13 februari 2010

ICU

Als alles goed gaat, is dit mijn allereerste bericht via mijn mobiel! Een revolutie :)
Maar ik ben zo slim om dit verhaal te typen via sms, dat te kopiëren en dán pas te plaatsen op mijn blog, dat scheelt weer wat kosten. Ja, ik weet, geniaal :)
However, terwijl ik Paranoid van JB luister, wil ik het even hebben over staren. Ik heb niet voor niets deze titel gekozen. ICU, betekent gewoon I see you.
Origineel of niet? Beter dan "kijken" "staren" of iets anders vaags zoals "eyes".

Maar waar slaat deze titel op?

Nou, ik heb eerder al gezegd dat ik wel eens raar aangestaard werd door mensen. Wat me opgevallen is, is dat mensen tijdens gesprekken elkaar niet continu aankijken. En als je met het OV reist, en je blikken elkaar kruisen dat ze meteen wegkijken.
En waarom?
Mensen zijn bang om elkaar recht in de ogen te kijken. En ik denk omdat, wanneer je iemand recht in zijn ogen kijkt het lijkt alsof diegene dwars door je kan kijken.
En dat van het OV, wedden dat ze wegkijken, omdat ze bang zijn dat je ze betrapt en dat jij dan denkt dat ze naar ze staart:P
Gisteren in de metro was er een man, die met zijn hoofd naar rechts had gericht, maar via zijn ooghoeken naar links keek. En tenzij hij scheel was, keek hij naar mij. Dus ik dacht, ik ga niet wegkijken. Terwijl La la land van Demi Lovato opstond, deinsde mijn hoofd op de beat en op het bouncen van de metro. En opeens begint die man ook met zijn hoofd te bewegen, dus ik denk: wth?:P Moet ik nu lachen of niet. Nah, toch maar niet.
Na 5 minuten wist ik niet eens zeker of hij wel of niet maar me keek en dus stopte ik maar. Het is best lastig iemand lang in de ogen te staren vooral als het een vreemde is. Give it a try. Net ook, kwam er zo'n jongen van 19 ofzo en die ging op zo'n hekje zitten. Ik kijk hem aan, hij kijkt terug, en uiteindelijk wendt hij zijn blik af. Ik win :)
O, ff tussendoor, en er was nog iemand, en die had een appelsticker op zijn wang xD Dus ik zeg: Je weet dat je een appelsticker op je wang hebt?
Hij: Wat? O, shit.. *voelt met zijn hand aan zijn wang en haalt de sticker eraf* Ah, nu heb ik de hele tijd voor lul gelopen.
Ik: best wel xD
Hij: Ja, mijn huisgenoot had het erop geplakt, en ik was het vergeten.
Ik ging stuk, maar minder erg dat bij die jongens van "onvoldoende saldo". Zij waren meesterlijk xD
Maar ik denk dat dit nu wel lang genoeg is, aangezien ik het met de hand op mijn mobiel typ en mijn pauze bij voorbij is.
cunexttime! x

1 opmerking:

  1. Als ik in de trein zit vind ik het altijd leuk om mensen recht aan te kijken in de reflectie van de ramen xD

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)