06 juni 2010

Bal Masqué

Met hoge verwachtingen, besloot ik naar het eindexamengala te gaan. Ik had al een hele planning gemaakt, en was eigenlijk bang dat ik het niet zou halen. Maar blijkbaar verveelden de roostermakers zich en besloten ze wiskunde A het 8e en (mijn) wiskunde B het 9e om te ruilen. Na een hevige discussie tussen de wiA leerlingen en onze wis leraar mochten de wiA peeps weg, en waren de wiB leerlingen ook een uur eerder uit =D
Ik helemaal happy, want dan had ik niet anderhalf uur om me klaar te maken, maar ook nog tijd om relaxt te eten.
Dus niet.
Heel Amsterdam besloot precies op dat tijdstop op de weg met hun auto's te staan, dus ik had net zo goed twee uur wiskunde kunnen volgen, dan was ik precies om dezelfde tijd thuis.
Of niet, want als er dan file zou zijn, zou ik pas thuis zijn als het feest halverwege was :)
Maargoed, ik kom dus thuis, val meteen aan met het eten, aangezien mijn maag net zo erg knorde als de meest besproken vulkaan van deze tijd Eyjafjallajökull (ja, ik schrijf deze naam uit de losse pols, en volgens mij is het nog goed geschreven ook, haha :D)
Na het eten ging ik op de computer om te kijken hoe laat ik de trein of bus of metro moest pakken.

Getallen op een rijtje

Het duurde 3482390482348 jaar voor hij opgestart was,
2349304903 jaar voor Internet opende
4238493849 jaar voordat www.gvb.nl en www.ns.nl eindelijk laadde
34823948394094823048 jaar tot ik eindelijk wist hoe laat ik de trein/metro/bus kon nemen
1 milinanoseconde^-3849389 toen ik me realiseerde dat ik verkeerd had gekeken en naar de andere richting moest kijken.
1/2 millinanoseconde^-4592303204 toen ik me realiseerde dat ik een #$@#$@#$ computer heb.
maar ja, dat wist ik eigenlijk al. Maar soms wordt het verduidelijkt.
1,5 minuut voordat ik van mijn broer zijn Macbook mocht lenen en de tijden wist :D

Anyway, om 6 uur had ik de hoop opgegeven en gewoon de stekker uit mijn pc getrokken, omdat hij voor de 349203390x vast liep.
Volgens mij ben ik niet goed met elektronica.
Mijn mobiel is nu al naar de klote, en ik heb hem over precies één maand twee jaar.
Mijn eerste telefoon, old school siemens A52, heeft het overleeft. Daarna had ik Sony Ericsson k750i, die wilde niet meer opladen hoe vaak ik hem ook liet repareren. En nu valt mijn Nokia 6300 om de twee seconden uit, geweldig. Misschien haal ik wel een BB.
Ik had gepland: 6 uur douchen tot maximaal 18.20, omkleden t/m max. 18.35, metro naar Diemen-Zuid om 18.44, aankomst DZ 18.46, trein van 18.58, Weesp 19.05
Als je je afvraagt, waarom ga je inshemelsnaam eerst naar Diemen Zuid met de metro, terwijl je zo wat recht tegen over je huis een treinstation hebt.
Nou, my love, dat is 20 cent goedkoper. Ik weet ik ben gierig:P
Ik ben dus tralalala aan het douchen, met mijn wekker ernaast die om stipt 18.20 af zou gaan, signaal voor kraan uit. Het is 18.15 als mijn mobiel afgaat. Ik denk: Hah? Zo snel?
Ik pak mijnmobiel, blijkt het mijn ma te zijn die belt:
Kun je a.u.b. naar het metro station komen? Ik heb zoveel boodschappen, dit kan ik niet dragen.
Ik: Maar ik ben aan het douchen!
Moeders: Asjeblieft.
Ik: #$%@$%@#$ okay.
Meteen kraan uit, zwerverskleding aan, karretje mee en met 3432905940 m/s naar het metro station. Je zag al die mensen classy gekleed, maar het kon me geen moer schelen dat ik een hoogwater korte broek had [ja, dat bestaat] en een flowerpower vest, want ik was chagrijnig aangezien ik dus te laat zou komen.
En dat rook ik, aangezien het half 7 was toen ik op het metro station was, en 5 over half toen ik thuis was. Ik snel snel aankleden, make-upen [mijn manier van opmaken is body insmeren, vaseline op de lippen, mascara en poging tot oogpotlood aanbrengen]
Ik brul: MAAAAAAAAAAAAAAA! om te vragen of ik er een beetje normaal uit zie, maar ze was hem allang gepeerd om bij de buurtsuper nog wat te halen.
Mijn lieftallige broer komt en zegt: Ze is er niet, maar je ziet er goed uit (hoe wist hij dat ik dat zou vragen?)
Ik: Weet je hoe laat de trein na die van 56 vertrekt?
Hij: 11 over (hij weet echt alle tijden uit zijn hoofd:P)
Dus ik snel snel alles meenemen, en op weg naar het treinstation. Ik liep best snel, en het was f-ing warm, dus ik kwam helemaal bezweet aan. Is er zo'n gast die naar me roept: Sneller, sneller, sneller, anders mis je hem, haha.
Ik vernietigende blik, maar loop door.
Hij draait zich om en zegt: Hey, heb je haast ofzo? Herken je me niet?
Ik draai me om, kijk hem aan en denk: wtf, wie is dat?
En tot op de dag van vandaag (al is het maar twee dagen geleden) weet ik nog steeds niet wie die gast is. Het zal wel.
Ik was heel ongeduldig op de trein aan het wachten, komt hij eindelijk (één minuut te vroeg, jeej) en ik kom eindelijk aan in Weesp, en ga als een razende roeland naar JI's huis. Ik had haar nog 86x gebeld, omdat ik nooit wist welke doorgang ik moest nemen, de tweede, derde of laatste:P Maar ja, ze nam niet op. Maakt niet uit, ik vond het, ging haar huis binnen en zag haar awesome kamer. Zo'n 3x groter dan de mijne, en ik deel mijn kamer nog met mijn zusje. Als we zouden ruilen, weet ik zeker dat ik en mijn zusje beide een queensize bed erin kwijt zouden kunnen, en nog ruimte hebben om salto's te maken, desnoods over het bed op de balkon:P (exaggerate, exaggerate).
Na onze maskers in ontvangst te hebben genomen, pakte NG de Jillz uit haar tas, zodat we eindelijk konden proeven of ze lekker waren. En ja hoor, enige alcoholische drankje die ik tot nu toe helemaal heb gedronken en wel lekker vond :P
NG: Wow, drink ik zo snel of drinken jullie langzaam?
JI: Jij drinkt snel
Ik: Eeeh.. (A)
MA: Zij is nog sneller xD
En na de Jillz was het tijd voor een wedstrijdje wie kon het hardst boeren xD
Wie heeft gewonnen, ik, JI, NG of MA?
Anyway, het werd tijd om naar school te gaan. Ik kreeg een leenfiets, met MA achterop. NG waarschuwde haar voor mijn rijkunsten, maar ik kan HEEL GOED fietsen! Alleen een beetje gevaarlijk :P Maar dat is alleen als ik zonder handen probeer te fietsen, ga slalommen of niet op let en per ongeluk naar links of rechts wijk. Een interessante ervaring, vooral met iemand achterop xD Dan wil ik wel eens perongeluk de sloot in rijden (is een grap, is een grap). Maar ja, het was voor mij ook niet zo'n pretje om MA achterop te nemen hoor. Vooral omdat haar roosbadge van haar jurk afviel, ze hem moest vast houden en mij een slagaderlijke bloeding bezorgde door met de veiligheidsspeld in mijn zij prikte en we de slappe lach kregen. Die crazy ride lag dus niet aan mij.
Terwijl we aan het fietsen waren, keken mensen of heel raar of glimlachend naar ons. Eerst dacht ik: wat kijkt iedereen?
en toen snapte ik het: meisjes + gala kleding + maskers op + op een fiets= o my goodness xD However, we stapten uit bij de AH, ik wist niet waarom, ik dacht we gaan naar de glasbak, maar we liepen van daar uit naar school, like SATC. Ik hield de fietssleutel, omdat het niet in JI's tasje paste.
En toen..
was het moment daar
zonder grap, de GE-WEL-DIG-STE entree van allemaal.
Nog beter dan die ene Hummerlimo van vorig jaar waar grofweg 36 meisjes uit kwamen.
Een classy auto, meteen aanhangwagen met daarop een boot xD
Hoe verzinnen ze het, dat was echt GENIAAL & MEESTERLIJK!
Alle mensen die daarna kwamen vielen daardoor een beetje tegen.
Behalve die mensen op de step:P
Wij (toekomstige v6) makten nu dus al plannen hoe wij volgend jaar komen.
Dit zijn onze plannen:
  • Helikopter, boven de school blijven vliegen en naar buiten klimmen/springen/vliegen?
  • Eenwieler en jonglerend, we hebben nog een jaar om het te leren :D
  • Lambourghini met deuren die omhoog open gaat, met rookwolken en disco spotlights met knallende muziek van JB (dat mag vast niet van JI, dus een andere muzikant:P)
  • Vrachtwagen, heel classy, tussen de vee dieren :D
Suggesties zijn altijd welkom  :)
Voor de rest was het wel een leuk feest. Er was gratis ijs <3 Straciatella, aaaaaah :D
Eerst hingen we buiten, toen even binnen, toen weer buiten, toen terug naar binnen, foto's maken en weer naar buiten etc. Op een gegeven moment werd er binnen ook muziek gedraaid, en wij (ik, JB, CK, HZ) gingen als echte trendsetters de lege dansvloer op om als mongolen te dansen op de muziek, hehe xD Later volgde de rest ook, bang.
Iemand moet als eerste gaan, en tsja, dat moet wel de schrijfster van deze geweldige blog zijn!
Alleen die rock 'n roll workshop was een failure. Ik ging samen met CK dat proberen na te doen en het was MOEILIJK! Ik ben dus geen rock 'n roll danser :)

Ik zal binnenkort, als ik de foto's van het feest heb, ze erop zetten, dus als je ze wilt zien, lees dan deze post terug over some few days.
Omdat JB's ma ons zou brengen, moesten we voor 12 uur vertrekken, anders zou ze weg rijden zonder ons:P Jammer, want ik wilde wat langer blijven, misschien dat de muziek dan wat leuker zou worden. Ik vond het wel een beetje eentonig, maar dat weerhield ons niet om helemaal los te gaan als idioten.

Als je dit verhaal leest, denk je dat niet: Ben je niet wat vergeten? Idioot.

Zo nee, dan dacht je waarschijnlijk dat het óf niet boeiend genoeg was om het op te schrijven, of heb je niet opgelet. SHAME! Lees het maar opnieuw, en kijk wat ik ben vergeten:P

----------------------------------------------
Toen ik eenmaal richting huis ging, ik liep nog een stukje met CK mee, gingen mijn gedachten zo:

Ik ben bijna thuis, wacht, even mijn sleutels pakken.
Sleutels.
Fietssleutels.
JI's fiets.
SHIT!
Shit, shit, shit, shit, shiiiiiiiiiit!
Ik heb haar fietssleutels nog O.o Hoe the hel komen ze nu thuis?!
Het was nog geen half 1, dus ze hadden hun spullen nog niet, dus bellen was tevergeefs. Dus had ik haar maar gesmsd en hoopte dat ze de rit naar huis hadden overleefd.
En dat was ook zo :D Gelukkig. Alleen ik vergeet deze shizzle. En ik zou het sowieso niet die dag gebracht kunnen hebben, want het OV kapt na middernacht.
De dag erna, tripte mijn mobiel dus kon ik haar niet eens bereiken, dus moest ik, eenmaal thuisgekomen van bijles, de old school mobiel van mijn ouders pakken en sim kaart omwisselen. Het was een drama om JI te bellen, want  het ging als volgt:
Ik bel, voicemail
Ik bel, zij belt tegelijkertijd, ik annuleer gesprek 1, neem op, zij hangt op
Ik bel weer, voicemail
Nog een keer bellen, voicemail.
Zij belt: EINDELIJK!
En gelukkig had ze een reserve sleutel dus hoefde ik niet te komen :D Dus kon ik mijn kast opruimen, wat nodig was.
Hoe ik wist dat het nodig was? Een paar dagen geleden zag mijn zusje een gigantische spinnenweb bij mijn en haar kastdeur hing. Ik stond er toen niet bij stil dat er natuurlijk ook een spin bij hoorde. Ik had alles eruit gehaald en heb alles gevouwen, ging het laatste beetje halen, opeens zag ik een spin van 10 bij 17 vierkante meter O.o
Okay, het was een kleintje en ik vond het zielig om hem dood te maken dus heb ik hem dmv een papiertje en een beker van het balkon gegooid :D
Tadaaaz. Op de foto mijn zooi :D

Okay, en dan ga ik nu huiswerken. I promise, Barcelona day 4 komt eraan :P

see ya next time! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)