu vast niet meer:P
Anekdote: Die speurtocht die we "gisteren" deden in BCN, toen kregen we dus een stapel kaarten van die receptie knul. En hoe hilarisch, hij rook naar poep xD We hebben hem ondergespoten met parfum. Of was het deo?:P However, die van die jongen die ik kreeg, stonk ook, maar minder:P
We nemen dus de metro, iedereen hun stevig vast, het leek alsof ze vergroeid aan ons waren, en ik keek echt zo naar mensen met een blik van: Don't even think about getting near me. Rawr.
Eenmaal uitgesptapt, 3x dubbelcheck of ik the important things nog had (mobiel, camera, portemonnee). De weg naar Parc Guell was killing. Het was helemaal een heuvel op, en seriously midden op de heuvel waren roltrappen, en op de steilste plekken moest je gewoon lopen. Het zou heel kut zijn als je iets liet vallen en weer helemaal terug naar beneden moest xD Ik zou echt denken, fuck it. OF ik zou erachter aan rollen, mits ik vastgebonden wordt met een touw en een skateboard heb, zodat ik weer naar boven getrokken kan worden =D Vooruit denken he.
Er zijn plekken die gewoon te mooi zijn om waar te zijn. Of zo veel aandacht krijgen voor de goede dingen, dat je er naar toe MOET en dat er toch was vervelende aspecten zijn.
1. Duiven. Sorry, maar ik mag die beesten echt niet.
2. Damestoiletten. Ik heb een half uur in een rij gestaan voor een toilet in een grot gebouwd, die overigens ook nog verstopt was. Het verbaasde me dat niet alles eruit gespoten kwam.
3. Mannen met speeltjes. Die gasten had ik het liefst tegen de Sagrada Familia gesmeten, die een paar kilometer verder op stond. Het was zo vervelend, je hoorde de HE-LE TIJD, NON STOP squick squicksquisquisquick squick squick squick.
En dan heb je van die idioten die het ook nog echt kopen, en naast je gaan zitten squicken. Over zitten gesproken, die stoelen zijn echt geinig en zijn zo gevormd dat je rug in een goede positie stond. Mv. P zei dat die stoelen heerlijk zaten, dus ik had echt een luxe zachte bank verwacht :P
Met mijn verrekijker kon ik de rest van mijn entourage vinden, die heb peerden. Na een tijdje bleken ze achter ons te staan, omdat het bijna tijd was om te gaan. Na een jongen met een natte broek te hebben uitgelachen (het was echt gewoon NAT, op de foute plek en niet zo'n kleine vlek ook. En weet je, als je het over iets/iemand heeft en het aan iemand wilt laten zijn, lijkt het alsof diegene het heeft gehoord en expres anders gaat staan, zodat je het niet kan zien. Dat deed deze gast ook:P)
We kwamen een karate gast tegen met een stok, die een jongen van 13/14 of zou uitdaagde om te vechten. Die realiseerde zich dat het propbably niet zo slim zou zijn. Daarna gingen we bij de salamander wachten en NG had weer een duivels plan. We zaten op een trapleuning, en ze bedacht dat we eraf zouden glijden om zo de rest van de mensen die op de trapleuning zaten eraf te bumpen. EVIL!
Na Parc Guell mochten we zelf beslissen waar we zouden eten. We liepen de Ramblas af, en aangezien het nog overdag was, zagen NG en ik niet iedereen als (potentiele) pooier/verkrachter/zakkenroller, op een paar gasten na die in een clownskostuum geld probeerden te verdienen. We besloten aan zee te eten, maar het was echt belachelijk duur daar, dus we wisten eigenlijk niet wat we inshemelsnaam zouden doen. Ondertussen zou onze reddende engel (straks de verklaring waarom) IL ons redden, dankzij haar volle blaas. Na als echte koelbloedige Spanjaarden de weg over te crossen, en een skater die indruk probeerde te maken op zijn bek zagen gaan, zagen we een restaurant die ons wel okay leek. We gingen naar binnen en vroegen waar het toilet was. Het toilet zat in echt zo'n achterhoekje, met weer een trekdeur. I'm glad I'm not 3783478 kg heavy, otherwise I could get caught in such kind of toilets. Na ons toiletbezoekje, kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk niet zo'n slecht restaurant was :D Dus gingen we daar eten, met z'n allen. Nou ja, niet iedereen wilde mee, die hadden er niet zo'n vertrouwen in en gingen volgens mij naar de Mac. Wij kregen een tafel voor 9 en IL zat heel dichtbij een zogenaamde verwarmingspaal, jammer genoeg heb ik daar geen goeie foto van. Alleen deze vage die ik uit een andere foto heb geknipt:P
 You must know, KH is a kind of addicted to Green tea, dus toen we drinken gingen bestellen, kreeg de rest meteen hun drinkenNG moesten lang wachten tot hun drinken kwam. Op een gegeven moment zei NG: Weet je, ik denk dat hij echt groene thee voor ons aan het maken is, waarom zou het anders zo lang duren?
Wat NG en KH bedoelde was Lipton Clear Green Tea, icecold the best.
Wat ze kregen was: Fresh hot Green Tea, the hotter, the better (just like me:P) Wat eigenlijk best grappig was, haha xD Ik zag die ober al naar hen kijken van: What the hel? It's one of the best spring weathers in Barcelona, you are asking for hot green tea? Idiots xD Anyway, their wish is our command, so whatever. En toen zaten NG en KH opgezadeld met green tea, the original, omringt door lachende vrienden, hehe :P Er werd nog voorgesteld om de thee te laten staan tot het afkoelde, zodat ze dan toch, Lipton Green Tea, icecold the best, zouden krijgen. Maarre, afgekoelde thee is a no go. Let this be a lesson:P
We hadden best wel lekker gegeten. In het begin, voor het eten er was, hebben we alle stokbroodstukjes opgevreten. AV deed olijfolie op stokbrood, en zei dat het heel lekker was, dus ik probeerde het, en weet je waarnaar het proefde? :D
Naar stokbrood met olijfolie.
Later, toen we gingen bestellen en NG aan de beurt was, dat was zo hilarisch xD Het was in het spaans geschreven en echt hele lange zin xD NA de eerste 3 zinnen gaf ze het op en wees ze naar het plaatje, DEZE! Die gast vond het best grappig, I'm pretty sure :P Wij deden alsof het een vrijgezellenfeestje was, muahaha en kregen sangria.
Ik vond het niet lekker =D Wat ik had gegeten, canyelle ofzo was wel lekker. Zie hier foto. Binnen een paar tellen was het op, hehe.
Na de rekening te hebben betaald, gingen we weer op weg naar de afgsproken plek, namelijk Columbus, die zogenaamd naar Amerika wees, wat niet zo was xD
Eenmaal daar aangekomen deden we een spelletje, iemand zei een woord en dan moest de volgende een nieuw woord zeggen, met de letter waarmee het voorgaande woord eindigde. Eerst deden we in de bus naar BCN met dieren,  nu met alles wat je hartje begeert. En eigenlijk was dat ook best lastig. Vooral als je een kutletter krijgt, zoals een Q of een X =D
Toen we compleet waren, liepen naar een bus en toen we instapten, bleken we een nachtelijk rondje Barcelona plus nog een paar delen van BCN outter town te zien, zoals Montjuic. Mijn entourage en ik hadden voor BCN en voordat Eyfjallajokull helemaal los ging gepland dat we daarheen zouden gaan om de fonteinenshow te zien. Maar die waren dus kaduuk:P We zagen heel veel dingen (niet, want het was donker:P), zoals Camp Nou, het Olympisch stadion en de Sagrada Familia, by night. Ik zat in de bus op een kutplek, want mijn benen kwamen WEER tegen de stoel voor me, en als ik een beetje naar achteren leunde zat mijn haar vast aan de klittenband van de gordijnen, yes!
Na onze tour gingen we onze kamer in en iedereen was doodop. Na ons te hebben omgekleed, ging iedereen chillen op zijn eigen kamer, maar MT en IL kwamen deze nacht bij ons slapen. We hadden toch meer dan genoeg ruimte :P
NG deed de deur  open en smeet hem meteen dicht en barstte toen in lachen uit, en kon de volgende 5 minuten niet meer zeggen. Toen ze eindelijk weer normaal deed zei ze: Rolstoeljongen is daar achter de deur xD
Wij allemaal: Neeee, straks moet hij douchen! We laten hem niet binnen, dat is echt eng, wat doet hij daar!
En toen werd er opeens op de deur geklopt en je zag JI's ogen groot worden en ik knipperde heel even met mijn ogen en toen zat ze opeens boven op mijn bed in een hoekje xD Serieus, ze kreeg echt opeens van angst superspiderman krachten en klom zonder trap (!!) op mijn bed xD Ik ga er nu nog steeds op, serieus als je erbij was, je zou het standaard in je broek hebben gedaan, ahaha.
Het bleek uiteindelijk gewoon onze lerares te zijn die ging controleren of we allemaal in onze kamers waren, hehe. Hi-la-risch!

Meer kan ik me eigenlijk niet herinneren van deze dag, dus dit was dag 3!

see ya next time! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)