17 juni 2012

Sizzling Wok

19 mei 2012, een dag die ik sowieso niet ga vergeten. Deze dagen blijven je bij, voor zolang als het mogelijk is. Maar, stel dat ik vergeet wat er ook alweer voorgevallen is, heb ik nog altijd deze post die me herinnert aan hoe hard die dag was, haha. Eerst moest ik in die ochtend werken in Barbizon Palace, bij het ontbijt. Makkie, beetje borden opruimen, tafels opnieuw indekken en klaar. Ik mocht zelfs eerder weg omdat het niet zo druk was. Vandaar uit ging ik naar huis en op metrostation Venserpolder aangekomen wilde in mijn OV opladen. Ik stop er rustig vijf euro in, eet dat *** apparaat mijn geld op en laad hij het geeneens op! Als het had gekund, had ik dan ding gestoken, echt. Dus ik helemaal boos op dat informatie paaltje drukken en tegen die man zeggen dat dat ding mijn geld had opgegeten. Schijnt er een storing te zijn ofzo en dat ik het terug moet declareren via GVB. Son of a ... Thuis moest ik me razendsnel omkleden en klaarmaken, want een goede vriendin van me vierde haar 18e verjaardag. Helemaal in stijl haalde ik een andere vriendin op en gingen we met de snodder naar nog een andere vriendin (haha), die ons met de auto naar Sizzling Wok zou brengen. Crazy ride, ik hield haar iPhone vast met navigatie en leidde de weg. Ik ben een ramp met wegen, maar dit ging niet slecht. Mede dankzij het feit dat ik er al 45945894x was geweest, de week daar voor nog, maar dat terzijde. Iets wat ook typisch allochtoons is, is dat we te laat waren, maar dan wel fashionably late, je weet toch. Voordat we gingen eten, werden er eerst foto's gemaakt. Ik heb de laatste tijd last van een supergroot ego (zoals CK zegt, niemand temt me meer haha), maar we zagen er écht lekker uit toen. De foto's zijn ook ab fab, no kidding. Ze waren zo leuk, dat het facebookprofielfoto's zijn geworden, dat zegt dus wat! Er kwamen zelfs mensen in auto's langs die langzamer reden en naar ons riepen of we modellen waren.
Na de foto's gingen we naar binnen om te eten. Onbeperkt eten. Onbeperkt drinken. Ik had net zo goed een portie obesitas en diabetes kunnen bestellen, haha. We gingen als beesten man, maar dan wel beesten met klasse. Tussen de maaltijd door, werd ik van rechts opeens aangetikt door H.O. en ze zei: 'Kijk daar, ze zijn aan het vechten!' Dus ik kijk, zie mensen helemaal losgaan en zeg: 'Ey, fitie!'
Het was geen gewoon gevecht, nee. Dit was gewoon bruut geweld. Een Afrikaanse vrouw in een mooie roze jurk was woedend en was aan het vechten met een of andere blonde snol. Van wat ik kon zien, is dat de vrouw in het roze pissed was en met dingen ging smijten naar een man en dat die blonde vrouw haar aanviel. Het was net Jerry Springer actie en wij zaten eersterang. Ze vlogen vechtend tegen de ruit aan en er werden nog net geen plukken haar uitgetrokken. Op een gegeven moment kwam het personeel eraan gerend, terwijl de deur van het restaurant openvloog en ze naar vechtend en krijsend naar binnenkwamen. De vrouw in het roze had een knalrode hak in haar hand waarmee ze ernstige schade teweeg wilde brengen, maar opeens verscheen de man die ook mee deed, haalde keihard uit en sloeg haar koelbloedig in haar gezicht. Wat een ongelooflijke klootzak. Ik dacht nog dat hij hen uit elkaar ging halen, de bitch.  Het hele restaurant zat zo: Instant shock moment. Die vrouw was nog aan het bloeden alles. Ze schreeuwde: "Why were you touching my son, call the police" enz.
Politie erbij gehaald, situatie uitgelegd (helaas konden wij het niet horen), maar er was waarschijnlijk iets gaande tussen de kinderen en toen werd die man/vrouw boos op dat kind, waardoor die Afrikaanse vrouw haar kind ging verdedigen. Terecht, als iemand aan mijn kind, of zelfs vriend(in) zat, zou ik ook pissed worden. 
Waar ik me al helemaal aan stoorde, is dat die blonde trut rustig naar de Burger King was gegaan, een beker cola had gehaald en daaruit voor de politie ging drinken. Ik wilde serieus opstaan, naar buiten gaan en die beker uit haar handen slaan. Trut. Het maakt me geeneens uit wie schuldig was, maar die chick zag er echt uit alsof ze dit elk weekend deed dus dat het haar geen zak uit kon maken.

Na de Sizzling Wok, gingen we nog met z'n drieën de stad in, dat was echt episch. We kwamen op precies de juiste plekken, met leuke muziek. We zijn ook naar Chupitos gegaan en hebben de bartenders in actie gezien met vlammen en alles. Als we van Leidse naar Rembrandt wilden, namen we de fietstaxi. Zonder grap, de fietstaxi is écht heel hard, dat ga ik oprecht vaker doen. De jarige had nog een collectebusje als kado gekregen en J. stond serieus op straat geld in te zamelen. Op Leidseplein stonden we in de rij om te pinnen, toen twee engelsmannen achter ons stonden en vroegen of wij moesten pinnen. Op een na, waren we al geweest, dus gingen ze in de rij staan. Ondertussen stelden ze zich voor (naam vergeten) en vroeg ik of ze geld wilde doneren. Meneer stopt er gewoon vrolijk vijf euro in and we were like 'whaat?! you serious?' . 
Anyway, aan het einde van de avond, toen we de nachtbus moesten halen, waren we op Leidse, maar daar reed de bus niet. Dus sprongen we in de fietstaxi, die reed ons naar Rembrandtplein en daar sprintten we naar de nachtbus die er al stond (en nog vijf minuten bleef staan -____-) C.K. zei nog: 'Krijgen we studentenkorting?' Dat kregen we helaas niet, maar we 'verjaardagskorting', BOEM. 

Zo doe je dat.

Geweldige dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)