19 september 2010

Amsterdam Duurzaam

Ik denk dat ik me met trots de meest waardeloze Amsterdammer kan noemen. In de bus zag ik een poster hangen, waarop stond dat er imageeen festival was. Dus ik dacht, waarom niet? :D Er zijn vast wel gratis pennen ^^. Gratis is voor mij (bijna) altijd goed :P Het begon allemaal natuurlijk weer lekker. Thuis ontbeten we en maakten we alvast een plan. We zouden de metro van 49 nemen, dan zouden we de tram van 5 over 1 nog halen. En natuurlijk was ik mijn OV-chipkaart kwijt, dus moesten we die eerst zoeken. Daarna sprintten we uit huis, richting het metro station om eerst een OV-chipkaart op te laden. Eenmaal aangekomen op het station, laadde ik haar OV snel op, op vervolgens de roltrap op te rennen, want ik hoorde de metro aankomen. Ik heb zo’n hekel aan dat geluid, een aankomende metro, als ik niet op het perron sta. Dus wij rennen de roltrap op, staat er een vrouw met een gigantische   kinderwagen voor me &#%^#$%$^#$%^#$^#%^#$%#%. Toen ik ein-de-lijk langs haar was, en aankwam op het perron, hoorden we de o zo geliefde *DINGDONG* van de metro. En niet eens toen we nog half op de roltrap strompelden, nee. Twee seconden voordat we op het knopje konden drukken. Hoe smerig..
Dus ik zat tien minuten de hele tijd te klagen, tot hij weer kwam. De reis verliep rustig en omdat we de metro gemist hadden, hadden we ook de tram gemist, dus mochten we daar ook op wachten. Na de tramreis, kwamen we op de van Hallstraat. Ik vroeg aan de conductrice waar de Westergasfabriek was, en nu komt het hoor: Oh ja, ik weet waar die is. Hij is die richting (wijst naar achteren). Je loopt zo, en dan sla je rechtsaf. Ik bedank haar, en samen lopen ik en mijn zusje dus de hele van Hall straat af naar Haarlemmerweg. Ik was er echt heilig van overtuigd dat we de goede richting op liepen. Op mijn telefoon was ging de weg ook rechtdoor, dus liepen we een half uur rechtdoor. Ik heb dus totaal geen ruimtelijk inzicht, maar dat merk je op het einde wel. Op een gegeven moment worden we het zat, dus vragen we aan mensen op straat of zij weten waar het is. Natuurlijk, hoe kan het ook anders, we moesten oversteken en dan een heeeeeeeeeeeeeel eind terug. Na een lange wandeling in het Westerpark, terwijl we zagen dat langs alle winkels liepen die we op de heenweg zagen, vroegen we nog één keer of we de goede richting op liepen, just in case. Uiteindelijk vonden we het, en het was niet wat ik ervan had verwacht. Ik had een gigantische Heiniken Music Hal look a like gebouw verwacht, met vele kraampjes en vele activiteiten. Het was een beetje, klein. Ik dacht bijna dat we verkeerd waren, maar niet dus. Het was eigenlijk wel leuk. Je kon een koe knuffelen en melken (niet gedaan, het rook niet zo geweldig), op een fiets de lucht in (mijn conditie is naar een dieptepunt, zoals ik al eerder heb gezegd) en op de elektrische Segways. Dat was eerlijk gezegd de enige reden waarom ik er naar toe ging, WAREN ZE ER NIET $@%^@$%^#^#$%. Niemand wist waar het was, dus we gingen er van uit dat we na drie uur daar te hebben gewandeld, dat het er niet was, wèèèèh. Maaaaaar, wat ik wel heb gedaan is meegedaan aan een energiequiz (verloren) en aan zo’n elektrische bol gezeten. Na een hele uitleg gekregen te hebben, zei ik een beetje teleurgesteld: Maar ik voel niks.. En toen zei ze: Nee, dat klopt, er zit maar heel weinig elektriciteit in. Maar wij mensen zijn prima geleiders, daarom moeten we ook niet buiten zijn als het stormt. Als je nou meegaat naar deze bol, dan kan ik je statisch laden.
Ik dacht meteen: AWESOME! :D
Ik moest mijn jas, mobiel en camera op afstand zetten, en dan mijn hand op de bol zetten. Toen ze hem eenmaal aanzette, voelde ik nog steeds niks. Ze zei: Okay, je bent nu statisch geladen. Schud je hoofd eens?
Ik mijn hoofdschudden, alsof ik het ergens niet mee ben
Zij: Neee, als een echte headbanger!
Ik schudden alsof ik ervoor betaald werd. En toen hield ze me een spiegel voor, en stonden mijn haren overeind :D Awesome!
Nadat we klaar waren, stak ze nog een stukje hout in mijn zij, om de overgebleven elektronen uit me te halen, and I was free to go (:
Voor de rest hebben we pennen gesprokkeld, folders, informatie en nog een paar dingen. 

Had ik trouwens al gezegd dat ik gezonder wil leven? Ehum.

image 

NB: Ik heb dit allemaal gedeeld met mijn zusje, en ik vind dat dit wel een compensatie is voor dat vier uur rondlopen? En zondag is sabbat, rustdag:P

Bij de Max Havelaar stand kon je op de foto, alsof je op bed lag. En dan kreeg je gratis een shirt :D Toen ik naar dat nagebootste bed liep, tripte ik natuurlijk weer bijna, omdat ik niet zag dat er een opstapje was. Op IMG00036-20100919-1908Schiphol hoor je wel zeggen: Watch your step, watch your step. Maar bij een kraampje in Amsterdam, ho maar. Op het shirt staat: Ik heb een foute baan (ik ben werkloos, wat eigenlijk ook fout is ja:P), foute auto (geen rijbewijs, heel fout dus), foute broek (ik vind hem wel leuk!), foute sokken (okay, soms twee verschillende aan, maar niemand ziet het.) en foute vrienden (agreee:P), maar wel een goed shirt. *Gemaakt van Max Havelaar-gecertificeerde Fairtrade katoen.*IMG00037-20100919-1909
Hoe handig, ik heb nu meteen een nieuwe gymshirt =D En als klap op de vuurpijl, ook een nieuwe gymtas! Er zat toch al een gat in mijn oude. En hij is nog energiezuinig ook, wat wil je nog meer? Over gym gesproken, naar de sportvelden ga ik met mijn krotte verroeste fiets met één kapotte rem (da’s toch niet tegen de wet? ze hebben de boetes opgevoerd…) IMG00039-20100919-1913Maar ze kunnen me geen boete geven met de nieuwe fietslampjes die ik (gratis) heb gehad :D

 


Overal waar ik naartoe ga, is niet leuk als je niks gratis krijgt, en naar de meeste beurzen waar ik ga, zijn ALTIJD gratis pennen =D En die ontbraken deze keer ook niet:P DIMG00038-20100919-1910ie pennen met bolletjes geven licht, hoe energiezuinig! Ik ben geweldig, ik weet ze echt uit te zoeken, hehe. 

 

 

Voor de rest, zijn wij blijkbaar overgestapt naar Groenlinks :)

image   

Op het bandje staat: WIJamsterdam! Groen Werkt!

Op een gegeven moment werden we moe en gingen we richting de tram, in de hoop dat we hem snel zouden vinden. We gingen dus naar de uitgang, een brug over, en daar staat de tram. Waar wij dus ook waren uitgestapt… Ik ging helemaal stuk, we stapten uit de tram in de middag en waren twee minuten verwijderd van Amsterdam Duurzaam, maar wij liepen er met een boog omheen, en liepen in plaats van twee minuten, bijna een uur =.= Ik moet wel de meest slechte Amsterdammer zijn, ik ken mijn eigen stad niet. Maar ja, ik ben hoe dan ook een Bijlmerse, daar zal het vast aan liggen.

see you next time! x

1 opmerking:

Dankje voor je reactie :)