28 januari 2010

Nonsense

Vorig week (of begin deze week?) was er zo'n jongen bij mijn werk die aan me vroeg: Zou jij doodgaan voor je moederland Ghana?
Ik zeg: Nee, waarom zou ik?
Hij: Omdat het je thuisland is. Stel er is oorlog, ga je dan niet om je land te helpen?
Ik zeg: Nee.
Hij: Ey, jij. Jij bent echt een landverrader.
Vervolgens vraagt hij aan iedereen of zij zouden sterven om hun land te helpen. Iedereen zegt ja, behalve ik en één meisje. (Yeah, you rule!)
Geloof je nou zelf dat als er oorlog was, mensen vrijwillig er heen zouden gaan, om op geblazen te worden door een granaat? I don't think so.Nou ja, je hebt van die aparte gevallen:P
Maar serieus, al dat oorlog slaat helemaal nergens op.
Tweede Wereldoorlog: Hitler vond Joden niet okay. Ja, dus? Dan verhuis je naar een jodenvrij land ofzo, weet ik veel. Je haalt toch ook niet de rode M&Ms uit de verpakking en verbrand ze, omdat je ze niet lekker vind?
Oorlog: Palestina & Israel, om een stuk land.
Ik zou zeggen: Ey, fuck jullie. Je wilt je land? Hier, vreet het op! En dan zou ik gewoon om dat stuk land gaan wonen als immigrant :) Maas in de wet!
En die oorlog in Irak ging over kernbommen ofzo? Maar die heeft niemand gevonden. Kijk, als ze Bin Laden zoeken en daarom oorlog gaan voeren, dat snap ik nog wel. Maar op zoek naar een spook? Nonsense.
Dus, waarom zou ik naar mijn land gaan om te vechten, terwijl die ruzie misschien gaat over crap. Never. Dan ga je dood, of raak je verminkt alleen maar omdat twee mannen vonden dat die vierkante kilometer daar van hun is.
Ik zou alleen mijn land helpen als er een ramp is gebeurd en er een tekort aan artsen is.

Ghana, I (L) you!

ps. Ghana zit in de finale van the African Cup of Nation tegen Egypte! Hoe kan ik nou niet van dit land houden :) Echt, die dansjes van hen als ze gescoord hebben zijn keihard xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)