10 juni 2010

Reactie WK on the screen

Ik was in shock toen ik deze reactie las. Mijn eerste gedachte was, o no you didn't. you're going down, baby.


"Ja afvragen of anderen nou echt zo dom zijn, klagen dat iemand onaceptabel met één 'c' schrijft en dan zelf een artikel publiceren dat wemelt van de spelfouten... Volgens mij ben je zelf dom."



Ha, meneer of mevrouw probeert mij te dissen, terwijl diegene niet eens de guts heeft om zijn eigen naam te schrijven. Het ziet er naar uit dat jij óf degene bent die de school spamt, of het net zo graag zou willen/gaat doen.
Maar fyi, dit is een blog een geen zakelijke brief om iemand te overtuigen, dus ik blijf lekker schrijven hoe ik wil. Ik schrijf lappen tekst, wat al veel werk kost, publiceer ze, men begrijpt ze en ik krijg leuke reacties. Ik ga ze dus echt niet 36 keer controleren om te kijken of er fouten in zitten.
Als er staat:
Lopen gaan supermarkt vogel vliegden hooft, grapig.
Dan zou ik je helemaal begrijpen, maar deze reactie is ronduit belachelijk. Ik heb 164 e-mails met belachelijke argumenten waarmee ze proberen de rector te overtuigen om met z'n allen voetbal te gaan kijken. Daar zou je een spelfoutloze, grammaticaal correcte brief verwachten, niet van iemand die wekelijks op een blog iets post.
Maar ja, als het je echt hindert, zal ik dit bericht even in ABN schrijven, op verzoek van de heer of mevrouw Anoniem. By the way, ooit gehoord van persoonlijke voornaamwoorden in een zin? Ik zal er maar niets van zeggen en ervan uitgaan dat het een typfout is, want ja, dit is een reactie op een blogbericht en geen betoog/beschouwing etc :)

Op verzoek van de heer of mevrouw Anoniem [dit bericht is overigens niet beledigend bedoeld, aangezien ik die reactie ook niet beledigend opvat. of wel?]

Amsterdam, 10 juni 2010
Betreft: Reactie op bericht WK on the screen


Geachte heer/mevrouw Anoniem,
Ik schrijf u dit naar aanleiding van uw reactie op het bericht, gisteravond geplaatst op de weblog “Just livin' my life”. Ik zou graag willen reageren op uw argumenten en mening.

Ten eerste, mijn oprechte excuses over het feit dat ik mensen dom heb genoemd. Het is niet meer dan vervelend als iemand je als dom beschouwt, maar men moet begrijpen dat dom niet altijd beledigend bedoeld is. In feite betekent dom: 1 met weinig verstand 2 van weinig verstand getuigend: zich van de(n) ~me houden doen alsof men niets weet. Ik neem aan dat als men weet hoe een computer werkt, de desbetreffende persoon geen IQ van 56 neemt. Met dom bedoel ik namelijk dat er niet goed nagedacht werd. Ik bied u nog een keer mijn oprechte excuses als u het verkeerd heeft geïnterpreteerd. Ik neem wel aan dat als u 164 e-mails in uw postvak heeft, die geen toegevoegde waarde heeft, dat u wel even gaat twijfelen aan de intelligentie van bepaalde mensen op dat moment, aangezien er niks mee bereikt wordt.

Ten tweede, dit is een weblog waar ik mijn gedachten, belevenissen etc. deel. Het is dan niet meer dan normaal dat ik mijn berichten schrijf op de manier waarop ik het beleef. Als ik mijn berichten schrijf in het ABN, zou het een stuk minder interessant worden, vandaar dat ik het op schrijf op de manier waarop ik  denk. Ik vind niet dat ik beoordeeld op mijn schrijfwijze kan worden, omdat dit geen zakelijke, belangrijke en cruciale berichten zijn, maar belevenissen van een 16-jarige middelbare scholier. Het feit dat ik als dom wordt beschuldigd, is dan ook ronduit belachelijk.

Als laatste wil ik nog even melden dat ik het vreemd vind dat ik beledigd wordt door iemand die zich niet eens publiek durft te maken. Ik beschouw dit dus als een persoon die achter de computer zijn gezicht verbergt en mij wilt beledigen zonder aangevallen te worden, aangezien ik toch niet weet wie het is. Zoals het ook wel in de volksmond wordt gezegd, vind ik u nogal een watje. Als je echt commentaar op me hebt, moet je natuurlijk ook de ballen hebben om aan te tonen wie u werkelijk bent. Het is ronduit zielig om iemand online te beledigen, terwijl je waarschijnlijk zielig alleen achter uw computer zit, zonder vrienden. Ik wil alleen nog even melden dat ik in dit bericht mijn mening over uw reactie heb verwerkt en hoop dat deze schrijfwijze u meer pleziert.


Met vriendelijke groet,
De schrijfster van deze blog.

NB: Dan zitten er maar fouten in, as if I f-ing care. Het gaat erom dat men het leuk vindt.
Over en uit.
 
ps. zojuist nog 7 mails binnen gehad :)

2 opmerkingen:

  1. Whahahahah xD Goed zo xD
    Alleen zou meneer S. teleurgesteld zijn:
    Ik vind niet dat ik beoordeelt op mijn schrijfwijze kan worden.
    Het is beoordeeld (A)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was that really neccessary?:P
    By the way, er staat nergens beoordeelt (a)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)