12 april 2011

voetbal op tv

What's the whole point of watching soccer on television? Voor mijn gevoel heeft het alleen maar nadelen. Als je een voetbalmatch wil bijwonen, Ga dan naar de wedstrijd. Dat maakt voetbal zo leuk (denk ik), in de buurt zijn van je favoriete voetballers, een zijn met je medesupporters, de longen uit je lijf schreeuwen met 1000 andere mensen, van blijdschap random iemand knuffelen naast je. Of op z'n minst bij vrienden thuis met of geen vrouw of een vrouw die van voetbal houdt.
Maar nee, de mannen in dit huis vinden het nodig om de televisie twee (!!) uur bezet te houden om naar een wedstrijd te kijken die kan eindigen in een gelijkspel. Ik heb werkelijk geen idee waarom ze nu spelen? Kwalificatie voor wat? En tijdens die twee uur vindt men het nodig om te schreeuwen als iemand heeft gescoord, of de tegenpartij uit te schelden. Wat ook populair is om te roepen dat de scheidsrechter blind is en je voetballers een hint of tips te geven. 'Pass naar nummer 7, ja schieten, nee nee, RECHTS, nummer 12 staat VRIJ!'
For your information, ze horen je niet. Dus de televisie is bezet voor twee uur en er wordt geschreeuwd. How lovely.

Ik heb twee oplossingen. Of ik krijg een tv op mijn kamer, of we maken de huiskamer geluiddicht, of men bewoont de wedstrijd zelf bij. Het WK/EK/ACN op televisie kijken overleef ik nog wel. Eens in de twee a vier jaar vind ik wel okay. Want ja, ik zie mijn broer bijv niet even naar Rusland gaan om NL-UK te zien. Maar voor de andere wedstrijden, de Arena is vijf minuten hiervandaan. En we hebben internet :)

Ik snap overigens nog steeds niet hoe iemand kan zien wie waar op het veld staat. Zelfs als ik met mijn gezicht in het beeldscherm zit, kan ik ze niet onderscheiden. Ik zie niet eens welke rugnummer op een rug staan, laat staan diegene zijn naam. Ik snap overigens EINDELIJK wat buitenspel is, ik kan het alleen niet herkennen. Niet dat ik het per se wil.

Het "moraal" van dit verhaal is dat Manchester United nu tegen Chelsea speelt, terwijl ik de Big Bang Theory dinsdag marathon wilde kijken.
Gelukkig heb ik UPC digital :) x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankje voor je reactie :)