05 mei 2010

Barcelona: Day 1

Ah, Barcelona, de reis waar ik al vanaf de eerste klas van droomde, na al die tijd was het éíndélíjk zover! :DEerste tegenslag:Eyfjajokkul ofzo, die roet in het eten gooide.
Echt héél toevallig dat hij juist in de week waarop wij zouden gaan uitbarstte. Ik denk dat het met een reden was, misschien zou ons vliegtuig wel gekaapt worden en zouden voor de rest van onze levens in kolenmijnen moeten werken. Maargoed, dat was onze eerste tegenslag. Tweede tegenslag, we vertrokken pas om half 12 's nachts uit vanaf school, dus zouden we 's avonds pas aankomen in Barcelona, schade. Hele maandag naar de ^$%#$%#$%


Ik kwam te vroeg op school, om 10 uur ofzo, want mijn moeder wilde per se op tijd zijn. Nou, NIEMAND was er, dus gingen we maar in de auto zitten wachten. Nadat de meute een beetje begon binnen te stromen, stapten wij ook uit en eerste reactie:
Is dat jouw koffer?! Hoe krijg je inshemelsnaam alles daarin? Ahahahaha xD [Nou, een zusje die bijna even groot is als jezelf erop zetten, werkt altijd :D]
Ik dacht eerst nog dat ik één van de grootste koffers zou hebben, maar blijkbaar was de grootte de helft van wat de meeste mensen hadden. Verrassend genoeg woog mijn koffer wel zwaarder dan die van hen:P


Anyway, our monday. We hadden nog zo'n mooie planning, uitrusten van de reis, op een jacht varen [zonder grap] en dan de stad verkennen. Maar nee, we zaten zo'n 20 uur in de bus. Eigenlijk vind ik lange reizen niet zo erg. Ik vind het eigenlijk wel relaxt, als je erover na denkt, je zit in een bus, richting een met zonovergoten plek, zelfs in de lente, en je doet geen moer :D
Alleen het enige wat niet zo fijn was, was het volgende.
Het toilet.
Het toilet in de bus mocht je alleen gebruiken als het ZEER HOOGNODIG URGENT is. En ik wilde geen risico nemen dat je daar naar het toilet gaat, en dat de bus net over een bobbel rijdt en dat je de hele inhoud over je heen krijgt, smerig.
We hadden als voordeel dat we in de bus beneden zaten, dus afgeschermd van die teringzooi bovenin. Dat deden we als voorzorgsmaatregel, want ik weet nog in de derde klas zaten in een ordinairy bus, en v3b zat toen achter te zingen: Bommen op v3a.
Haters, ik was zo blij dat we niet boven zaten dit keer, muahaha. Volgens mij waren best veel mensen jaloers. We hadden meer beenruimte en het was heerlijk rustig, voor als je wilde slapen. Ik zou waarschijnlijk helemaal trippen als ik boven zou zitten, zonder grap. However, wij zaten beneden en weet je wat daar handig aan is? Je bent als eerste bij de deur, muahaha. Met als conclusie, elke keer dat we gingen stoppen, was het loose you seatbelts and run as if your life depends on it! Het was echt grappig, zodra die gast snelheid minderde, leek het alsof ik gestoken werd door een wesp, weg met de gordels, rennen nar de deur en sprinten naar het toilet. Serieus, die vrouw die achter de balie stond, zag een stuk of 30 man naar het toilet rennen, ik samen met JI als eerste, serieus volgens mij als je ons zag rennen, zou je ons niet eens zien rennen omdat we zo f-ing snel renden xD
And seriously het luchtte zo heerlijk op :D Ik heb het allemaal gefilmd, hehe xD






Ik kon het niet laten om de stop daarna te filmen.




En die daarna ook niet




Zelfs niet toen iedereen KO in de bus lag.



En toen was het moment daar. Ik krijg een smsje waarin staat: Welkom in Spanje.
Ik voel de Spaanse sfeer door mijn aderen suizen en ik word hyper, al ben ik nog uitgeput en suf van dat vele niks doen. Tijdens de reis gingen we nog de Lama's kijken, wat soms behoorlijk hilarisch was.
Na een killing reis van 19 uur, geloof ik, rijden komen we om ongeveer 5 uur ofzo aan at Hostel Sea Point, Barcelona, zo'n 20 seconden lopen naar het strand.
Na een heel gedoe met inchecken [73 man, pfft] werd mijn kamer naar voren geroepen. Wij kregen onze uitverkoren kamer, nummer 108. Wij zoeken dus naar onze kamer, en lopen (natuurlijk) zonder het te weten de verkeerde kant op. De gang was vrij klein, dus toen hij ophield en we 108 niet hadden gevonden, besloten we dat het boven moest zijn. Als ik het me goed herinner waren KH en MA te lui om met de trap omhoog te gaan met hun koffers, dus wachtten zij op de lift. Dat duurde mij te lang en ik brandde van nieuwsgierigheid om onze kamers te zien, dus ik cross samen met NG en JI naar boven, onze XL koffers mee zeulend. Komen we boven aan, staat er 201, 202, 203, 204 etc.
Dus, shit :D Mochten we weer gezellig naar beneden. Bleek onze kamer gewoon precies naast de receptie te zitten, great :P Wij doen dus de kamer open, en het was wel okay :D Luxueus genoeg voor een jeugdherberg :D De bedden waren goed, kussens best dun maar ik had extra mee, dekens waren te warm, hehe. Gigantische badkamer [waarom, daar zouden we die avond achter komen] en 8 kluisjes. Ik heb die van mij meteen volgepropt met allemaal troep, zie die foto maar. Het is wel kleurlijk vind je niet? :D Ik zag een bed en ik dacht, die is van mij :D Later zag ik dat op onze deur een papiertje stond: Please respect your bed number.  Ik dacht, whatever, het is toch onze kamer. [of niet?]
Tussen de kamers was er ongeveer een halve meter ruimte tussen het plafond en de muur.
Dus alles wat ze twee kamers verderop zeiden, kon je gewoon horen.
Dat zou later ook een probleem zijn.
Bij ons op de kamer, en waarschijnlijk ook bij die van anderen was er zo'n klein rond knopje. Ik: Wat zou dit knopje doen?
JI: Niet drukken!
Te laat, ik had hem al ingedrukt... en ik dacht: Er gebeurt niets?
Máár het knopje kwam er ook niet uit. Op de een of andere manier had ik het gevoel dat het te maken had met het lichtknopje. Dus ik druk zo dat lichtknopje in, en het licht gaat niet uit. Oeps..
Ik: Ehm, ik weet al wat het knopje doet. Het licht gaat niet meer uit.
*Heleboel geroep en geprotesteer in de trant van: Neeeeeee! Ah neeee, kijk wat je hebt gedaaan! etc.*
Dus ik ga naar de receptie en zeg tegen die gast: We've got a problem.
Hij: Ah, a problem? That's not good, hehe.
Ik: Ehm, this button. [daar is het knopje, die toevallig op de achtergrond van een andere foto was, eruit geknipt :D ->]
Hij: Aha. en hij verdwijnt.
Even later komt hij terug met een mes van, zonder grap, net zo groot als mijn linker been. (eigenlijk net zo groot als mijn onderarm, but I like overdrijven :D) en hij zegt, zogenaamd boos: Who did this?
Ik, schijnheilig en wijzend naar JI: She did it.
JI, verontwaardigd: Oooh, helemaal niet
Maar ik geloof niet dat hij er ooit achter is gekomen/komt dat ik het was en niet zij xD
Life's good.
Dus hij poert met dat mes in dat knopje, maar hij gaat er niet uit. Dus plan B: Schroevendraaier :D En toen was hij gerepareerd.
Zonder mij zou hij nog steeds kapot zijn, dus xP
Na dat we ons klaargemaakt hadden, gingen we naar een All you can eat restaurant "Fresc Co".
HEt stuk daarheen lopen, heb ik natuurlijk gefilmd. Toen we daarheen liepen, liepen we ook door een eng steegje, je weet wel, die je in films ziet, dat er opeens een vuilnisbak valt en je een kat MRIAAAAUW hoort schreeuwen, en opeens voor je benen iets zwarts ziet schieten. Dit is het filmpje toen we uit die steegjes waren:P

 
Eenmaal aangekomen,  mocht je allemaal dingen pakken, dus ik pak salade, rijst, mais etc. Ik neem een hapje, SMERIG. Het was koud, en ik houd niet van koude pasta, rijst. Dus ik heb het echt met lange tanden opgegeten. Nou ja, opgegeten, half opgegeten.
Daarna haalde ik:
Lasagna en pizza, wat overigens best lekker was. Het was wel aparte lasagna, want er zat geen vlees maar spinazie in.




Pizza en pizza en kip, je hebt nooit genoeg pizza :D



Vandaar dus nog een Pizza en ijs, wat zo zoet was dat het lekker was :D








Trouwens, dat ijsapparaat, daar hebben we ook een beetje lol mee gehad xD
Buiten gingen we nog wachten en na een piepklein wc te zijn gegaan met naar binnen trek deuren, super onhandig, zei MH tegen me dat ik altijd met een geïnteresseerde blik ergens binnenkom. Zelfs als ik vanuit de toilet kom. Dat is zooo niet waar xD
Ik zie het al voor me: Ik kom vanaf het toilet met een "Hm, wat een interessante toiletbezoek"- blik. That so ain't true! Ik hoorde nog dat er een idiote vrouw ofzo buiten aan het schreeuwen was om bier(?) ofzo. Gekke shit. Toen wij eindelijk naar buiten gingen, werd ik vergast door alle Malboro sigaretten en ik had nog even een staarcontest met een Barcelonees.
En daarna gingen we naar "huis".
Nu komt het, fasten your seatbelts, and if you don't have them, get ready.
NG loopt voorop en merkt dat de deur niet op slot is. Ze duwt de deur verderop en de deur kraakt, terwijl wij haar volgen. Als we allemaal in onze slaapkamer zijn, merken we op dat het badkamerlicht aan is en dat de deur open is. We naderen de badkamer, een beetje angstig en zien dat de vloer helemaal rood is. Mijn eerste gedachte? Bitch fight door inbrekers in onze badkamer. Maar er hing een hele sterke wijngeur, en uiteindelijk zagen we een kapotte wijnfles in de badkamer liggen. Ik vond het nogal eng, dus wij gingen naar de receptie om te zeggen dat er een kapotte wijnfles in onze kamer ligt. Ondertussen was er een jongen in een rolstoel, ook bij de receptie, die heel schuldig keek. Ik ontwijkte hem, want ik ben al eerder over een rolstoel gevallen. Ik zeg tegen de receptie dude en mijn mentor dat er een kapotte fles wijn in onze badkamer ligt, hoor ik opeens achter me: Yeah, I'm sorry. It is my bottle. This bathroom is the only one that is big enough for me. (Nu weten we ook meteen waarom onze badkamer zo groot was, het was een invalide badkamer. Zouden ze daarmee iets willen zeggen? xD) Nu blijkt dus dat hij dat dit de enige badkamer was die hij kon gebruiken, maar is dat niet een beetje eng? xD Wij vonden van wel, dus de hele week gingen we er grapjes over maken, dat midden in de nacht, hoor je gepiep van banden die over de vloer rijden en dan gaat de deur opeens open, komt hij met zijn handdoek en tandenborstel naar binnen met 794547495 km/h geracet. Wij zijn echt erg xD
En dit was onze eerste dag.

Blijkbaar huurden we alleen een bed, en dus niet de hele kamer. Niet dat er verder nog onbekende zwervers opeens in de kamer lagen. Ik snap trouwens de link niet tussen een invalide jongen in de badkamer met een fles wijn, ik snap het gewoon nog steeds niet xD
By the way, zo eng, nadat we allemaal gingen slapen, kwam ik als laatste uit de badkamer. Ik doe de deur dicht, loop naar mijn bed, opeens ging die deur weer open. Serieus, ik was meteen aan de andere kant van de kamer xD Sinds die dag sliepen we met mijn koffer tegen de deur xD

see ya next time! x

7 opmerkingen:

  1. CherryBlossom5 mei 2010 om 19:26

    Hehe, en dit is pas dag 1. Ik heb zo'n gevoel dat je later geen zin meer hebt om alles op te schrijven. Je had daarna toch geen video's meer gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha geniaal xD Die filmpjes -_-' Omg xD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahahaah dat verhaal van die man in die rolstoel vond ik zoooo grappig! Waarom neemt hij echt een fleswijn mee in de badkamer, dat is echt vreemd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whahaha xD zoo leukk;á

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)