28 juni 2010

Barcelona day 4

Vanwege computerproblemen ben ik niet in staat geweest alle filmpjes op mijn blog te zetten. Maar no worries, ik dacht, ik stuur dit alvast, en als ik de filmpjes erop heb, geef ik wel een gil.

Onze laatste 24uursdag in Barcelona. Jammer maar waar.
In de ochtend deden we een fietstocht. Ik had eerst eigenlijk geen flauw idee waar we naar toe gingen, ik volgde de meute gewoon. Op een gegeven moment kwamen we aan bij op een plein, waar veel politie was, ik weet nog steeds wat er aan de hand was. Een ceremonie of iets dergelijks? Het zal wel. Voor het geval je nieuwsgierig bent, google barcelona 22 april 2010 ofzo:P Uiteindelijk kwamen we aan bij...
Ik ben de naam kwijt. Ik wil Marcs Bike Shop zeggen, maar dat is een fietsenwinkel in amsterdam:P Volgens mij was het Fat Bike Tire Tours. Wij kregen een Zuid-Afrikaanse jongen, genaamd Steve die ons alvast voorbereidde dat hij zou gaan vertellen over Barcelona en waarschijnlijk (ik citeer) crappy jokes gaat maken, hehe xD And then we're supposed to laugh, fyi.
En tsja, ik denk altijd aan mijn trouwe blog lezers, dus ik gebruikte mijn geheime wapen om jullie onze geweldige ride te laten zien.
Ik heb dus een paar stukken van de rit gefilmd, awesome.
Nou, ik had het gevoel dat we op safari waren op een racebaan, we crossten over fietspad, de stoep, de autowegen, alsof het verkeer voor de lol bestond en de stoplichten kerstversiering was. In April ja:P Tijdens onze wild ride kwamen we vele interessante mensen tegen.
Had ik al gezegd dat spanjaarden koelbloedig zijn? We kwamen uit zo'n steegje en ik zie zo'n oude man voor me aan komen lopen. Ik denk, die gaat wel opzij.
Dus niet.
Die gast bleef gewoon rechtdoor lopen, dus moest ik remmen en eindigde ik met mijn wiel tussen zijn benen. En natuurlijk op het moment waarop mijn camera uit stond. Hoe kan het anders (:
Ook waren we zo aan het fietsen, ik filmend, misschien staat het op tape, en toen leek het alsof een man me wilde slaan met zijn stok O.o
& last but not least, ik moet geen wielrenner worden. Ik ging best wel sloem, omdat ik me probeerde te manoeuvreren door de menigte heen. En toen kwam:
De Heuvel.
Op 1/8e deel haakte ik af, anders zou ik gezellig terugrollen naar die man met die stok. En als ik me niet vergis, staat dit ook op film, shame. We zagen by the way ook een heleboel nasty dingen. Eerst fietsen we naar een nieuwe spot. Op het filmpje zie je waarschijnlijk het beeld trillen, maar dat ligt niet aan mijn gorillapod met camera, maar aan de turbelentie op mijn fiets, dat kan de beste blogger overkomen. En dan vooral ik, haha. We kwamen bij een soort gebouw aan, waar we veel bijzondere dingen aantroffen, zoals ik al eerder noemde.
Bijvoorbeeld, iemand had in een zak zijn behoefte gedaan, in een hoek gesmeten en de zak wat open gegaan =D
En ook een meeuw die trek had in een beetje duif. Ja mensen, ik heb alles op film :)


En we zagen ook een héél schattig katje die gewoon ergens zat te chillen, omdat hij zin had, haha:P
Misschien vraag je je af, hoe the hell hebben jullie al die shit kunnen zien? O.o Nou ja, er zijn een paar idiote waaghalzen die natuurlijk het gebouw op klommen. Via de trap, gewaagd he? Alleen de best doen het natuurlijk, en alleen de beste schreeuwen om aandacht dat iemand een foto van ons moest maken, en hier is hij dan, onze gewaagde foto, niemand durfde op die plek te staan, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ongeveer een meter ernaast een zak met poep lag. Als je aan het eten bent, lees dit niet. Eigenlijk was het echt van dat waterige spuitpoep, wat misschien zelfs diaree was ofzo. Gelukkig heb ik zoomfunctie op mijn Casio (L)





Op een gegeven moment kwamen we bij het strand en FH en ik besloten een beetje retro en funky te gaan fietsen, dus fietsen op low-rider style. Wat men belachelijk vond:P Het zat ook niet zo geweldig, maar het was wel geinig. Toen we eenmaal op het strand kwamen, zowat stervend van de honger, besloten we naar De Spar te gaan. Ja, ja, zonder grap, het loopt er over van de Sparren daar. Als ik me niet vergis waren er een stuk of drie. Als er iets is wat ik haat als ex-cassière, is het als mensen met 50 euro biljetten één klein dingetje van één nog wat kopen. Ik betaalde twee dingen met 20 euro (A) Dat was een noodgeval, omdat we op reis zijn :P FH kocht van die ringchocolade dingen van 1.60 ofzo. Die gast achter de kassa dacht echt: NEEEE! O.o Dit ga ik echt niet kunnen wisselen, dan is alles op!
Ik wilde al gaan aanbieden om het kleiner te geven, toen die gast dacht: Zucht, het moet dan maar. Hij geeft allemaal briefjes van 5 aan FH. Eenmaal buiten telt FH het geld na, want hij had in de winkel ook mee geteld en het klopte niet. Blijkt hij 5 euro teveel te hebben gekregen.. Jaloeeeers, nou ja. Toen gingen we maar op het bankje van onze pauze zitten genieten. Ik moest daarna heel erg naar het toilet, en gelukkig was ons hotel dichtbij, dus ik ging NG en BE naar het hotel, en ik zie dat onze sleutel weg was en dat onze deur open was.
Mijn eerste gedachte: O my goodness, straks ik rolstoeljongen aan het douchen O.o
Dus ik duw langzaam de deur open, opeens zie ik iets bewegen, serieus mijn hart zat zowat bij mij knieën (lees: drastische hartverzakking, het was me bijna fataal. of niet:P) Tot het lampje begon te branden: Hey, rolstoeljongen kan toch niet staan?
Ik zie twee mensen staan en ik denk: Wtf doen jullie hier? Maar het bleken de schoonmakers te zijn, die blijkbaar elke dag onze kamers opruimen, vandaar dat KH's baddoek op een avond opeens mysterieus verdween..
En we hebben hem nooit meer terug gezien, sinds die nacht...
Die schoonmakers keken me vreemd aan en ik ging maar naar het toilet op de gang, waar ik op de laatste BCN dag een bloedhekel aan had gekregen, maar dat lees je wel in Barcelona day 5, die binnenkort (ehum xD) zal verschijnen:P
Na 3534 uur was BE nog niet terug, dus gingen NG en ik hem roepen, tot we dachten dat hij misschien al weg was. Maar waarschijnlijk zat hij met de donderdagochtend krant op het toilet ofzo, zo gefocust te lezen [spaanse krant dus] dat hij ons niet hoorde. Op een gegeven moment kwam hij wel en gingen we terug naar onze fietsen =D We vervolgden onze ride terug naar Fat City Bike Tours ofzoiets dergelijks en kregen toen een keuze: Je neemt een pauze voor zoveel uur en gaat dan zelf naar de Sagrada Familia, of je neemt een pauze en gaat samen met ons naar de Sagrada Familia.
Wij begonnen met een grote groep te lopen, tot FH besloot naar een winkeltje te gaan waar hij leuke hoedjes had gezien.


NB: Als u de moeder/vader/broer of andere gerelateerd lid van FH bent, gelieve dit niet lezen.


De chickies hadden geen zin om BCN door te cruisen op jacht naar hoeden, dus gingen uiteindelijk ik, NG en FH, op zoek naar dat winkeltje. Het duurde wel een tijdje, maar vanwege de geweldige kaart die we hadden en het geweldige geheugen van FH en NG vonden we het winkeltje. FH was helemaal happy, stormde naar binnen en zag hét hoedje. Hij pakte het, zette hem op en was in love. Die verkoper zat ons echt zo aan te kijken en het leek alsof hij verstond wat we zeiden, tot FH ging betalen.


Warning: If you are the mother/father/brother or any kind of related specie from FH, please skip this part.
Dat hoedje koste 35 euro


Nu mag het weer gelezen worden:P
En opeens begint die gast Nederlands te praten, de bitch :O Hij wist de hele tijd al dat we NL waren, luisterde ons hele gesprek af, tss. De brutaliteit.
Na de hoedjes tocht besloot ik om op souvenirtocht te gaan, en sloeg een paar dingen in :) Toen verzamelden we ons bij het stadshuis ofzoiets en gingen we naar op weg naar de Sagrada. Ik kwam trouwens ook een GI-GAN-TI-SCHE croissant tegen O.o En met groot bedoel ik écht groot, zonder overdrijven.
Zo groot dus, ongeveer mijn linkerdij (of rechterdij). Daarna gingen we naar de Sagrada Familia, na 67 km te hebben gelopen en een metro ritje kwamen we aan bij de Sagrada Familia, en eigenlijk vond ik hem (sorry mevrouw P) niet zo interesting. Het was wel mooi al die beelden enz. maar in het geheel vond ik het niet zo (a). En het was gewoon een kerk, er was geen moer te doen. Dus gingen we maar weer rebels doen en deze regel overtreden ->
Aangezien ik geen spaans kan, snapte ik het bordje niet =D We waren ook met de lift omhoog gegaan (dat kostte twee hele euro's én een halve!), maar dat was ook niet zo spectaculair. Het was vooral: DRILBOOR, PAAL, DRILBOOR, HAMER, CHAGRIJNIGE BOUWVAKKER, BUIS, DRILBOOR, LEUKE UITZICHT, PAD LOOPT DOOD.
En daarna mocht je 34823948294389238492584534973458937458934785 treden naar beneden lopen :) (niet overdreven) Het was minder erg dan de Dom, daar moest men heen en terug op dezelfde trap:P Toen was het grappig om mijn Evil Laugh ringtone af te laten gaan, mensen dachten echt: What the fuck, ik wil hier wééééééég! :(
I'm evil, I know:P Als je bij de Dom zou vallen zou je of een domino effect hebben, of aan een voorbijganger blijven haken. Als je in de Sagrada zou vallen, zou je rollen en rollen en rollen en rollen en botsen en rollen. Nu snap ik waarom je 2.50 moet betalen, zodat als je boven bent en je niet meer naar beneden durft, je in ieder geval voor één nacht overnachting vooruit hebt betaald. Én als je met de lift omhoog gaat, denk je dat naar beneden een makkie is. Dus niet :)
Na de Sagrada zag ik iets waar ik gewoon een foto van moest maken. Iets van die tekst sprak me aan. Let niet op die chillers op de foto's. Omdat mijn maag net klonk als Eyjäfjallajökull (heb ik het goed geschreven?:P) en mijn maag niet de enige was, mochten we zelf beslissen waar we gingen eten. Wij besloten om bij Plaça de Reail te gaan eten, en check deze foto, begin je niet al te kwijlen? :D Ik wel, en ik ben degene die het al gegeten heb. Ik zou hem wel iets kleiner kunnen maken, maar dat verpest het effect.



Om het nog iets luxer te maken, kregen we ook een luxe drankje, mét citroen! Wat een service in Barcelona, Spanje :) Ik heb wel lekker gegeten hoor =D Trouwens, voor de niet zo scherpe mensen, ik heb een vraagteken van ketchup gemaakt op mijn eten =D En daar, dat héle kleine vlekje groengelige saus, was mosterd, en niet zo lekker:P
Nadat we ons buikje vol hadden gegeten, gingen we terug naar het hotel en was het plan, na de chaos van dinsdagavond(?) om met z'n allen uit te gaan naar Maremagnum. Nu hadden ik en mijn entourage als 3 jaar afgesproken dat we een keer een maskeravond zouden houden, en aangezien het onze laatste avond was, moest dit hem worden, dus gingen we niet mee, jammer maar helaas. Ik zal de masker foto's maar niet plaatsen op mijn blog, anders wordt ik gevild, gelyncht etc. Maar het was echt HI-LA-RISCH! xD
Vooral omdat we ook wat drinken mee hadden genomen, and I kicked ass met mijn Girlz make the rulez shirt :) We hadden dus een paar flessen rosé, en Baileys en hadden maskers op, dan allemaal samen bij elkaar was HEEL GEZELLIG! We zaten tot 2 uur in de nacht te kletsen enz. en we deden ook Truth or Dare, omdat bij Doen, durven of de waarheid, durven helemaal nergens op sloeg:P De opdrachten en vragen sloegen nergens op xD (drink een beker rosé achter elkaar op ofzo) En toen kwam mijn opdracht:P
Ik had een peel-off masker, heel eng dus, het was alsof mijn huid los liet op een gegeven moment. Er zijn hele enge foto's van, maar die mogen niet gepubliceerd worden ivm privacyrechten :) Ik ging dus naar buiten bij de receptie waar een man zat, met dat masker dus.
ik zeg: Hello, I'm beautiful =D
Hij: O my, is that your skin? O.o Seriously?
Ik: Yes, it's my skin
(NG en MA ondertussen alles aan het filmen xD)
Hij: Hah? How do you do that?
Ik: It happens every thursday
(De rest komt niet meer bij van het lachen)
Opeens wordt er op de deur geklopt, en die receptionist gaat naar buiten en komt naar binnen met niemand minder dan onze befaamde rolstoeljongen =D
Als ik niet zo'n sterke blaas had, zou ik het serieus in mijn broek hebben gedaan.
Ondertussen was die receptionist nog steeds zo verbaasd als de tering, en vroeg zich af welk middeltje ik voor mijn huid gebruikte xD Dus gaven wij hem een leeg pak Peel-Off masker xD Hilarisch.
Rolstoeljongen (we hadden zijn naam moeten vragen $%#$%@#@%@) zat ondertussen daar in zijn rolstoel en de receptionist vertelde hem alles in het Italiaans. Op een gegeven moment begon hij tegen me te praten en vroeg hij hoe oud we waren. Ik zeg dus: I'm 16 and they are all 17. Toen wilde hij zijn mobieltje pakken dus ik dacht: O my goodness hij me toch niet om mijn nummer vragen of een foto maken? O.o Ondertussen had NG al heel sneaky een foto van hem gemaakt xD Die staat volgens mij al ergens op mijn blog, Barcelona Day.. Okay, toch niet. Hier komt hij dan:P
Dus ik dacht, ik peer em en stikte zowat van het lachen toen we weer terug naar binnen gingen. Ondertussen begonnen KH en MA meer te drinken en bleven maar volhouden dat ze niet dronken waren (dat was ook niet zo, maar ik vond het geinig om dat vol te houden. ze waren aangeschoten xD) KH was he-le-maal trots dat ze in een rechte lijn kon lopen, al geing ze helemaal stuk om dingen die niet eens grappig waren.
Par example: Okay, ik heb nog twee maskers, welke wil je? Wacht, ik heb Dode Zee al gehad, neem jij die maar. AAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAH X""""""D
Zo ging het dus:P
MA ging ook helemaal stuk om alles xD Ik ging ook stuk om alles, maar ik lach altijd, dus dat telt niet mee. Ik had nauwelijks wat gedronken want ik vond het niet lekker:P Op een gegeven moment kwamen onze klasgenoten terug, en wij zaten echt zo van: ZE ZIJN DRONKEN xD JI sliep gewoon door alles heen, als ik me niet vergis. Op een gegeven moment klommen ZW, NV en SR over de bedden en kasten heen naar onze kamer (niet zo moeilijk met een halve meter ruimte tussen de kamers) en wat maakten we een lawaai xD Die receptionist kwam naar binnen gestormd nét nadat SR van het bed afgeklommen was, anders waren we echt dood xD
Hij: Why do you make so much noise? Hey you, do you belong in this room? No, go? You? Where's your bed? You, you? Please go back to your own room.
En MA zat echt zo van: Oh, jullie zijn gekomen om mij uit te lachen? Dat vind ik niet leuk hoor.

Dit moeten we echt vaker doen xD In Parijs maken we er gewoon ook weer een zooitje van xD

Dit was onze laatste nacht in BCN! Barcelona day 5 volgt nog :)

ps. Ik zie net opeens deze foto. Volgens mij wilt NG gewoon dat we geget worden, hoe duidelijk kun je deze foto maken! (zie rechtsboven)

1 opmerking:

  1. Whahahahaha xD Van mij mag je er best maskerfoto's opzetten hoor xD We zijn toch onherkenbaar? =D

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)