22 januari 2010

onvoldoende saldo.

Het is voorbij! Toetsweek is officieel voorbij!
Dat roept om een party!
Of niet. Ik moet nog 3482394892384 PO's inleveren, dus dat "party"zal ik even uit moeten stellen till next week.
De toetsen gingen eigenlijk wel okay. Ik wil niet zeggen: Yeah, ik durf te wedden dat ik een 8 heb voor wiskunde! en dat ik dan opeens een 5.5 heb, dat is slecht voor mijn ego :P
Dus het ging gewoon goed, redelijk, gemiddeld. De enige toetsen waarvan ik weet dat ik ze zwaar verpest heb zijn ANW en Nederlands :P Over wiskunde en natuurkunde twijfel ik. Scheikunde, vorig keer dacht ik dat ik een één had, maar het was bijna een 7, dus ik maak me daar geen (lees: niet al teveel) zorgen om. Zucht, hopelijk heb ik een paar normale cijfers. Ik hoop geen onvoldoendes (a)

However, laatst toen ik ging werken, het was zo grappig!
Er waren twee jongens, rond de 20 jaar en die gingen boodschappen doen, elk voor ongeveer vijf euro. Nadat ik de producten van die eerste jongen gescand had, ging hij pinnen en verder praten met zijn vriend. En toen stond er: Transactie geweigerd. Onvoldoende saldo.
Ik zeg: Hij is geweigerd.
Hij: Wat? Dat kan niet. Even opnieuw.
En alweer: Transactie geweigerd. Onvoldoende saldo.
Hij denkt: shit shit shit. Ik heb geen contant geld bij me.
Dus die vriend hem, als reddende engel: Nah, ik pin het wel voor je, maak je geen zorgen. Dus hij pint het, en klaar. Toen deed ik zijn boodschappen en ging hij ook pinnen, en ik dacht nog bij mezelf: Ik ga lachen als hij geen geld meer op zijn pin heeft xD
En toen: Transactie geweigerd. Onvoldoende saldo.
Echt, ik heb nog nooit zo erg geprobeerd mijn gezicht in een plooi te houden. I love my pokerface xD Ik wilde helemaal stuk gaan xD
Die eerste jongen ging helemaal stuk en zij: Dat meen je niet! xD
Dus jongen 2 zegt: Ehm, kun je die mozarella eraf halen?
Ik zeg, bijna lachend: Ja hoor, is goed.
Ik helemaal bellen voor het pasje om het product eraf te halen. Ondertussen was er al een hele rij achter hen. En alweer Transactie geweigerd. Onvoldoende saldo.
Ehm, kun je deze er ook afhalen?
And again Transactie geweigerd. Onvoldoende saldo. Het bedrag was inmiddels al gedaald naar zo'n 4 euro en nog steeds kon hij het niet betalen.
Zij denken echt: fuck, fuck. Ja, ik had nog 11 euro op mijn pin staan. Die van jou was 5 euro toch? Meer, o. Ik heb niet genoeg blabla.
Maar ze hadden die boodschappen echt nodig, dus die ene vriend waarvan zijn boodschappen al betaald waren door die andere, die ging weg en die andere jongen die nog moest betalen belde zijn vrienden, die in de buurt waren, zodat zij konden betalen.
Het duurde een half uur voordat ze kwamen.
Omdat die jongen daar nog was, was ik nog steeds melig. Hij stond daar tegen een paal naast mijn kassa met zijn mobiel: Ey, waar zijn jullie en ik moest gewoon lachen. Dus bij elke klant die langskwam lachte ik gewoon overdreven Goedenavond! :D
Na een half uur kwamen die vrienden, in een hele groep en eentje die het geld had vroeg: Hoeveel moet je van me?
Hij: vijf euro en vijf cent.
Jongens: Aaaahahahaha, je hebt niet eens vijf euro op je rekening staan? Whahaha xD
Tsja, toen hield ik het niet meer. Ik ging helemaal stuk en toen zij zagen dat ik moest lachen moesten ze nog meer lachen.
Het was zo grappig xD

Ooh, komisch :P Hij zou zich vast hebben gegeneerd:P
Dat zou ik ook hebben gedaan xD

that's all :)

cunexttime! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)