17 juni 2012

Free Cone Day @ Amsterdam

Als allochtoon is het eigenlijk kenmerkend dat je gierig bent en alles wat gratis is met alle liefde aanneemt. Dit geldt in ieder geval voor mij. Een aantal jaar geleden, ik was 14 geloof ik, kwam ik op station Duivendrecht en daar deelden ze gratis Kinder Bueno uit. Ik en wat vrienden gingen helemaal los man. Eerst gingen we langs iedereen die wat uitdeelden, vervolgens gingen we ergens de trap op en met de roltrap eraf, zodat het leek alsof we net uit de metro kwamen, we deden onze jassen uit, bril op, bril af, haar los, haar in een staart. Ik ben oprecht verbaasd dat ik nog geen obesitas heb, haha. Het is zo chill als die mensen allemaal gratis dingen uitdelen, daar kan ik echt van genieten. Ook op Amsterdam Zuid delen ze vrolijk drankjes en kortingsbonnen uit. Een paar weken geleden stapte ik uit de trein. Ik had afgesproken om met mijn groepje op de VU van te voren aan onze conceptmap te werken, die we daarna zouden moeten presenteren. Ik was al te laat, want normaal gesproken neem ik de metro. Meestal als ik uit de trein stap, heb ik geen zin om naar de metro halte te lopen voor die ene halte, maar loop ik vrolijk naar de VU. Is dit luiheid? Sort of. Ik ben te lui om naar de metro te lopen en ga liever tien minuten naar de VU lopen. Beetje vreemd, maar ja. Ik liep dus vrolijk over het Gustav Mahlerplein richting de VU, het zonnetje lekker schijnend (ja, het weer was bijna zomer toen in mei!), helemaal in mijn eigen wereld, op mijn eigen tempo. Opeens hoor ik iemand schreeuwen door een megafoon, dus ik draai mijn hoofd rustig om. Wat zie ik?

Het is dat mijn ogen niet groter konden worden dan wat in mijn kassen paste, maar ik volgens mij zag ik er echt zo uit:

Ik had nog mijn bril opgezet om te lezen of het er echt stond en ja! Dus ik sla meteen links af, linea reacta richting het busje en ik ga rustig in de rij staan, ondertussen iedereen druk aan het whatsappend en facebookend. Toen ik eenmaal aan de beurt was, zag ik dat ze dat ze van de halve literbakken uitdeelden. Jongen, ik was bijna klaargekomen haha. Ze vroegen nog aan mij met hoeveel mensen in het wilde delen (mijn groepje bestond uit vijf man), en ik kreeg gewoon twee bakken. I was like:
Dit was mijn aanwinst:

En we hebben genoten vriend!
Ik dacht eerst nog, in april toen de Free Cone Day in Amsterdam Centrum was, dat ik toen mazzel had (zie foto), maar ik trek gewoon lekkere dingen aan ^^.
Dus ja, ik houd van gratis, dat maakt alles gewoon veel lekkerder, haha. Misschien een beetje gierig, maar misschien is dat wel de Nederlandse mentaliteit die in mij gekropen is, in combinatie met mijn Ghanese roots om zonder schande nog meer te gaan halen =D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)