16 augustus 2010

Canada (verblijf)

Ik zal maar niet zeggen dat deze vakantie de allergeweldigstesuperduper ooit was. Het was wel leuk, maar geef toe. Als je zolang op vakantie gaat, zijn er momenten waarop er geen moer te doen is. Als je een maand op vakantie gaat, doe je niet elke iets, dat is vanzelfsprekend. De eerste week bijvoorbeeld had ik last van een gigantische jetlag. Ik dacht altijd: Jetlag, nonsense. Ik blijf gewoon 6 uur langer op en dan ben ik helemaal in mijn ritme.
Dus niet. Ik ging 10 uur (lokale tijd, dus in NL 4 uur ‘s nachts) naar bed. Ik werd om half 8 wakker (in NL, half 3 ‘s middags), dus eigenlijk ben ik laat naar bed gegaan en “laat” wakker geworden, maar toch 11 uur geslapen. En zo ging het de hele week, wij staan belachelijk vroeg op, terwijl het alle Canadezen in het huis nog sliepen.
In het vliegtuig las ik een boek Mzzlmeiden naar Hollywood. Daarin bleven ze maar praten dat alles zo groot was in Amerika, maar dat kon ik me niet voorstellen. Tot ik daar kwam, en ja, alles is groot. Als je me niet gelooft, ik heb een paar foto’s gemaakt.CIMG2924

 

 

 

 

Een hele grote vis

CIMG2961 

Een heel groot gebouw, maar ja. Als je dit al groot vind..CIMG2967

… kan het nog altijd groter. Het paste nauwelijks op mijn camera :P

CIMG2983cn

Maar dan is er natuurlijk altijd weer iets wat dat allemaal moet overtreffen, namelijk Canada’s National Tower, de CN Tower in Toronto.

Misschien vraag je je nu af: Okay, de gebouwen zijn groot en er is heel toevallig een grote vis. What else?
Well, there’s more!

CIMG3240

De praalwagens zijn groot, tijdens het Caribana festival in Toronto, die is er jaarlijks.

 

 

CIMG3298

 

Voor een kleine kindermeal, 16 stukjes kip (het was wel lekker:P maar er was meer vlees dan rijst.)

 

 

chin

Zelfs de straatnamen zijn belachelijk lang. Ik heb deze foto gemaakt tijdens de auto rit, dus hij is een beetje donker. Als je flits, krijg je de weerspiegel van de autoruit =D Als je het niet kunt lezen: Chinguacousy.
Zeg dat maar eerst 5 keer achter elkaar (nadat je hebt geleerd hoe het uitgesproken moet worden. Ik zei de hele maand: Tjinguwakoezie, maar blijkbaar is het Tjinguhkoezie. En de guh moet je uitspreken als of het niet uitgesproken mag worden, dus heel snel. 

piz

 

 

Zie deze pizza. Vergelijk het met de lengte van de stoelleuning van de keukenstoel. Je ziet dat ongeveer de helft van de pizza bijna net zo lang is als 7/8e deel van de stoelleuning. Imagine how big it is than!
Omdat hij zo groot was, moest iedereen ervan eten. Ik had vier stukjes en tijdens mijn derde stukje zei mijn tante: Kom, eet nog twee stukjes erbij? =D  Ik neem er nog twee bij, maar toen ik de eerste vier op had, ontplofte ik bijna. En dan te bedenken dat ik tijdens mijn vakantie in Ghana in 2006 anderhalve pizza op kon (mijn eigen en mijn zusje die die van haar niet op kreeg:P)

corn

De blauwe is die mijn moeder altijd koopt en de gele is de Family Size pak cornflakes die we daar aten. En jullie kennen die Kellogg's pakken die gigantische bij ons in de schappen. Stel je voor dat je die daar koopt o.O

huiz

En dan ook nog de huizen. Niet waar ik verbleef, ik vond het een beetje lullig om die te posten. Dus heb ik maar van onbekende mensen hun huis gefotografeerd =D

Wij verbleven ook in een vrij groot huis, 6 slaapkamers, 4 badkamers, twee verdiepingen, supergrote huiskamer, boven nog een huiskamer voor de kids om te chillen, nog een basement waar ook mensen wonen, een voor en een achtertuin. Beneden wordt het verhuurd aan studenten. Om bij hun te komen, moet je via een deur vijf treden naar beneden en dan sta je ervoor. Als je dan weer vijf treden omhoog gaat en weer een deur opent ga je naar de garage. Die ruimte met die trappen, daar staan ook wasmachines. Ik wilde zo naar de wasmachine gaan, opeens vliegt een deur open en staat iemand voor me. Ik schrok me de *** en bleef eerst twee seconden zo staan O_o. Daarna zei hij: Oh, sorry I scared you.
Enige wat ik kon uitbrengen was: O, no problem.
In het huis moest ik wel slapen naast mijn zusje. Dat was wel een beetje vervelend. Aan de ene kant was het wel gezellig. Aan de andere kant, het was een grote eenpersoonsbed, dus ik zei steeds: Dit is mijn zone, dit is de jouwe. HEY, ga weg van mijn zone! etc.
We hebben gepuft, elkaar geduwd, soms een voet bij iemands gezicht en mijn zusje heeft één keer mijn gezicht gekrabd (in haar slaap). En we hadden ook een pact: Als je twee kussens hebt, krijgt de ander de één kussen en een deken. Ik sliep de tweede nacht aan de kant waar de muur is en mijn zusje aan de kant van de grond. Midden in de nacht hoor ik opeens keihard BOEM, en lag mijn zusje op de grond =.= Sindsdien heb ik nog maar één halve nacht aan de muurkant geslapen.
Het vervelende aan de vakantie was dat we echt 86 keer op bezoek zijn geweest bij familie die ik bijna allemaal heb ontmoet voor mijn vierde levensjaar. En sommige helemaal niet, die hebben alleen mijn broer ontmoet. Dus mijn moeder en tante lopen gezellig twee uur te kletsen, en wij zitten daar maar een soort van te niksen.

Voor der rest was er nog iets schandaligs gebeurd. Naast onze kamer is er een badkamer en toilet (NB: Kraanwater stinkt in Canada, naar chloor bweeuh.) De toiletten in Canada hebben een kleine gaten en ik ben iemand die grote boodschappen achterlaat. En toen zat het toilet verstopt. Twee keer. De eerste keer heb ik 458345 keer doorgespoeld en ging het niet weg. Op een gegeven moment was er alleen toiletpapier over. Ik heb een hekel aan plonswc’s dus ik doe eerst toiletpapier erin als ik weet dat ik daar druk bezig zal zijn, I know, awkward (a).
Ik heb gepompt alsof ik ervoor betaald werd en alle toiletpapier eruit gehaald en in de vuilnisbak gegooid, die toen nat was en daarna doorgespoeld. Uiteindelijk ging het weg en ging ik naar boven. Toen dacht ik: Stel iemand gaat naar dat toilet? Dus ging ik weer terug, alle toiletpapier er weer in gegooid en doorgespoeld. Daarna had ik boven weer verstopt (niet dezelfde dag) en toen moest mijn oom erbij geroepen worden om te pompen. Ik heb serieus eerst een uur bij het toilet gezeten, in de hoop dat het weg zou gaan, toen weer doorgespoeld en liep het bijna over =.=CIMG3010

Er was nog iets wat ik wilde zeggen, maar ik ben het kwijt. Ik zet het wel bij Canada (anekdotes) als ik me het weer herinner.

O ja: Toevoeging aan Canada: vlucht (heen en terug)
Ik had ook nog twee koters achter me zitten die maar bleven trappen. #$^#$%#$%

en ik voeg nog een paar delen erbij,  want ik voel dat het gewoon te lang word, dus:

  1. Canada: vlucht (heen en terug)
  2. Canada: verblijf
  3. Canada: Buffalo, NY
  4. Canada vs. Nederland
  5. Canada anekdotes (evt.)
  6. Canada (shoppen)
  7. Canada (sightseeing)
  8. Canada (Wasaga Beach)

see ya next time! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)