17 augustus 2010

Canada: anekdotes

Ik weet alweer wat ik wilde zeggen!
Naast ons waren Aziatische buren. Mijn moeder ging de was buiten ophangen, toen die kinderen aan de andere kant van het hek begonnen te roepen: Ma’am, ma’am, a raccoon is in your garden!
Mijn moeder zag niets en ze wist ook niet wat een raccoon was (NB: een wasbeer). De buurman kwam onze tuin binnen en ging naar de zijkant van ons huis. Mijn ma vroeg aan mijn tante wat een raccoon was en zij zei:

CIMG3133

Een soort van gestreepte kat. Ik wist meteen dat het een wasbeer was, maar ik weet eigenlijk niet of ze gevaarlijk zijn. In tekenfilms meestal wel.
Onze buurman zei dat hij hem zou gaan vermoorden en hij had een schep bij zich. Mijn moeder ging even kijken om het huis, zag de wasbeer en ik knipperde even en toen stond ze al achter me o.O Dat was heel erg snel. Ik zag de buurman met zo’n schep slaan en prikken en toen met een blok hout slaan en slaan en je hoorde de wasbeer keihard schreeuwen: KGGGGGGR!
Het was zooo zielig.. Arm beest. Toen rolde hij hem in onze tuin en maakte ik een foto. Het was mijn eerste keer dat ik een wasbeer heb gezien, alhoewel, deze leefde niet meer.

Ik heb ook veel eekhoorns gezien, een dode, maar ook heeeeel veel levende =D   CIMG3272Ze waren eigenlijk niet zo schuw. Ik had verwacht dat als ze ons aan zouden zien komen dat ze al 5 kilometer verderop zouden zijn.
Those animals are awesome! Ze werden trouwens chipmunks genoemd, geen squirrels. I wonder why..

 

 

tadaaaa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)