06 juli 2011

Vakantiebaan

Om alvast wat ervaring op te doen voor de studie Geneeskunde die ik wil gaan doen (bidden/hopen/fingers crossed/wensen dat ik word ingeloot), heb ik een bijbaantje genomen in het ziekenhuis als Afdelingassistent. Vrijdag werd ik ingewerkt en nu vandaag was mijn eerste officiele werkdag.
Ik ging om half 11 naar bed en werd boordevol energie om half 4 wakker. Vervolgens ging mijn wekker af om half 7 en alle energie was verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik moest mezelf uit bed sleuren, de badkamer in. Omdat ik vrijdag een grote faal was begaan in de kantine (samen met de andere afdelingsassistent was ik naar de kantine gegaan om te lunchen. Omdat ik niet had geluncht, had ik mijn hele bord volgeladen. Vervolgens gingen we zitten en keek iedereen naar ons alsof we 6000 dagen niet gegeten hadden, want zij hadden allemaal namelijk maar een of twee dingen. Quite awkward, we voelden ons echt twee vreetzakken) besloot ik te ontbijten. Gevolg daarvan was dat ik vijf minuten te laat kwam, wat geen probleem was.

Vrijdag deed ik bijna hetzelfde als vandaag. Het ergste was toen eigenlijk dat ik overal heen moest, dus ook de gevreesde spoelkamer. Dat is een kamer met de 'ontlasting en urine' van de patienten. En dat ruikt niet bepaald naar parfum, helemaal niet. Ik ging bijna dood en we hebben een halve bus Brise leeggespoten. Die kamer heb ik vandaag dus maar gemeden :) als ik daar nog een x heen moet, dan koop ik wel een trendy wasknijper. (Ik zit trouwens op afdeling Heelkunde, voor een weekje)
Ik moest ook werken met een bedmover (apparaat die het bed bestuurt als je alleen bent). Ik ben tijdens het oefenen maar een keer gebotst met het (lege) bed, en dat was alleen omdat de gang vol stond, ter mijn verdediging. Dus het ging best netjes :) met mijn rijbewijs moet dat dan ook wel lukken.
Al met al is het een leuk baantje, wat nog lekker betaalt ook. Maar ook uitputtend. Ik word gewoon gedwongen om doordeweeks vroeg naar bed te gaan en te ontbijten. Veel te gezond. Straks ga ik nog vrijwillig broccoli eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)