26 februari 2010

tripje met de trein

Ik heb toch niets te doen, laat ik maar vertellen wat voor hilarious disaster het gisteren was.
Ik ging samen met H onze vriendin T bezoeken in purmerend. Voordat we gingen had ik al helemaal uitgestippeld hoe we zouden gaan, hoe laat enz. We zouden om 13.10 vertrekken en de trein om 13.30 nemen. H was nog eerder gekomen en toch gingen we ons haasten:p
We moesten of course eerst kaartjes kopen, maar het apparaat neemt geen briefgeld aan :) Ik had gepind, maar H had dus alleen briefgeld, dus moesten we naar de AH to go om iets te kopen. Het is belachelijk duur, 70 ct voor één stuk fruit, grappenmakers.
Maar wel geniaal mensen zijn gedwongen het te nemen, anders moeten ze naar de super en dan missen ze hun metro/trein/bus.


However, nadat we onze kaartjes hadden moesten we ons spoor vinden. Het enige wat ik nog wist dat we óf op spoor 1 óf 5, dus het was ff zoeken voor we hem hadden. Dus wij zitten gewoon chill in de trein, ik verspreid nog even reclame voor mijn blog en zo stappen we uit op zaandam. En ook daar hadden we geen idee waar we moesten instappen. Ik wist wel dat we 5 min. hadden en dat we óf op hetzelfde spoor moesten blijven, of naar spoor 5 gaan.
Omdat er op spoor 1 niks op het bord stond, besloten we even op spoor 5 te kijken, maar die ging naar Hoorn ofzo. Dus wij willen snel terug naar spoor 1, omdat daar een trein aankwam en zien dan boven twee spoormeewerkers.
Ik vraag: Weet u waar de trein naar purmerend vertrekt?
Zij, met russisch accent: De trein naar purmerend? Dat is volgens mij die daar.
Wij denken, shit en beginnen met rennen, opeens zegt ze: Nee, nee niet rennen, dat kan die andere trein zijn.
Wij denken: Oooh, okay.
H zei nog tegen me: Ik snap nu waarom mensen altijd voor de trein rennen xD
Wij lopen heel chill naar beneden terwijl die trein die daar staat net net zijn deuren sluit, maar wij dachten, dat onze trein toch niet.
En echt precies wanneer die deuren dicht gaan, schreeuwt die vrouw opeens: JA! Dat is hem!
Wij proberen nog de deuren open te doen, maar die trein rijdt gewoon genadeloos verder. H werd echt boos en ik ging he-le-maal stuk, as usual. Ze noemde die vrouw de hele tijd, russische slet:p
Toen kwam die ene andere medewerker, italiaan geloof ik, naar ons toe en zegt: ja, nu moet je een half uur wachten, he.
H: ja, weet ik en ze mompelt, idioot.
Om de tijd te doden besloten we even zaandam te bekijken. Aparte stad, al zeg ik het zelf. Ik ben er maar één x eerder geweest, toen mijn broer meedeed aan de voorleeskampioenschappen.
Die mensen die we zijn tegengekomen zijn vreemd man. Het leek alsof ze allemaal bang voor ons waren:p Ik ging eerst mijn saldo bij ING checken, daarna gingen wat te eten halen in de AH.
Ik had toch al gezegd dat ik raar aangestaard werd door willekeurige mensen? (Zie ICU). 
My goodness, in zaandam is het veel erger. Er fietste zo'n jongen langs en die keek mij aan. Dus ik blijf hem aankijken en pas toen hij zijn nek niet verder kon draaien keek hij weg. Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk keihard BOE! had moeten schreeuwen xD Ik weet zeker dat hij van zijn fiets zou zijn gevallen van schrik :)
In de AH bleven mensen naar ons kijken. We stonden bij de chips, waar al een man stond, meteen gaat hij weg. H: Ik wist dat hij weg zou gaan xD We deden niet eens wat.
Volgens mij waren ze allemaal racistisch man of heel toevallig allemaal chagrijnig. In Amsterdam is dit me nooit overkomen. Ze waren gewoon bang voor ons, terwijl ik één van de liefste personen ben (a)
Toen we gingen afrekenen, my goodness, ik weet niet of het aan onze aanwezigheid lag, maar damn, die cassière was chagrijnig! Vooral toen H had besloten van donuts te wisselen:p Ik was blij dat we weg konden :) Als het aan mij ligt, hoef ik daar niet terug te gaan. Wedden dat als ik niet getint was, mensen alleen maar big smiles zouden hebben?


No offence, it's their problem.
Ik belde T nog om te zeggen dat we er over 10 minuten zouden zijn, en vertelde wat er tot nu toe was gebeurd :P En ook dat we B&J wilden halen, maar dat toch niet hadden gedaan (afgeprijsd in  de AH). Sowieso zou ik niet terug zijn geweest. H wilde nog terug omdat ze dacht dat ze die AH Bonus er niet bij had gehad:P
Dus we nemen de trein naar purmerend en lopen eerst nog 12365274 km voordat we bij T's huis zijn.
Het was gezellig :)
Korte samenvatting: Donuts, chips, patat, kroket eten.
Crystal clear drinken, televisie kijken, ruzie met krultang maken en foto's maken.
I know, awesome:p
En toen, brak het tijdstip aan dat we moesten vertrekken. Weer weer 12365274 km terug naar het treinstation (voor de nieuwsgierige mensen die denken dat ik voor de tweede keer een keyboard smash heb gedaan, dat is niet zo. Het is onlogisch als de heenweg 5264236 km is en de terugweg 2632585 km, dus:p) in de regen. We nemen afscheid en stappen in de trein. In de trein plak ik nog een blog promotie plaatje. Máár, ik laat wel de plakband op het tafeltje liggen. Dus wij zitten gewoon chill, en ik zeg opeens: Welk station is dit?
H draait zich om en zegt: Zaandam.
En echt, na een 1 nanoseconde drong het tot ons door dat dit onze halte was en wij racen naar buiten. Als we op het station staan, zie ik dat mijn plakband nog in de trein ligt.
(Maar het was óf naar binnen en naar Hoorn met mijn plakband, of zonder plakband naar huis. Ik koos voor het laatste:P
Wij denken, nog 5 minuten dan komt onze trein :) Dus wij wachten vijf minuten, en opeens hoor ik: De trein naar Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk (blabla) vertrekt over 10 minuten. Ik denk: HUH?
10 minuten vertraging, great.
En na vijf minuten, stond er 15 minuten vertraging, it just kept getting better and better :)
Twee minuten voor de trein hoorde te komen, kwam er een trein aan. En er stond Rotterdam CS. Wij dachten echt zo van, nemen of niet. Als we hem niet namen, en het was hem wel zouden we dus wéér een half uur moeten wachten. H roept naar de conducteur: Meneer, gaat deze trein naar Amsterdam Centraal?
En hij zei: Amsterdam Centraal? Ja.
Althans, dat dachten wij. Dus wij stappen in, en het is echt zo'n excuse my french junkie trein :P Ik zeg tegen H: Zei die man dat deze naar Amsterdam Centraal gaat?
H: Ja.
Ik: Weet je zeker? Verstond hij niet Rotterdam Centraal?
H: O.o ...Maar goed, H zei dat ze nog nooit in eerste klas was geweest, dus wij gingen even daar checken. Ze vroeg ook nog, wat is het verschil tussen eerste klas en tweede klas.
Ik: Ja, het is daar vast luxe, met zachte stoelen, televisie en iemand die hapjes komt brengen.
H: Een stewardess ofzo?
Ik: Ja, vast wel:P
H: Vanwaar komt die dan?
Ik: Van een helikopter toch, op het dak xD
Haha, ik praat alleen maar nonsense xD
Dus wij gingen naar eerste klas, en we gingen zitten en o my goodness die stoelen zijn lekker! Maar bij elk geluidje die we maakten, sprongen we op voordat er een conducteur zou komen :P We hebben echt 2348294893 heen en weer tussen eerste en tweede klas gelopen :P Eerste klas is echt chill man. Er is zelfs een spiegel xD Maar toch zou ik alleen met eerste klas reizen als iemand ervoor betaalde, hehe.


Nu is hij lang genoeg, dus...


cunexttime!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)