22 juni 2012

Le festival

Het geld moet ergens vandaan komen, so in case you didn't know, ik heb drie baantjes. Niet omdat ik ernstig in geldnood zit, maar puur omdat het kan. Eerst zocht ik werk voor dat hele World Servants en nu spaar ik voor vakantie/studie/rijbewijs. En dan komen drie baantjes wel handig uit. Als eerste had ik me in oktober ingeschreven bij Studentsplus om bijles te geven aan schattige middelbare scholieren. Het duurde even tot ik een leerling kreeg, maar momenteel heb ik er twee, eentje uit 5vwo en eentje uit 3vmbo. Naast bijles geven, had ik me in november ook ingeschreven als horeca uitzendkracht bij Mise en  Place. Eerst moest je en paar trainingen ondergaan en tegen de tijd dat ik koon werken, was er bijna niets. Dus besloot ik in januari te solliciteren in het AMC om mee te doen aan een grootschalig Amsterdams onderzoek, waarbij ik mensen van Ghanese afkomst interview :)
Het is eigenlijk vooral uit ongeduld dat ik drie baantjes heb, want als ik bij  de ene niks had, ging ik dus al op zoek naar iets anders. En tja, tegen de tijd dat er weer werk was, had ik al drie baantjes haha. En mijn agenda zit nu dus propvol, meteen een reden waarom deze blog zo verwaarloosd werd, I needs moneyzzz.
Anyway, gisteren moest ik voor Mise en Place werken in Amsterdam Zuid/Amstelveen. Vanuit de VU ging ik even naar huis om te eten enz voor ik naar kantoor ging. Ik vertrek ruim van te voren, met het idee dat ik ongeveer vijf à tien minuten te vroeg aan zou komen, wat heel knap is voor mijn doen. Ik loop chill naar het metrostation, in het mooie weer.
Het mooie weer..
Precies deze gedachtegang vond plaats in mijn hoofd: 'Mooi weer..Vanochtend had ik het best koud, dus had ik een jas aan. Nu is het mooi weer, dus heb ik een vest aan.. /53&@5•3:»4©£$¥& mijn ov zit nog in mijn jas!' Dus ik snelle jelle naar huis, ov pakken en natuurlijk de metro gemist. Als alles goed was gegaan, zou ik nog op tijd geweest zijn. Maar het zat natuurlijk niet mee.Uitgestapt op weesperplein, kwam de tram ook nog eens te laat en was er weer zo een zeur die niks van ov-chip snapte, waardoor we te laat vertrokken én voor een open brug stonden..

Ik besloot om ze te bellen dat ik iets later zou zijn en kwam uiteindelijk een kleine kwartier te laat. Op kantoor moest eerst nog uitgezocht worden hoe we er het snelste heen konden en Google Maps kwam met zo een belachelijk vage routebeschrijving, te ziek. We besloten de tram naar Weteringscircuit te nemen en daar weer de tram naar weesperplein. Natuurlijk kwam de tram naar weesperplein te laat, zodat toen we op het perron aankwamen de metro net wegreed :D Inmiddels was het al vijf over half vier en hadden we, om precies te zijn, vijfentwintig minuten om in A'veen te komen. Zelfs als we die metro hadden gehaald, zouden we te laat zijn gekomen.. Eenmaal in de metro, besloten we de uitgeprinte Google Maps route te negeren en 9292 ov te vertrouwen. We stapten uit bij Rai, namen dat de bus (die we natuurlijk net gemist hadden en tien minuten moeten wachten) en na wat geploeter stapten we uit bij de van Heemvlietlaan, uiteraard aan de verkeerde kant van de straat afgezien we bij nummer 50 moesten zijn en we bij 400 nog wat waren. Fml.  


Na een tijdje te hebben gelopen, kwamen we eindelijk aan en bleek dat we net op tijd waren voor het buffet. Wij hadden nog allemaal visioenen van dat we bij de afwas moesten staan, gelukkig niet. Het hoofd kwam naar ons toe met twee koksoverhemden (ofzo) in de maten S en L en zei dat we het maar moesten wie de ene kreeg. Toevallig greep mijn collega naar de S en ik naar de L. Ik dacht die Small gaat me echt niet passen, dan maar een L. Boy, was I wrong. Hij had wel even mogen zeggen dat ze groot vielen, het leek net alsof het Halloween was en ik als zo een lakenspook verkleed was. Maar ja, mijn niveau van coolheid maakte het minder belachelijk.

Uiteindelijk kregen we allebei een kraampje en ik stond bij de Indiaase gerechten. Die man legde precies uit hoe alles heette, maar het ging het ene oor in en het andere uit. Toen de mensen uiteindelijk kwamen en vroegen wat was, zei ik gewoon met een ultieme pokerface wat erin zat. Ookal zeiden ze 'Is dit Fing Mo Ta saus', deed ik alsof ik het niet hoorde en zei ik met een glimlach, dit is rund in groene curry saus :)
Zo ging het eigenlijk twee uur lang door, ik stond achter het buffet en het enige wat ik hoefde te doen was een beetje die bakken door te roeren, zeggen wat de gerechten waren en wat bij te vullen. Het eten ging wel razendsnel weg, ongeveer anderhalf uur later was alles op en was het enige wat ik aan kon bieden komkommersalade. Ik zag mensen echt met een happy face naar me toe komen en vragen: 'Heb jij nog wat lekkers hier?' En dan ik, met een nog mogelijkere happy face: 'Ik heb heeeeerlijke komkommersalade over, het is nog gezond ook =D'. Ik verdien serieus een prijs voor mijn gastvrijheid, echt haha.
Op een gegeven moment gingen ze de toetjes uitdelen, kokosmousse, dus heb ik die bakjes zeer creatief in de vorm van een raket op de tafel geplaatst. Het enige nadeel is dat die mensen die hele tijd random bakjes pakten, dus de vorm steeds verpest werd. Ach, ja, dan had ik tenminste wat te doen.


Wat helemaal superchill was, was dat er keihard muziek afgespeeld werd. En met muziek bedoel ik muziek waar je écht lekker op kan dansen, geen non stop 'Techno' of 'Dubstep' of weet ik veel wat. Lekkere R&B, Hip Hop. Ik stond serieus achter het buffet mezelf in te houden om niet helemaal los te gaan. Soms betrapte ik mezelf erop dat ik mee zat te neuriën of toch even snel een beweging maakte en dan dacht ik: "NEIN, stay professional!" Maar het was echt lekkere muziek, als ik langs was gelopen, zou ik sowieso die party gecrasht hebben. Het grappige was, dat het wat oudere mensen waren. Laten we zeggen, 30+ waarvan de gemiddelde leeftijd waarschijnlijk begin de veertig lag). Op een gegeven moment speelde de DJ 'I Gotta Feeling - Black Eyed Peas' af. Tijdens dat lied wordt er rustig gezongen en op een gegeven moment barst de muziek los. Even de tekst zoeken.

Rustig stukje: 
'A feeling, woohoo, that tonight's gonna a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night'
En dan barst de muziek los
'Tonight's the night, let's live it up
I got my money, let's spend it up etc.'

Nou, de DJ zei tijdens dat rustige stukje 'Oké, ik wil dat iedereen nu gaat zakken, op je hurken, zakken, zakken, blijven zakken!' En toen 'Tonight's the night, let's live it up' kwam, schreeuwde hij dat iedereen nu in een keer omhoog moest springen, vanuit zijn/haar hurken. 
Nou jongen, je kon me serieus opvegen, haha. Die mensen kwamen echt langzaam rustig uit hun positie omhoog, iemand nog zijn rug vastgrijpend, je kon nog net niet alles horen kraken, haha. Anti-climax, they were too old for that shit. 
Maar het was wel leuk voor die mensen hoor, want de voetjes gingen serieus van de vloer, super gezellig! Ookal stond ik praktisch de hele avond te werken, zelfs ik heb een leuke avond gehad!
Ja, ik zou wel vaker op zoiets willen werken :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)