01 januari 2010

schaatsen, alweer.

Oeh, mijn eerste bericht in 2010!

Als eerst wil ik even wat melden:
Ik heb een nieuwe blog, in het engels! Ik heb er nog niet veel op gepost (lees: niks), maar hij is wel officiëel van mij :)
Na een moeilijke zoektocht naar een URL naam, samen met C. is het uiteindelijk geworden:
http://fruitcocktailx.blogspot.com

Vergeet vooral die x niet. En toen een hele zoektocht naar een blog template en uiteindelijk heb ik gekozen voor Pad Mess. Dat symboliseert de troep op mijn bureau, die er standaard ligt. Wat er nu ligt: Mijn mobiel, mijn camera, een rietje, twee agenda's, engelse woordenboek, een leeg flesje, een folder, de cosmo girl, 10 cent, een oplader, een poppetje, mijn zonnebril en nog meer crap.
However, vanaf 1 januari 2010 ga ik internationaal! Ik blijf nog steeds posten op de NL blog, no worries. So add The way I roll to your favorites!

------------------------------------------------------------------------------------

Na een hele tijd te hebben gepland, kwamen ik en mijn entourage uiteindelijk uit op de datum: 29-12-2009, waarom we zouden gaan schaatsen. Dus op de 29e ging ik met de bus op weg naar Jaap Eden. Ik kwam als laatste aan en zag N., K., en M. al staan. Ik was niet heel laat, het was 13.03 ongeveer toen ik aankwam. Dat heet fashionably late? Of ik-stond-te-laat-op-waardoor-ik-de-bus-niet-had-gehaald laat, dat kan ook. J. moest eigenlijk ook komen, maar haar mobiel was dood ofzo en ze had haar mail niet gelezen, dus ze wist het niet.. En de rest kon niet, zucht. Dus gingen we na een kwartier bellen naar de ingang om ons kaartje te kopen. N. en ik gingen in de ene rij en K. en M. in de andere. Later kwamen K en M naar ons toe en zeiden ze: Hoeveel hebben jullie betaald? xD
Wij noemden onze prijzen en K zei: We hebben studenten korting! xD
Bad, bad, baaaad people xD
Maar ik had mijn XXXS korting en kwam uiteindelijk het goedkoopste uit :) Jeej me xD
Dus we stoppen onze kaartjes in dat draai deur geval en gaan onze schaatsen huren. Eerst bij het ene loket, voor een muntje en €5.50 in ruil voor je ID, paspoort, rijbewijs etc. en dan naar de andere voor de schaatsen. Bij de eerste loket, kreeg je een nummertje die verbonden was aan je paspoort. Dus toen we eindelijk aan de beurt waren, moest je je muntje geven en je maat zeggen. Ik weet niet, maar volgens mij was ik compleet van de wereld en gaf ik hem mijn nummertje. Dus die gast kijkt me raar aan en kijkt naar dat briefje op zo'n manier van: wtf moet ik hier mee?
Toen schudde N. me wakker en zei dat ik mijn muntje in moest leveren, duh. Dat wist ik uiteraard. Vanzelfsprekend. Nadat we onze schaatsen hadden, moesten we ze aantrekken en damn, dat was een marteling. Die dingen zitten zo belachelijk strak, ik kreeg mijn voet er bijna niet in. En toen ze er uiteindelijk ingleden, leek het alsof ze gekneed werden O.o Alsof ik een cirkel in een vierkant probeerde te proppen, imagine that. Maar ja, we kregen ze wel aan. En toen zat er een #$%^#$% flap los, dus moest ik die proberen erin te proppen, terwijl N. me uitlachte vanwege mijn frustratie. Zat hij erin, ging hij aan de andere kant eruit. Dat ding was een echte hater. Dus toen we ze uiteindelijk allemaal aanhadden en onze spullen hadden gedumpt in de kluisjes gingen we vol goede moed het ijs op. Eerst durfde ik niet, wat ik weet nog, mijn allereerste keer daar was ik toen ik het ijs op ging bijna gevallen :P Maar ja, het moest. En het ging best soepel, alleen het schaatsen de eerste vijf minuten niet. De rest kwam het ijs op en we wilden meteen op de 400 meter baan en toen:
*DOENG* ging er een bel en werd de 400 meter baan schoongemaakt. Shit. En voor mijn gevoel duurde het een uur voordat hij eindelijk klaar was. In feite was het een half uur. Maar aangezien we rond half 2 pas het ijs op gingen, konden we pas 2 uur schaatsen, zucht. Terwijl we aan het wachten waren, hadden we even een rondje geschaatsd op de kleine baan, waar al die kleuters waren. Ik schaatste daar samen met K. terwijl ik haar handen vasthield xD En wij zijn niet gevallen, alleen zoefde er wel eens een kleuter vlak voor ons langs. Opschepper. K. zei tegen me: Ik ben nog nooit gevallen op het ijs, en dat ga ik ook niet doen.
Ik dacht alleen maar: Respect, aangezien ik mijn eerste keer 25x was gevallen, maar hey ik was 9/10 en het was mijn eerste keer:P
Omdat we niet wisten hoe we moesten remmen, besloten we (andere) M. te bellen, aangezien zij schaatsles geeft. Dus wij bellen haar om het te vragen en zij vond het alleen maar grappig :P Maar als je wilt remmen, moet je je voeten in een punt maken :) Weer wat geleerd.
Ik had eigenlijk nog voorgesteld om wanneer de baan open ging, iemand de baan op te duwen, wanneer er een pro aankwam, om te kijken hoe die zou stoppen, maar het risico overgereden en uitgescholden te worden vonden we niet waard om te nemen.
Toen het signaal werd gegeven, gingen we het ijs op en na een paar meter gebeurde het.
M. draaide zich om geloof ik en K. kon niet op tijd remmen, dus botste ze op elkaar en vielen ze achterover. En ik moet eerlijk toegeven, N en ik kwamen niet meer bij xD Het was zooo grappig, ik moest helemaal huilen van het lachen. (Ik moet nu alweer lachen, bij de gedachte xD) Het had eigenlijk gefilmd moeten worden en dan in slowmotion uitgezonden moeten worden, ik zou helemaal ontploffen van het lachen xD Na een rondje samen met ze te hebben geschaatsd, ging N. en ik voor een rondje in de tweede versnelling. Sommige mensen vielen we smerig man.
Ik heb trouwens ook haat aan die mensen daar, ze wilden me allemaal aanraken. Er zijn min. 5 mensen tegen me opgebotsd, die me bijna hebben laten vallen. Maar vanwege mijn geweldige schaats skills bleef ik schaatsen en ik ben geen enkele keer gevallen. (Okay, ik moet nog iets toegeven, N was wel beter dan mij op het ijs:P) We hadden nog een pauze ingelast, waarbij we gingen zitten op de plek waar H. en ik een keertje vast zaten: Zie: Schaatsen [de eerste]. En daar liepen gewoon kippen xD
Echt, als die kippen daar waren toen ik met H. daar vast zat, zou ik zonder grap een hart aanval hebben gehad :P
Omdat ik bijna moest werken, stopten we voor 3 uur. Na onze pauze hadden we nog maar 10 minuten en ik wilde nog even een laatste rondje schaatsen. Dat werden 2 rondjes, omdat één rondje voor K. en M. twee voor ons waren. Maar op het einde gebeurde iets heel geks. N. schaatste voor me en we zagen K. en M. Dus wij schaatsen naar ze toe, opeens krijgt mijn been een eigen wil O.o Dat ding begon te shaken en ging naar links terwijl ik naar rechts ging, waardoor ik bijna in een split ging. Gelukkig was ik dichtbij de muur, dus liet ik mezelf daarop vallen. (nou ja, niet vallen, ik zocht steun :P) Ik hoefde nog maar 2 meter, dus ik schaats die twee meter, begint hij weer vreemd te doen, maar ja, toen ik het ijs al af. Misschien lag het aan de schaats? Moest hij geslepen worden ofzo, weet ik veel.
Op het einde gingen we nog een patatje halen (ik een patatje speciaal, ik dacht dat was: ketchup + mayo, maar blijkbaar zitten er ook uien in, dus daar heb ik omheen gegeten (a)) en ging ik na het afscheid nemen naar mijn werk. Ik had helemaal uitgepluisd hoe ik moest lopen, om de bus naar mijn werk te nemen. Dus ik loop en loop en loop en kom op één of andere plek terecht. Ik denk: wtf? maar blijf doorlopen. Op een gegeven moment kom ik een bushalte tegen, maar ik zie mijn bus, 65, er niet opstaan. Ik kijk op de plattegrond en zie dat mijn bus een stukje verderop zou moeten stoppen, maar daar stopte hij ook niet. Uiteindelijk nam ik gewoon een andere bus, naar Amstel en nam daar de tram naar mijn werk. En hey, wie zien we daar dan langsrijden, de 65 :) Ook hallo.

Nou ja, dat was het!

cunexttime! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)