06 juli 2010

De Grote Ken Jij Uruguay Quiz

Als je een beetje het WK volgt, en alle wedstrijden hebt gezien, weet je dat er een verrader in het veld was, en wel tijdens de wedstrijd Uruguay – Ghana. Dat was een zwarte dag in de voetbalgeschiedenis. Er zat een vept_sports_sow_experts-970501297-1278105904olleyballer in het Uruguayaanse team, en dan wel: Luis Suàrez. (Of Suárez, weet ik veel). En dan te bedenken dat die gast blijkbaar bij Ajax speelt, pfft. Toen hij de bal tegenhield en een rooie kaart kreeg dacht ik: BITCH $^%^$%^#$%#$^#^$^^
En toen kregen we een penalty en was iedereen al happy zo van, okay we gaan door, olé olé :D
En toen schoot hij tegen de lat O.o Serieus, ik weet zeker dat een of andere Uruguayaanse voodoo gast de lat omlaag heeft gezet ofzo, of met de wind de bal omhoog heeft laten gaan! Ik ben van mening dat Ghanese voetballers niet zo geweldig zijn in penalty’s, wat te merken is aan al die 95 shots on the goal, waarvan 99% twee centimeter verwijdert was van het doel. I have to admit, het was wel slim van die Suarez, maar toch is het zo genaaid %^%#^%^ Ik zag die gast als een hypere 10jarige zesendertig rondjes rennen van blijdschap, trots dat hij die bal had tegen gehouden. Maar onze handbalspeler wordt wel belachelijk gemaakt, wat ik weer geweldig komisch vind xD  Aber, ik ben van mening dat karma ze terug pakt en dat Nederland wint met 7-0 (en aangezien het nu 1-1, wordt het dus 7-1) en dan hebben we nog De Grote Ken jij Uruguay Quiz. Let op hoe vaak het woord Suarez voor komt:
  1. Waar is Uruguay naar vernoemd?
    a Een bergketen
    b Een rivier
    c Een streek
    d De moeder van Luis Suarez
  2. Een makkie: de hoofdstad van Uruguay is…
    a Ciudad Suarez
    b Santa Cruz
    c Montevideo
    d Asunción
  3. Aan welke landen grenst Uruguay
    a Brazilië en Argentinië
    b Brazilië en Paraguay
    c Argentinië. Paraguay en Brazilië
    d Argentinië. Paraguay en Chili
  4. De chivito is Uruguays culinaire hoogstandje, letterlijk betekent het: kleine geit. Maar wat is het?
    a Een thee waaraan geestverruimende krachten worden toegedicht
    b Een kleine T-bone steak, maar dan zo gesneden dat de botten lijken op twee geitenhoorns
    c Een salade met inheemse geitenkaas
    d Een hamburger
  5. Hoeveel Nederlanders wonen in Uruguay? a 200
    b 800
    c 3500
    d Alleen de schoonmoeder van Luis Suarez
  6. Ook Uruguay kent het homohuwelijk. Elders in Latijns-Amerika is dit alleen in
    a Argentinië en Mexico-stad
    b Brazilië en Argentinië
    c Brazilië en Mexico-stad
    d Mexico-stad en Chili
  7. Fotovraag: wat gebeurt op de archieffoto hiernaastCIMG2865
    a Charlie ‘Mabel, ken je me nog’ da Silva viert carnaval met zijn vrienden
    b Uruguayanen vieren de vreedzame staatsgreep van de hervormingsgezinde José Mujica
    c Inwoners van de hoofdstad vieren de verjaardag van Luis Suarez
    d Uruguayanen vieren de overwinning op Ghana op het WK 2010
  8. Fotovraag: dit is Alcides Ghiggia, een held in Uruguay. Waarom?CIMG2866
    a Hij maakte in 1930 het winnende doelpunt in de WK-finale
    b Hij maakte in 1950 het winnende doelpunt in de WK-finale
    c Hij was de bondscoach van het team dat in 1950 wereldkampioen werd
    d Hij is de opa van Luis Suarez
  9. Op welke plaats eindigde Uruguay vorig jaar op het WK strandvoetbal?
    a Tweede
    b Derde
    c Vierde
    d Zesde
  10. In welke beroemde Uruguayaanse badplaats kunnen de voetballers straks het best bijkomen van het WK?
    a Punta del Norte
    b Punta del Este
    c Montevideo
    d Punta de Suarez
  11. U vroeg zich al af waar hij bleef: Luis Suarez (xD). De Ajax-spits is niet de enige Uruguayaanse international die in de Nederlandse competitie voetbalt. Wie is de andere?
    a Nicolas Lodeiro
    b Diego Forian
    c Diego Perez
    d Alvaro Fernandez
Ik had van de 11 twee vragen goed :D Ben ik een Uruguay kenner of niet? :D
Antwoorden:
1 B, 2 C 3A 4D 5A 6A 7D 8B 9C 10B 11A
Alhoewel, morgen (op mijn 17e verjaardag =D =D) hebben we een MegaSportdag en ik denk dat mijn teamleden en ik op dat gebied wel kunnen wat kunnen leren van Suarez, aangezien we gaan volleyballen =D
see ya next time! x
[en toen was het 2-1 voor NL =D]
[en nu is het 3-1, zonder grap het wordt echt 7-1 xD KARMAAA!]
Trouwens, ik ben erachter gekomen dat telkens als ik NIET kijk naar een voetbal wedstrijd, dat er gescoord werd. Zo heeft Ghana gewonnen, daar vertel ik later wel meer over:P
Anyway, ik ben iets heel belangrijks vergeten:
11 vragen goed? Je bent (familie van) Luis Suarez
7-10 vragen goed? Je werkt op de Uruguayaanse ambassade in Den Haag (of zou daar kunnen werken).
2-6 vragen goed? Geeft niets, wij wisten ook vrij weinig van Uruguay
Minder dan 2 vragen goed? Je had niet overal Suarez moeten antwoorden. Hij is immers geschorst voor de wedstrijd van vanavond na de handsbal in de kwartfinale [die ze nu aan het verliezen zijn, mauauauhahah]

Hilarisch deze test xD Deze komt uit de Spits van 6 juli 2010 :D
Trouwens, er kwam (incl. deze) 15 keer Suarez in deze post voor en in de test zeven keer xD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)