09 mei 2010

Barcelona: Day 2

Rise and shine, sweetheart.

Je hebt van die gekke mensen, die belachelijk vroeg op staan omdat ze 834294894 uur nodig hebben om zich klaar te maken voor de dag.
Ik ben niet zo'n persoontje.
Als ik het me goed herinner, wilden KH en MA om 6 (!!!!) uur op staan! Zelfs als ik naar school ga en ik moet daar om kwart over 8 zijn, sta ik zo laat mogelijk op, om daarna naar de bus te sprinten.
Zes uur 's ochtends, serieus, ik wist niet dat dat bestond [haha, grappig.]
Ik dacht, waarschijnlijk zijn ze pas na een uur klaar met alles, dus: Wek me maar om half 8. Dan kon ik douchen, tandenpoetsen, aankleden en naar het ontbijt. Gekke shit, om 6 uur op staan. Fuck make up, als ik daar eerder voor op moet staan, dan ga ik au naturel:P [ik draag echt alleen make up als ik 's ochtends genoeg tijd er voor heb, ik maak er geen tijd voor]
Dus ik werd als laatste wakker om half 8, douchen. {De leraren hadden ons gewaarschuwd dat je niet langer dan 5 minuten mocht douchen, waarom wisten we niet. Blijkbaar begint dat ding te trippen na 5 minuten en spuwt hij kokend heet water óf ijskoud water uit. Goed voor je doorbloeding :D}
Gelukkig douchte ik als laatste, dus kon ik gewaarschuwd worden, dat na 1 minuut dat ding uitvalt en je hem weer in moet drukken. Mijn douche ervaring ging zo: Zeep, zeep, druk, was, was, pirouette, druk, poets poets, salto, spoel, spoel, druk, split, tadaa.
Toen ik klaar was, was het tijd voor het ontbijt, en ik zag een rij van hier tot Tokyo met allemaal VSC peeps. Dus wij sluiten achteraan aan en de rij ging zoooooooo sloom. Dat kwam omdat dat broodrooster apparaat heel traag deed en rond, en rond en rond ging, tot hij eenmaal klaar was, en toen ging de volgende rond en rond en rond. Het ontbijt was best wel lekker eigenlijk:
Na het ontbijt en blabla gingen we de bus weer in, op weg naar Montserrat. Omdat een paar aso's beneden plek hadden veroverd, moesten we boven zitten, Met als resultaat, mijn benen pasten niet achter de stoel. En dat was vervelend, vooral omdat de reis niet zo kort was.
Maargoed, ik zal jullie eens een gedetailleerd vertellen hoe de reis was.
It was like hel.
Die chauffeur had blijkbaar een erg vurige spaans temperament, want zijn rijgedrag, woeh! Wij zaten vooraan aan de raamkant, dus je zag ALLES. Terwijl hij aan het rijden was, voelde ik al dat hij een beetje snel ging. Mensen rondom me zeiden nog zo van: Kijk, kijk , omg hij haalt gewoon die auto in! En die! EN DIE! Hij rijdt echt snel!
Op een gegeven moment stond op het vluchtstrook een autobusje, gewoon heel chill. Maar ik voelde aan mijn water dat hij een kutplek uitgekozen had. Want de bus reed erlang, en opeens hoor je KLATS BOEM!
Wij: O.o
Buschauffeur: Lala, en we gaan nog niet naar huis nog lange niet!
Die gast had gewoon een busje aangereden, waarschijnlijk lag die deur er half af of zo, en hij reed vrolijk door! Niet dat ik zou blijven staan, want je moet wel heel dom zijn om midden op de snelweg te stoppen, met auto's die 234839 km/h rijden. Alhoewel, hij had ook op de vluchtstrook kunnen stoppen, maar waarschijnlijk doet hij dit dagelijks:P
Anyway, onze spaanse chauffeur racet gezellig verder met 7506,9 km/h, trekt een beetje op, haalt een paar auto's en vrachtwagens in en bereikt uiteindelijk de berg Montserrat.
Wij dachten dat de snelweg al erg was, dit was gewoon fucking drama (:



Het is me al eerder opgevallen dat spanjaarden niet echt van verkeersregels houden. Je ziet mensen fietsen, skateboarden, rolschaatsen, scooteren, motoren en autorijden over dezelfde weg. Het verbaasde me dat ik geen skiërs op de rijbaan zag, maar waarschijnlijk waren die er niet vanwege het seizoen. Ze zijn daar nog erger dan in Amsterdam, serieus. Het lijkt alsof de verkeerslichten er hangen als versiersels, alleen auto's houden zich aan die leuke lichtjes die daar in de lucht hangen en soms van kleur veranderen :D
De wegen maken ze ook geweldig, want de weg naar de top was een heuze rollercoasterride. Serieus, die bochten waren zo scherp dat ik bang was dat de bus half uit elkaar zou vallen. [sleeecht xD] Bij ieder bocht begonnen wij zo van: AAAAAH WE GAAN DOOD, WE GAAN DOOD!
Ik zei nog tegen KH: Nu vinden we het dood eng, maar waarschijnlijk zullen we er later om lachen xD
Zoals nu, ga ik helemaal stuk over hoe erg we ons wel niet hebben aangesteld. Maar serieus, we were on the first row! In een achtbaan is voorin zitten ook eng, maar volgens mij achterin nog meer. In de bus is voorin het engst, want als je achteren zit zie je niet wat er gebeurd! Dus, iedereen die dacht dat we mental issues hadden, we were frightened. Op de filmpjes kun je the ride zien, wat er op zo'n moment, veilig achter je computer en dan denk je: CRYBABY'S!
Maar misschien, heel misschien, als je ons geklaag hoort, krijg je een beetje medelijden en toon je ons wat begrip (a). Tenzij je samen met ons voren zat en de adrenaline bij elke bocht met 458934 km/h door je lichaam gierde. Dan weet je hoe ik me voelde, peace out sister/bro.
Het allervreemdst was de koelbloedigheid van de Spanjaarden. Ik zei al dat alle vervoersmogelijkheden (behalve boten en ski's alleen 's winters) op de weg van Spanje waren, dus ook de benenwagen. Die mensen lopen chillthe road zou ik standaard in de bosjes zijn gesprongen. Als ik die gast was, had ik de kabelbaan genomen, serieus. Ik kan me ook niet voorstellen dat die mensen voor hun lol naar boven joggen.
Anyway, telkens als we een man of auto zagen, zaten wij [idioten] voren te roepen: AAN DE KANT, AAN DE KANT! This guy drives like a maniac!
Even opbiechten, tijdens die reis zat ik echt te denken hoe ik moest reageren als één bocht niet goed ging en we zouden kapseizen en in de ravijn zouden storten. Of ik mijn riem meteen af zou doen en mezelf vast zou grijpen aan mijn stoel? Dat zou kunnen, maar hoe groot is de kans dat die stoel vast blijf zitten als hij 10 km naar beneden stort? Vrij klein. Maar als je vast zit en je stoel blijft vast zitten en je raakt bekneld. En of ik beter naar de andere kant kon rennen, of dat niet pijnlijker zou zijn, maar als je bij het raam blijft zitten en die breekt krijg je vierhonderdduizendmiljoentriljardlichtjaar glasscherven in je body. Da's vast niet so great. Aansteller, haha xD

Toen verscheen er opeens een andere bus en wij echt zo van: Woow O.o
Gelukkig stopte die andere bus voor ons, want ik zag onze chauffeur er echt voor om onze bus gewoon er tussen te squizen xD Uiteindelijk kwamen we aan op de berg Monteserrat en serieus ik had de grond gekust als er niet 34234893 bussen op die plek hadden gereden. En nee, ik heb niet het initiatief genomen om een andere plekje te kiezen om te kussen. Het uitzicht was awesome.

Na een paar kekke foto's (raar woord) te hebben gemaakt en uitzicht erachter verspreidden we ons om de berg te verkennen. Het was een beetje fris, maar lekker fris. Fris "je kunt zonder jas naar buiten en als je warmbloedig bent, je shorts aan." Ik had een verdraaide lange broek, omdat mensen zeiden dat je met korte broek het klooster niet in komt #$@%@#$%$#%
Als eerste gingen we naar zo'n plek, je weet toch, een beetje met de verrekijker rondturen, foto's maken, droge grapjes met elkaar, weer naar een andere plek, weer foto's, you know, as usual.
Later besloten we echt de "stad" in te gaan, op het daar te gaan terroriseren met onze aanwezigheid (: MA merkte op dat de bergen eigenlijk best sensueel gevormd zijn, even gucken of ik daar een foto van heb..
Nee, ik heb ze niet, ff MA's foto's bekijken. Terwijl mijn supersnelle (haha) computer laad, typ ik verder. Omdat we een foto met z'n allen wilden, besloot ik mijn amazing Gorilla Pod te gebruiken, ja mensen, ik heb hem =D Speciaal voor BCN gekocht, en ik ben er blij mee! Ik heb hem niet via megagadgets gekocht, maar via gorillapod.nl ofzoiets, een stuk goedkoper. Vreugdesdansje :D Maar ik dwaal af:P Ik had mijn camera op de standaard, zie foto gemaakt door the amazing NG, zette hem op zelfontspanner x3. Het grappige was, de eerste keer maakte hij een foto na 10 seconden, daarna na 2 seconden. We bedachten dat we na iedere foto moesten doordraaien en serieus, dat moest er echt debiel uit hebben gezien xD Op de foto's gaan we dan ook echt helemaal stuk, total drama xD
Hier de sensueel gevormde bergen van MA, check vooral de bergen linksonder en laat de fantasie de vrije loop gaan, maar ga niet te ver :P Na 9 doordraai foto's [eigenlijk meer, maar sommige waren zo awkward dat bepaalde mensen eisten dat hij verwijderd werd:P]
Daarna hadden we een ideetje, ik had een She drankje. IL vond dat we een reclame spotje moesten maken, net zoals die jongens van Jillz xD





Jammer genoeg is het er niet van gekomen xD Die reclame is echt grappig xD Vooral die mensen die het proberen te tapen, moet je even op youtube kijken, NADAT JE DIT HEBT GELEZEN!! Na de foto's besloten we de berg te beklimmen, en serieus hij was hoog! We zagen the easy way and the not easy way. Wij bikkels besloten de not easy way te doen. Ik voelde me net Rocky, die dan die trap oploopt met dit deuntje:




Op een gegeven moment moesten we stoppen omdat we anders te laat zouden komen, en dan mochten we zelf naar beneden rollen. Alhoewel, we zouden met de kabelbaan naar beneden kunnen =D We gingen terug van de berg af, nog aangevallen door een ziljoen wespen en toen we eenmaal beneden waren ging we nog even shoppen (wat moet dat moet he) en toen bereidden we ons mentaal voor op de terugrit met de bus, terwijl we onze lunch kregen, stokbrood net zo lang als mijn arm (: onderarm dan he.
De terugreis was eigenlijk veel minder erg. Je voelde die bochten niet meer zo woesh woesh, you are gonna die muahaha maar gewoon, gewoon. Wat wel vreemd was, was dat als je de bus inging omhoog, dat het opeens van 20 graden naar 36 graden Celsius steeg, het was zo belachelijk warm, serieus. Gelukkig had ik mijn waaier van MONTSERRAT =D Op een gegeve moment werd het zo warm dat ik gewoon KO ging en ging slapen (: Toen ik wakker werd, zag zo'n vrachtwagen opdoemen en die reed echt VLAK VLAK naast ons, de bus had hem net net ontweken. Het was dat ik nog slaapdronken was en mijn ogen nog half dicht waren, anders had ik net zoals de rest een hartverzakking gehad O.o Toen we uitstapten zag ik dat de zijspiegel helemaal gekreukeld en mishandeld tegen de deur geplakt. Ik zei nog tegen de leraren dat hij gevaarlijk reed [en dat is nog aardig gezegd] en toen zei Mr N dat ze een Spaanse buschauffeur hadden gekozen omdat die het verkeer goed kent en zich daar goed door kan manoeuvreren. sure.
In de bus kregen we een opdracht om foto's te maken van bepaalde dingen. Na een route te hebben uitgestippeld en de receptionist om hulp te hebben gevraagd [met vrouwelijke charmes, duh] die het ook niet wist, dus raadpleegden we internet, gingen we op weg. Alleen hadden we er na een tijdje genoeg van, dus gingen we terug. Ik weet nog steeds niet wie gewonnen heeft. Alleen wij hadden wel bijzondere plekken gefotografeerd. We konden bijvoorbeeld de dierenstal niet vinden, dit werd hem [zie foto]
Na die shizzle gingen we chillen op het strand. De jongens gingen voor €400 kip halen bij de KFC (Sta je daar echt zo, komen Hollanders en zeggen ze in gebrekkig Spaans, 400 euro kip, por favor) en dat hebben wij dus gegeten, met brood. We hadden twee buckets, één met kip en één lege voor het vuil. Ik (de geniaalste van het stel) kiep zo mijn vuilnis in de bucket met kip *shameshame*
Daarna gingen we volleyballen en ik was ZO SLECHT! En dan wil ik gaan volleyballen met MegaSportdag, op mijn verjaardag nota bene xD Shaaame, again.
Na mijn geweldige volleybalkwaliteiten op het strand te hebben laten zien (met mensen die bleven staan/zitten kijken) en het donker werd, besloten de leraren met nog een paar leerlingen in een bar voetbal te gaan kijken. Mijn entourage besloot zich helemaal vol te zuipen in hun kamer, ik peerde hem met SR, DT, VH en BK naar Maremagnum omdat daar een disco ofzo zou zijn, die we nooit hebben gevonden. Het was wel hilarisch met hen, droge grapjes, coole foto's gezellig :) Later kwamen we nog een hele andere groep tegen, en die wilden naar de Ramblas, midden in de nacht. Ik had niet zo'n zin om 50x verkracht te worden door Spanjaarden, maar ik als ik alleen terugging zou ik 75x overvallen worden en gedrogeerd op het strand liggen :P Dus moest ik mee. Op een gegeven moment kwamen we een meisje tegen die zei dat er een leuke club was om de hoek, maar ik had niet zo'n zin om daar naar toe te gaan en gelukkig was ik niet de enige, dus kon ik terug naar het hostel, jeej.
Wat ik daar aantrof, niet normaal. 26 flessen rosé, 17 bekers met Baileys, en nog een gebroken fles wijn in de badkamer, AGAIN.
Grapje.
1 fles rosé, 1 fles baileys en een paar aangeschoten meisjes, die bijna een hartaanval kregen omdat de deur opeens openging en ze dachten: Damn, we're screwed.
Ze deden ook niet de deur op slot ofzo:P Ik heb ze niet gejoined met mee zuipen want
1) het was bijna op
2) ik houd er niet van :P

Dit was onze eerste full day in Barcelona :D



ps. Ik ga altijd helemaal stuk om deze reclame, hij is echt GEWELDIG ookal lust ik geen Heineken xD

MEN WITH TALENT!

2 opmerkingen:

Dankje voor je reactie :)