18 december 2011

World Servants

Lieve vrienden, familie en geliefden,

Afgelopen weekend heb ik de kou, regen, wind en hagel getrotseerd om op de kerstmarkt spullen te verkopen. Waarom? Omdat ik van plan ben om aankomende zomer (2012) met World Servants naar mijn moederland Ghana te gaan om te bouwen aan een school. Het is voor mij belangrijk om een steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van Ghana, het voelt een beetje als een taak om het land waar mijn ouders vandaan komen te helpen. Voor hetzelfde geld had ik daar nu gezeten en gehoopt op mensen die een school zouden bouwen voor mij.

World Servants organiseert projecten in het buitenland met als doel de lokale bevolking te helpen. Er wordt bijvoorbeeld gewerkt aan scholen, weeshuizen en woningen om de mensen die het wat minder hebben te steunen. Tijdens het project zelf zullen we ook de bevolking helpen en workshops geven aan de kinderen.

Behalve het feit dat wij hiermee de lokale bevolking helpen, zorgt dit project ook voor de eigen persoonlijke ontwikkeling. Je ‘bouwt’ aan jezelf door kennis te maken met andere culturen en leefomstandigheden, totaal verschillend van de Nederlandse cultuur.

Dit goede doel is anders dan de doelen waar u wellicht aan doneert. Het geld wat wij inzamelen brengen wij persoonlijk naar het land zelf en wij zelf gaan eraan bouwen. Het verdwijnt dus niet zomaar op één of andere bankrekening, we werken zelf aan het project.

Elke deelnemer draagt een steentje bij aan het bijeenbrengen van de kosten door een deelnemersbijdrage te betalen. De kosten bevatten onder andere  de bouwkosten, reis- en verblijfkosten, trainingen en voorbereidingskosten, een totaal van €2395,-

Nu ben ik ondertussen geld aan het sparen door te gaan werken en minder uit te geven, maar 2395 euro is en blijft een enorm bedrag. Dit geld krijg ik waarschijnlijk niet bij elkaar zonder donaties en sponsoren. Nu is mijn vraag of u mij zou willen helpen met een financiële bijdrage, elke cent helpt! Tevens zouden ideeën om geld op te halen altijd welkom zijn!

Indien u wat wilt doneren, dan kunt u geld overmaken op rekeningnummer 8702081 t.n.v. K. Esuon. Vergeet niet het project erbij te vermelden, GH212!

Ik en de mensen uit Ghana willen u alvast bedanken!

xxx

1 opmerking:

  1. Mooi verhaal, erg goed geschreven! Veel succes met alle acties en verdere voorbereidingen!

    Groeten, Betty Hoekstra
    World Servants-kantoor

    BeantwoordenVerwijderen

Dankje voor je reactie :)