07 november 2010

Open dag VU

There they are, potential doctors IL and me. Je had ons gisteren moeten zien op de VU, ze hadden ons bijna meteen een witte jas gegeven, zo goed waren =D Maar ik zal even bij het begin beginnen.

IL had een mailtje gekregen van de VU als bevestiging, ticket, barcode alles. Wat kreeg ik? Rien. Behalve een paar sms'jes, die IL weer niet kreeg. Heel vreemd dat allemaal, maar ik dacht: We gaan gewoon eerder en als ze raar gaan doen, laat ik ze de sms'jes zien enz. Maar het bleek geen enkel probleem te zijn, aangezien mijn naam wel op de lijst stond. Heel vreemd, maar ja we waren binnen. Omdat we te vroeg waren, besloten we even te gaan zitten, beetje haat spuien over een bepaald iemand (#$%#%$5) en aanhoren dat de dochter van een vrouw blijkbaar achten, negens en tienen haalt… Ik ben benieuwd hoe, van zichzelf, or under pressure? Stel je voor dat je ouders je non stop achter aan zitten met dat je je huiswerk moet maken en o wee als het een 7 is. Ik wed dat sommige mensen in mijn klas nu feest vieren omdat ze een 6 hebben voor Natuurkunde :P [Trouwens, als ik een voldoende heb voor wiskunde, wat ik betwijfel omdat ik mijn blaadje ongeveer net zo leeg heb ingeleverd als toen ik hem had gekregen, doe ik een vijfsecondendansje =D Verheug je er maar niet op.] Nou ja, dat zal wel. Maar tijdens die presentaties en al die voorbeelden die ze lieten zien van mensen worden toegelaten, dan breekt het zweet je wel uit:

Persoon 1

VWO eindexamen gehaald in 2008
Jeugdkampioen voetbal
Vrijwilliger, 5 uur per week in bejaardentehuis sinds 15 jarige leeftijd
Geholpen weeshuizen te bouwen in India
Geeft bijles aan kleine kinderen
Leider van leerlingenraad

En dan kom ik:

Nog geen VWO diploma
4 zwemdiploma’s, 1 jaar badminton
1 jaar debatclub
wordt chagrijnig als ze haar zusje moet helpen met haar huiswerk.

Hoe ideaal ben ik?:P Ik denk dat ik wat socialer moet worden in aankomende… half jaar. Great :D
Maar dat terzijde, de studie lijkt me wel heel leuk. Na een paar PowerPoints en een patiëntencollege mocht je zelf kiezen welke workshop je wilt doen. IL en ik besloten om te gaan hechten =D Ik houd niet van opscheppen, maar eh: We were so awesome! <3
En dan nu serieus: Gelukkig hebben we het niet op een echt persoon gedaan én gelukkig bestaat er verdoving :P Seriously, if it was a real person, he would never ever in his entire life enter my office to get stitches, hihi. Maar naar drie keer ging het wel okay, we hadden wel de gave. We zijn alleen nog niet zo goed met naald en draad. En ik kreeg de slappe lach. Zie je dit al voor je?:

Patiënt: Hey dokter, ik heb een wond.
Ik: Ja, dat zie ik.
Patiënt: Dus..
Ik: Zal ik hem hechten voor je? :)
Patiënt: Ja, dat lijkt me slim.
Pakt naald en draad, handschoenen, verdoving alles en begint:
Ik:
Hoe is het eigenlijk gekomen?
Patiënt: Ik had een weddenschap gewonnen.
Ik:
En daarom hebben ze je gemept met een bijl?
Patiënt: Neehee, kijk. Mijn buurjongen wil in het circus en liet zien hoe het met messen jongleert. Ik zei dat het slecht was en dat ik het zelfs me beter kon.
Ik: En dan kon je dus niet?
Patiënt: Ik was veel beter!
Ik: Hah, hoe komt die wond dan?
Patiënt: Ja, ik was klaar met jongleren en zette het op het aanrecht. Toen leunde ik heel stoer tegen een stoel, maar die stoel viel om tegen het aanrecht en die schok liet al het bestek wat aan de muur hing vallen, op mijn hand.
Ik: AHAHAHAHAAHAH. Fail.
En dan schiet ik uit, omdat ik zo hard moest lachen dat de tranen in mijn ogen schieten en ik wazig zie.

Dus, waarschuwing: Als je bij mij komt, laat me niet lachen. Al ben ik tegen die tijd vast hartstikke serieus :D

Maar goed, als je een voorproefje wil van hoe wij hechten, zie deze filmpjes:

Well, that’s all! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)